Souvenirer

Användarens profilbild
Wittgenstein

Re: Souvenirer

Inlägg av Wittgenstein »

Vad tjänar det till att veta? Ödet är redan beseglat. Tröjan hänger redan någonstans och väntar på höstens antågande. Troligen helt gulfri. Gul - denna solens färg som ger oss liv. Hur kan man välja att beröva oss från livets färg när vi går in i ödessäsong 1 (3)?
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Wittgenstein skrev: lör 28 jun 2025, 22:47 Vad tjänar det till att veta? Ödet är redan beseglat. Tröjan hänger redan någonstans och väntar på höstens antågande. Troligen helt gulfri. Gul - denna solens färg som ger oss liv. Hur kan man välja att beröva oss från livets färg när vi går in i ödessäsong 1 (3)?
Det är som med döden.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Tomas Tranströmer -
Mitt i sommaren händer det att färgdödaren kommer och tar mått på LIF-spelaren. Det besöket glöms och sommaren fortsätter. Men matchstället sys i det tysta.
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Fint, Sniper, mycket fint. Och mycket sant.
CMB

Inlägg av CMB »

Wittgenstein skrev: lör 28 jun 2025, 22:47 Vad tjänar det till att veta? Ödet är redan beseglat. Tröjan hänger redan någonstans och väntar på höstens antågande. Troligen helt gulfri. Gul - denna solens färg som ger oss liv. Hur kan man välja att beröva oss från livets färg när vi går in i ödessäsong 1 (3)?
Solen är vit.
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

CMB skrev: lör 28 jun 2025, 23:21
Solen är vit.
Stjärnors färg beror på deras yttemperatur. Varmare stjärnor är blåa eller vita, medan kallare stjärnor är röda.

Slutsats: Det gula bör bytas mot rött.
“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

I en alternativ verklighet hänger nedan (borta) tröja på Skoglunds kontor och inväntar en försäljningssuccé. Ledsamt att vi inte lever i den verkligheten.

Bild
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Guling-bingo heter något som författaren och serietecknaren Lisa Wool-Rim Sjöblom skapade för att "visa på den vardagliga strukturella rasism som drabbar asiater i Sverige" https://www.sverigesradio.se/avsnitt/497612

Bild

Men guling-bingo får en också att tänka på något mer oskyldigt - Bingo Wittgenstein och hans kamp för det gulas bevarande på Leksands IF:s matchställ. Bingo är inte bara svag för gult utan också för "chicks" viewtopic.php?p=28667&hilit=chicks#p28667 och den här hade kanske kunnat vara något...

Bild

...om det inte vore för den skriande bristen på gult. Gult hittar vi istället i rikt mått hos en annan Temu-produkt (säljaren Huanjin SHOP):

Bild

Om inte Leksands IF snart släpper en nyhet som innehåller gult hotar Bingo med det otänkbara - beställa kepsen hos den här typen av säljare som normalt inte kommer på fråga.

Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Den gula kepsen hade blivit en säljsuccé i shoppen, sanna mina ord! I annan tråd postade jag en gul St.Louis Blues tröja som också hade blivit en dundersuccé som alternativtröja. Tyckte jag kände igen nunan som bar tröjan och mycket riktigt, det är ingen mindre än Don Draper. Jon Hamm är tydligen stort Blues-supporter och på internet finns en rik flora av bilder på Hamm i Blues merch.
Bild
Bild
Skulle man inte veta bättre skulle man nästan kunna tro att det är en leksing på bilderna. Färgerna är ju som en fyrverkeri! Hur hade Hamm responderat på ett avvecklande av det gula månntro? Jag tror han hade fnyst: "vi är inte Toronto Maple Leafs". Och Leksand är inte Karlskoga Bobcats.

Användarens profilbild
syd b.

Inlägg av syd b. »

Jag håller med Wittgenstein, mer (eller iaf bevara) gult! Och ta ut svängarna lite med ett tredjeställ anno 25/26!

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

A show about nothing rullar vidare:

• Idag är det inte gul varning utan orange. En s.k. Stora Enso-varning https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr ... ry=1390372
  • Intet nytt i souvenirshopen sedan 17 juni. Investeringspengar saknas?
  • Ej heller något nytt på trottoarbiten.se. Man är bunden av sitt ord. Om man inte är säker på att man kan leverera ska man inte utlova saker.
Hejalif

Inlägg av Hejalif »

syd b. skrev: tor 03 jul 2025, 23:20

Jag håller med Wittgenstein, mer (eller iaf bevara) gult! Och ta ut svängarna lite med ett tredjeställ anno 25/26!

Jag skulle vilja se ett tredjeställ med gult där man hade broderade in namnen på dom spelare som var med och och tog alla 4 sm gulden

Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Bild

Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

https://shopadero.nu/trocapyjamas.html

Vakna upp på den gula sidan av livet!

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »