September 23-28, 2025 Bethpage Black Course, Farmingdale, NY
Denna fantastiska tävling mellan USA och Europa.
Om man stänger av ljudet vid vissa tillfällen så man slipper höra korkade amerikaner som gillar stora sportarrangemang mer än själva sporten i sig skandera USA, USA, USA så är fördelen med spel i just USA TV-tidena såklart.
Kollade lite på en resa till Nordirland när det blir vår tur 2027. Men än så länge börjar boendealternativen på 60 000 upp till 4 miljoner för den helgen. Sä jag får börja med att spela på Lotto först.
“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
Men nu är det tänkt att laget ska börja klättra - den där vinsten mot Rättvik i senaste matchen gav hopp om mer vinstgivande spel framöver. Sundbyberg hemma x2 idag https://stats.baseboll-softboll.se/en/e ... nd-results
Miami Marlins vann på nytt mot Milwaukee, medan Cubs tog hem match 2 söder om stan (White Sox vann första), vilket betyder att Cubs åter är i topp. Säsongen var ju över enligt supportrarna på X, när Brewers passerade.
Vilket lag har då högst vinstprocent just nu i MLB? .600
Kanadensiska Toronto Blue Jays
De leder AL East i stor stil - med Yankees närmast efter
Närmast efter i vinstprocent är NL Central-lagen Cubs & Brewers på .587
* * *
19:40 (svensk tid) Toronto Blue Jays @ Detroit Tigers
20:10 Miami Marlins @ Milwaukee Brewers
20:10 Chicago Cubs @ Chicago White Sox
* * *
16:30 Värnamo-Hammarby
16:30 Mjällby-Sirius
* * *
18:00 England-Spanien (refereras eventuellt av Wittgenstein)
* * *
MÅL! Hammarby får en drömstart! Efter ett mycket vackert mål signerat Shaquille Pinas! I gästernas första riktiga anfall i matchen så slår vänsterbacken Pinas till med ett kanonavslut, framspelad av lagkaptenen Nahir Besara.
- Sportbladets målservice -
* * *
MÅÅÅL!! Sirius sätter ledningsmålet! Det är Ure som sätter målet på passning av Victor Svensson! Ett riktigt snyggt anfall och en bra passning från Svensson hittar Ure i boxen!
Jubel på bortasektionen (som sträcker sig över halva arenan här) när speakern annonserar att Sirius tagit ledningen på Strandvallen.
* * *
Mål för IFK Värnamo!
IFK Värnamo 1 - 1 Hammarby IF
Mål: Noah Shamoun
Mål för IFK Värnamo!
IFK Värnamo 2 - 1 Hammarby IF
Mål: Marcus Antonsson
Assist: Noah Shamoun
* * *
Hammarby IF gör mål på straff!
IFK Värnamo 2 - 2 Hammarby IF
Mål: Nahir Besara
Mål för Hammarby IF!
IFK Värnamo 2 - 3 Hammarby IF
Mål: Jusef Erabi
Assist: Oscar Johansson
* * *
Var är Wittgenstein? Vi förstår att det är middagstid, men han kan väl referera istället för att hålla på sådär?
* * *
I väntan på att den store fotboll-lobbyisten ska ta EM i mål - eller åtminstone summera när finalen är färdigspelad - kommer här smalare sport (vi måste ju ge plats för det med i tråden):
Ingen aning. Jag väntar på Wittgensteins sammanfattning. Känns som han försökt nosa rätt på en enhet att skriva på hela aftonen men omgivningen hållit koll på honom och sett till att det inte blir några låtsaskompisar på nätet ikväll.
Jo, det blev straffar och det stod väl skrivet i stjärnorna att det var England som skulle vinna då. De har, minst sagt, haft stolpe in denna sommar. Det trodde man inte när fransyskorna spelade ut dem i gruppspelet. Det känns också en smula bittert att det hade kunna varit Sverige istället om marginalerna varit på vår sida istället. Men men...
EM slut. Sommaren går mot sitt slut. Och jag är inte ett dugg sugen på höst och hockey. Hela dagen har jag burit på en molande känsla av vemod. Snart är jag nog redo att försöka axla Lillguds pessimism och tippa SHL!
EM slut. (...) Hela dagen har jag burit på en molande känsla av vemod.
Börjar inte ett friidrotts-VM samtidigt som SHL? Här kommer ett smakprov. Videon hoppar igång när traditionella sändningen, med vanlig kommentator, övergår i närstudie av två löpare - i slow motion och med nästan viskande röst: