Hånskratta åt Wennerholm och kalla Wittgenstein pessimist, det är ni duktiga på. Men ser ni inte sprickorna i fasaden? En vacker dag när säsongen närmar sig ska jag i detalj, på en nästan Lillgudsk-nivå, berätta för er varför vi går en mörk mörk vinter till mötes. Men än har jag sommarlov.
Jag saknar Lillgud. Där hade man något tydligt att ta ställning mot. Nu är det så många som är onegativa, t.o.m. försiktigt optimistiska så jag vet inte vilket ben jag ska stå på. Jag får nog vänta lite och se vart opinionen tar vägen.
Tror alla i grunden känner viss fruktan och bävan - hur skulle det kunna vara annorlunda när degradering inte bara innebär HA-spel utan troligen konkurs.
Men det kan man ju inte förlora sig i; om man har en tro, aldrig så liten, får man odla den. Tills det inte längre finns något att bygga tro på. Det gör det nu.
Jag saknar Lillgud. Där hade man något tydligt att ta ställning mot. Nu är det så många som är onegativa, t.o.m. försiktigt optimistiska så jag vet inte vilket ben jag ska stå på. Jag får nog vänta lite och se vart opinionen tar vägen.
Med all logik kommer det att gå åt helvete men, medan allt gör det kan vi ju stilla hoppas att tillräckligt många som är positiva att vi når den kritiska massan och allt faller på plats?
Jag tycker detta laget ser för homogent ut för att ligga i botten. Spontant saknar jag tydliga playmakers och ledargestalter och det är ett orosmoln.
Men förra året saknade vi tydligt farten i anfallen från Hellqvist tiden kan vi få till det och "någon" fyller de två rollerna jag nämnde så kan detta bli bra.
Men en dålig start och ingen tar svärdet och springer först mot kullen skrikande anfall och ingen hittar de där öppnande passningarna, ja då kan det bli en tung säsong. Tror starten är superviktig och att se svackor man hamnar i inte blir för långvariga. Men å andra sidan så gäller det jag skrivit alla säsonger
Jag tycker detta laget ser för homogent ut för att ligga i botten. Spontant saknar jag tydliga playmakers och ledargestalter och det är ett orosmoln.
Men förra året saknade vi tydligt farten i anfallen från Hellqvist tiden kan vi få till det och "någon" fyller de två rollerna jag nämnde så kan detta bli bra.
Men en dålig start och ingen tar svärdet och springer först mot kullen skrikande anfall och ingen hittar de där öppnande passningarna, ja då kan det bli en tung säsong. Tror starten är superviktig och att se svackor man hamnar i inte blir för långvariga. Men å andra sidan så gäller det jag skrivit alla säsonger
Tunn trupp, extremt skadekänslig, inga säkra nyförvärv där det fanns tveksamheter om tempot i allsvenskan förra säsongen kring en, därtill en AHL:are med låga stats (om än hyllad av sin bror). Till det ska läggas en FBK-reject (dock säkert ok). Redan utan skador så är vår fjärdelina riktigt svag.
Vilka backar som ska göra mål är en gåta, AJ kan vi hoppas på och att förhoppningsvis Caito gör en bättre säsong, men sedan.
Känns som alla lag lastar in också, inte minst Brynäs. Sitter här och tittar på min nya LIF-holk och undrar hur det är möjligt att ekonomiskt köra så i diket…men jag blir ju inte lyckligare av att det går helt åt…
..2900 för sitt namn på tredjetröjan kanske - inte ett kanonerbjudande kanske, men, men.
Tunn trupp, extremt skadekänslig, inga säkra nyförvärv där det fanns tveksamheter om tempot i allsvenskan förra säsongen kring en, därtill en AHL:are med låga stats (om än hyllad av sin bror). Till det ska läggas en FBK-reject (dock säkert ok). Redan utan skador så är vår fjärdelina riktigt svag.
