Förslag förbättra ekonomin

Pellefant

Re: Förslag förbättra ekonomin

Inlägg av Pellefant »

Wiborg skrev: tis 15 jul 2025, 09:17
Pellefant skrev: mån 14 jul 2025, 12:51

https://saltex.eu/sv/hockeysarg-led-360deg

Det där lät lite häftigt, företaget marknadsför dock inte produkten särskilt bra, men det låter intressant.
Displayreklam som går att ändra och byta ut under match har vad jag hört varit väldigt lukrativt för alla klubbar/föreningar som använder det i vanlig skyltform (de har tjänats in på några veckor), tänk att få in det på sarg dessutom och att kunna sälja ny reklam från gång till gång, kanske till och med från period till period.
Skulle vara coolt om vi kunde vara först med det dessutom (för jag vet ingen annan i Sverige som har det?), rörliga effekter är vad jag förstår också möjligt.

Hade absolut varit något som skulle kunna vara positivt ekonomiskt. Men tror inte vi riktigt har pengar till de investeringarna just nu.

Angående rörliga effekter så har det kunnat bli riktigt snyggt till intro osv, dock under match kan jag inte tänka mig att det är tillåtet med rörlig bild då det kan störa.

Har man inte pengar men ser en ekonomisk vinning i något, så är ju en variant att även här att sälja andelar till intressenter, där man får gå in och köpa en del av en sarg och sedan även ta del av den eventuella vinsten på reklamförsäljningen. Win-win som man brukar kalla det.

Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Sniper skrev: ons 23 jul 2025, 13:58

Men det kan ju bero på att det kostar att köpa in eller att man fruktar vad Wittgenstein kommer skriva när ännu en nyhet saknar färgen gult i utförandet.

Efter att de släppt matchtröjan utan gult kan Skoglund ta semester hela vintern för inte kommer det bli någon fart på souvenirsidan då, sanna mina ord!

Vad gäller hans långsemester har jag ingen åsikt. Dvs. så länge någon annan vikarierat för karln. Jag är dock en över genomsnittet följare av vad LIF kommunicerar och har då inte nåtts av någon marknadsföring av varken kylväska eller solglasögon, vilket annars finns att beskåda på souvenirsidan. När ska dessa marknadsföras? I oktober? Alldeles för slappt!

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Hejalif

Inlägg av Hejalif »

Är det någon som vet hur pass bra våra konkurrenter är på att få ut nyheter snabbt?
Känns som att det är i maj man bör fylla upp med nyheter så folk kan åka förbi efter ett besök på Clas Ohlson eller sommarland typ och köpa sin nyaste tillskottet.

Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

https://www.expressen.se/sport/kronikor ... -med-anja/

Efter den underbara spelningen med Nisse Hellberg och hans muntra mannar på Liseberg satt vi lätt febriga och upprymda i en sky bar (vi kan kalla den Heaven 23) när Nisse plötsligt ställde 10 000-kronorsfrågan:

– Vill dagens fotbollslag vinna allsvenskan eller bli rika?

Jag hade aldrig tänkt på det, men har inte kunnat släppa tanken sen dess.

Grejen är: om ett lag får fram en talang, eller köper en ung talang, säger klubbdirektörer och sportchefer:

– Undrar hur mycket pengar vi kan få för honom.

De säger inte:

– Med honom kan vi vinna allsvenskan.

Det är alltså inte viktigt att vinna längre. Eller?

Som man sa i Skåne: jo, men nä.

Leksands IF vill i alla fall inte bli rika, det kan vi nog känna oss säkra på...

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Chris

Inlägg av Chris »

Wittgenstein skrev: lör 26 jul 2025, 19:57

https://www.expressen.se/sport/kronikor ... -med-anja/

Efter den underbara spelningen med Nisse Hellberg och hans muntra mannar på Liseberg satt vi lätt febriga och upprymda i en sky bar (vi kan kalla den Heaven 23) när Nisse plötsligt ställde 10 000-kronorsfrågan:

– Vill dagens fotbollslag vinna allsvenskan eller bli rika?

Jag hade aldrig tänkt på det, men har inte kunnat släppa tanken sen dess.

Grejen är: om ett lag får fram en talang, eller köper en ung talang, säger klubbdirektörer och sportchefer:

– Undrar hur mycket pengar vi kan få för honom.

De säger inte:

– Med honom kan vi vinna allsvenskan.

Det är alltså inte viktigt att vinna längre. Eller?

Som man sa i Skåne: jo, men nä.

Leksands IF vill i alla fall inte bli rika, det kan vi nog känna oss säkra på...

Hehe..

Pellefant

Inlägg av Pellefant »

Har ibland funderat på om det inte vore möjligt att "franchisa" klubbmärket eller delar av det till ett klädföretag som får skapa egna och snygga kläder att sälja till almänheten, det vore ju störtcoolt om Leksand kunde sälja kepsar likt New York Yankees "NY"-kepsar,som de flesta i Sverige som köper dem, inte har en aning om att det betyder eller att dom gör reklam för en baseballklubb.
Är helt säker på att en designer skulle kunna göra något snyggt av Leksands logga och sälja snygga och funkrionella kläder för vardagsbruk och inte bara för hockeynördar och besök i arenan.
Tycker det fanns snygga souvenirer tidigare, men numera är det inte många bra och kvalitativa produkter, ta bara kepsarna som exempel.
Och även om man skulle göra en sån här grej så skulle man ju kunna sälja sina egna mer "hockeynördiga" produkter i Leksandsshoppen.

Användarens profilbild
Masjavel_

Inlägg av Masjavel_ »

Shopen idag innehåller mer skräp än Temu :roll: :roll: Som det tidigare skrivits, höj kvaliteten på grejerna så kommer det säljas mer!

Jjax

Inlägg av Jjax »

https://www.lhc.eu/article/v2xat0x-30c01/view

De.verkar I alla fall löst 50/50 lotter på distans.
Jag skulle i alla fall köpa ofta om jag hade möjligheten