Matchtröjorna

Användarens profilbild
Wittgenstein

Re: Matchtröjorna

Inlägg av Wittgenstein »

Sniper skrev: ons 06 aug 2025, 09:38

Bara att de skriver "tanken bakom designen" gör mig övertygad om en återgång till vitblå.
Hade inte funnits någon anledning om det enbart varit en smärre förändring på vit-blå-gula.
Det är över, Wittgenstein.

Den tanken kan de inte ha låtit vandra särskilt långt. Korkat och sorgligt och ja...jag är mållös. Vi kommer vara ett strykgäng i blåvitt igen. Snart kanske Porsberger kommer hem....

(Jag vill understryka att jag på riktigt blev deppig av denna nyhet)

Den där nya marknadsnissen får inte direkt någon flygande start på jobbet. Att plocka bort det gula får väl närmast betraktas som ett marknadsmässigt självskadebeteende av föreningen. "Föreningen" förresten, vad är det värt nu när nån idiot (ja, jag skräder faktiskt inte orden här) väljer att designa om tröjan så fundamental utan att låta medlemmarna ha något att säga om saken.

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Wittgenstein skrev: ons 06 aug 2025, 09:54
Sniper skrev: ons 06 aug 2025, 09:38

Bara att de skriver "tanken bakom designen" gör mig övertygad om en återgång till vitblå.
Hade inte funnits någon anledning om det enbart varit en smärre förändring på vit-blå-gula.
Det är över, Wittgenstein.

Den tanken kan de inte ha låtit vandra särskilt långt. Korkat och sorgligt och ja...jag är mållös. Vi kommer vara ett strykgäng i blåvitt igen. Snart kanske Porsberger kommer hem....

(Jag vill understryka att jag på riktigt blev deppig av denna nyhet)

Den där nya marknadsnissen får inte direkt någon flygande start på jobbet. Att plocka bort det gula får väl närmast betraktas som ett marknadsmässigt självskadebeteende av föreningen. "Föreningen" förresten, vad är det värt nu när nån idiot (ja, jag skräder faktiskt inte orden här) väljer att designa om tröjan så fundamental utan att låta medlemmarna ha något att säga om saken.

Jag är fortfarande optimistisk på att det gula blir kvar tills jag blir bevisad om motsatsen. Det kan vara någon symbol man tagit bort eller lagt till eller något annat "nytt" man vill förklara. En stor fet grön reklamlogga? Ja, vad fan som helst...

Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Wiborg skrev: ons 06 aug 2025, 10:58

Jag är fortfarande optimistisk på att det gula blir kvar tills jag blir bevisad om motsatsen. Det kan vara någon symbol man tagit bort eller lagt till eller något annat "nytt" man vill förklara. En stor fet grön reklamlogga? Ja, vad fan som helst...

En motsvarighet till Cehlarik-kruset kan rädda kvar det gula! Vi minns ju när tröjan med dala-influenserna kom och man redogjorde för "tanken bakom".

Men kanske ska vi inte ge Wittgenstein hopp så han tvingas bli besviken en andra gång.

Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Jag har tappat allt hopp och är fullständigt övertygad om att det gula kommer lysa med sin frånvaro. Det har varit på gång länge. Inflytelserika supporterprofiler har länge lobbat för en återgång till det fattiga blåvita. Och dessa supporterprofiler brukar få som de vill.

Användarens profilbild
Aggeman

Inlägg av Aggeman »

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Bild
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande

Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Bild

Vilken fantastisk nyhet! Äntligen känner jag hur intresset för den kommande säsongen väckts till liv. Tack Leksands IF, nu öser vi på med lite gult i shoppen!

Användarens profilbild
Pastis
Maskinchef

Inlägg av Pastis »

Fantastiskt, ska beställa en matchtröja om det blir som teasern! :mrgreen: :dance:

Bild
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Pastis skrev: Igår, 19:45

Fantastiskt, ska beställa en matchtröja om det blir som teasern! :mrgreen: :dance:

Medresenärer! Följ maskinchefens exempel! Beställ ert gula fina exemplar så snart de når shoppen.

Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Vad bjuds vi på i teasern? Låt oss analysera den i detalj.

Videon innehåller fem klipp. Först något som gissningsvis är kragen. Om så är fallet så löper en vacker gul söm överst på kragen och innanför kan vi skönja Peter Cehlarik tatuering som tycks utgöra delar av innertyget. Sen den klassiska stjärnan som omgärdas som sig bör av av gul ram. Love it! Sen ett klipp som får sägas utgöra den största gåtan. Är det någon typ av spetsig form i blått och gult? Det tycks mig som en nyhet. Något på axlarna i kantig form? Lite som Frölunda periodvis haft? Fan vet, men gult är det iaf! Sen följer dalaskölden. Som sig bör blå och gul. Och slutligen den sedvanliga skölden på bröstet. Detta blir bra, detta blir riktigt bra!

Leksingtillsjagdör!

Inlägg av Leksingtillsjagdör! »

Wittgenstein skrev: Igår, 20:45

Vad bjuds vi på i teasern? Låt oss analysera den i detalj.

Videon innehåller fem klipp. Först något som gissningsvis är kragen. Om så är fallet så löper en vacker gul söm överst på kragen och innanför kan vi skönja Peter Cehlarik tatuering som tycks utgöra delar av innertyget. Sen den klassiska stjärnan som omgärdas som sig bör av av gul ram. Love it! Sen ett klipp som får sägas utgöra den största gåtan. Är det någon typ av spetsig form i blått och gult? Det tycks mig som en nyhet. Något på axlarna i kantig form? Lite som Frölunda periodvis haft? Fan vet, men gult är det iaf! Sen följer dalaskölden. Som sig bör blå och gul. Och slutligen den sedvanliga skölden på bröstet. Detta blir bra, detta blir riktigt bra!

Nja det spetsiga fanns på armen föregående säsong. Om det nu är den detaljen som visas.

Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Leksingtillsjagdör! skrev: Igår, 21:29

Nja det spetsiga fanns på armen föregående säsong. Om det nu är den detaljen som visas.

Det fanns en spets på förra tröjan, det är helt riktigt, men inte den typ av spets som visas här, dvs en blå-gul-blå.

Jag tänker att designen kan vara något i stil med denna, alltså på axlarna:

Bild

Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Wittgenstein skrev: Igår, 22:39
Leksingtillsjagdör! skrev: Igår, 21:29

Det fanns en spets på förra tröjan, det är helt riktigt, men inte den typ av spets som visas här, dvs en blå-gul-blå.

Jag tänker att designen kan vara något i stil med denna, alltså på axlarna:

Bild

Tittar man på filmen på facebook istället där man har bredare bild istället för instagrams infertila stående video så ser man bättre att det inte är ett upprepat mönster som på Frölundas tröjor utan troligtvis axeln. Dock smalare än förra säsongen tycker jag det ser ut som.

Pain is temporary, glory is forever
Jjax

Inlägg av Jjax »

Ja är det gult med och den är så snygg som den lovar så ska jag med uppgradera min gamla!