Vilka backar som ska göra mål är en gåta, AJ kan vi hoppas på och att förhoppningsvis Caito gör en bättre säsong, men sedan.
Känns som alla lag lastar in också, inte minst Brynäs. Sitter här och tittar på min nya LIF-holk och undrar hur det är möjligt att ekonomiskt köra så i diket…men jag blir ju inte lyckligare av att det går helt åt…
..2900 för sitt namn på tredjetröjan kanske - inte ett kanonerbjudande kanske, men, men.
Det är väldigt enkelt att ekonomiskt köra ner i diket eftersom vi aldrig byter spår.
Vi påminner om en kollega jag hade som körde fast bilen blir uppdragen, kör ner i samma spår, när han gjorde det för 3 gången frågade killen som hjälpte han om han var dum i huvudet på riktigt och tog över och bilen kom i bättre spår. Problemet är att vi saknar den killen som kan ta över
Lyssnade på Sanny och Svensson och dom är inne på samma spår som många andra. Laget är alldeles för tunt. Vilka ska egentligen en 4e med Altörn - Eljas - Kaderli skrämma? Det är faktiskt ruskigt dålig bredd, för vi får ju räkna med att 1-3 fw är skadade hela säsongen. Zacke är ett enormt tapp han hade betytt grymt mycket för detta laget.
Jag hade faktiskt tyckt MK hade varit skön att ha i bakfickan i detta läget, han borde väl spela nästan gratis. Men han är ju avtackad och klar så är väl omöjligt.
Förstår inte att man inte tog in någon allsvensk yngling med potential till exempel Dower Nilsson, eller en sådan talang som Lucas Pettersson som gick till ett överfullt Brynäs, hade kanske fått en ordentlig chans som vår 2e center i detta läget. Det borde ändå man kunnat lösa ekonomiskt.
Jag har börjat luta mer och mer åt en mörk säsong även om jag försökt vara positiv. Ställer in mig på kval redan nu.
PellePingvin
30 juli 2025, 13:05
Såg att Leksand la upp lite bilder om att herrlaget återsamlats inför säsongen. Verkar på en av bilderna som att Cehlarik tatuerat in Leksandsbandet på sin arm. Alltså samma band som är med på matchtröjan.
Vet inte var dessa bilder är publicerade, eftersom Facebook inte är tillgängligt för gäster just nu, Instagram-inläggen aldrig går att öppna för kontolösa och X verkar avvecklat (presentation av Linkan 2 juni var senaste inlägget). Betyder det att Fortier och Nolan har anslutit? Jag vill ha feta intervjuer omedelbart. Och inte bara för min egen skull, utan för att spelarna på ett personligt och underhållande sätt* ska introduceras för den större publiken/supporterskaran.
PellePingvin
30 juli 2025, 13:05
Såg att Leksand la upp lite bilder om att herrlaget återsamlats inför säsongen. Verkar på en av bilderna som att Cehlarik tatuerat in Leksandsbandet på sin arm. Alltså samma band som är med på matchtröjan.
Vet inte var dessa bilder är publicerade, eftersom Facebook inte är tillgängligt för gäster just nu, Instagram-inläggen aldrig går att öppna för kontolösa och X verkar avvecklat (presentation av Linkan 2 juni var senaste inlägget). Betyder det att Fortier och Nolan har anslutit? Jag vill ha feta intervjuer omedelbart. Och inte bara för min egen skull, utan för att spelarna på ett personligt och underhållande sätt* ska introduceras för den större publiken/supporterskaran.
De utav er som uppskattar att sitta och blänga på Emilia får några minuters högtid. Själv reagerar jag mest på deras ständiga inkonsekvens gällande språkval.
Själv reagerar jag mest på deras ständiga inkonsekvens gällande språkval.
Haha, märkte också det från sista videon från när de var ute i skogen, sammanfattningen i tältet. Hedberg körde engelska, Tjomme svenska, Prinzen engelska, Pajen svenska. Var nästan lite pinsamt...