Jag kan ta tillfället i akt och saluföra idén om att straffarna borde läggas direkt efter ordinarie tid och att förlängningen körs därefter, och om förlängningen slutar oavgjort så vinner laget som vann straffläggningen. Kan även tillämpas i slutspelsmatcher i ishockey.
Baklänges-middag.
“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
Lite som alltid när det kommer till mästerskap, ganska ointressant från start sen byggs hypen upp genom framgångar i gruppspel(åttondel). Det är då jag kliver in i matchen som Mr Jinx och slår på tv:n, sen åker vi ur, oavsett sport och mästerskap.
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Jag kan ta tillfället i akt och saluföra idén om att straffarna borde läggas direkt efter ordinarie tid och att förlängningen körs därefter, och om förlängningen slutar oavgjort så vinner laget som vann straffläggningen. Kan även tillämpas i slutspelsmatcher i ishockey.
Nu kommer svekdebatten. Hade de vunnit straffarna så hade det istället pratats om en taktisk triumf. Det är dags att eran med straffar sist avslutas.
Jag saknar dock reflektioner kring det faktum att målvakten la den femte straffen. Jag tycker det var ett märkligare val än att låta Smilla slå en straff. Vad gäller målvakten borde väl förbundskaptenen sätta ner foten och be henne fokusera på att rädda straffar. Att låta en självsäker och vanligtvis straffsäker 18-åring slå en straff tycker jag verkar vettigt, men direkt när målvakten gick mot straffpunkten sa jag att detta blir en miss.
Så kvart i tolv kan du gå och lägga dig i vredesmod.
Eller i nån slags uppgiven likgiltighet inför hur trivialt sport ändå är samt en insikt i att solen oavsett stiger upp även nästa dag och att ekorrhjulet spinner på i samtakt med jordens färd runt just nämda sol. Så till den milda grad att jag redan låg under påslakanet med TVn precis avstängd när sista straffen lades. Det är svårt att tro på slumpen när man i förväg vet hur sakers natur kommer sluta.
“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
Svenskorna må vara ute ur leken, men ni vet väl att EM ändå bjuder på fortsatt underhållning!? Just nu på SVT Frankrike - Tyskland där svenska huvuddomaren precis dömt rött kort och straff för Frankrike. Drama!