Bra, men vi kommer att starta tips-tråden den 13 augusti, precis en månad innan första match. Jag har gjort ett script som sedan håller reda på allas poäng under säsongen. Jag låser denna tråd och startar en ny den 13/8.
Hur många tabelltips inkommer före första träningsmatchen? Mitt tips är att vi kommer få se en handfull. Kanske t.o.m. en strid ström.
Har inga tankar kring det - vad jag däremot har tankar kring är försäsongens isvana. Skillsträning i juni, camper i Nordamerika och annat. Jag förväntar mig att det kommer synas i första träningsmatcherna.
Hoppas verkligen att man låter juniorerna Luc Koblar, Crookes, Lissel och Victor Johansson få enormt med istid under dessa matcher. Kaderli och Altörn med. Vi behöver SHL redo juniorer med våran i övrigt tunna trupp. Även Fortier för att matcha in han på stora rinken.
Vill även minnas (nån får rätta mig om jag har fel) att Modo gick rent försäsongen 24/25 nu när dom åkte ur. Som vanligt kommer domedagsprofetiorna hagla in om det blir ett majoritet torsk men vill ändå tona ner betydelsen av resultat i dessa matcher.
Senast redigerad av Lampa den lör 26 jul 2025, 13:08, redigerad totalt 1 gång.
Onödigt många matcher. Det kommer ändå snackas om att det tar en tid att få stäm i spelet efter seriepremiären oavsett hur många matcher som spelats dessförinnan.
Jag tror det är extra viktigt att vi har ett satt spel med nya tränare inför säsongsstart. Dessutom med unga och nya spelare i SHL kan en bra start hålla ångan upp innan skadorna kommer efter kanske 10-15 omgångar.
Jag tror det är extra viktigt att vi har ett satt spel med nya tränare inför säsongsstart. Dessutom med unga och nya spelare i SHL kan en bra start hålla ångan upp innan skadorna kommer efter kanske 10-15 omgångar.
Precis så tänker jag också, denna säsong känns det extra viktigt att hänga med från start och ta en del "gratispoäng" om man är på tårna och väl förberedda. Kan själv tycka att man borde ha fler träningsmatcher innan säsong så att man verkligen får chansen att sätta spelet och vara förberedda, samtidigt som man såklart ska testa olika formationer och matcha in de yngre och nya. Det känns nästan som kutym inom hockeyn att man inte ska vara så väl förberedd, säsongen är lång, det är inte nu vi ska vara som bäst....och bla, bla, bla.....
Är det någon som sett någon info om var man kan streama matcherna? På laglig väg tänker jag då...
Antar att TV4 Play fortsätter sända matcherna? "TV4 Play har sändningsrättigheterna för ligan och som det ser ut just nu kommer det att vara så fram till och med säsongen 2029/2030."