Vilken jävla lättnad, tack så mycket!
Uppdaterade min lista på föregående sida med länkarna
Vilken jävla lättnad, tack så mycket!
Uppdaterade min lista på föregående sida med länkarna
Gösen skrev: lör 26 jul 2025, 13:03Det är inte nu vi ska vara som bäst
![]()
Testa olika konstellationer och som Ljushuvud säger, nya spelare.
Har vi inte provat den devisen och kommit fram till att den inte fungerar
Är det bara 7 träningsmatcher innan säsongstart?
Ska man hinna matcha in de nya i laget, testa olika formationer, sätta grundspelet och var väl förberedda (och få igång Knuts) på så få matcher, för sånt här får man väl inte till på träning på samma sätt?
Även PP är väl sånt som tränas bäst i matchsituation även om det är mot ett lite sämre motstånd?
Jag tycker man borde tänka om just med tanke på antalet träningsmatcher innan säsong, det dubbla (14) vore mer seriöst tänker jag.
Pellefant skrev: tor 07 aug 2025, 10:00Jag tycker man borde tänka om just med tanke på antalet träningsmatcher innan säsong, det dubbla (14) vore mer seriöst tänker jag.
Jag tycker tvärtemot. Sänk antalet till max fem. Träningsmatcher är ett jävla skit.
Wittgenstein skrev: tor 07 aug 2025, 10:37Pellefant skrev: tor 07 aug 2025, 10:00Jag tycker man borde tänka om just med tanke på antalet träningsmatcher innan säsong, det dubbla (14) vore mer seriöst tänker jag.
Jag tycker tvärtemot. Sänk antalet till max fem. Träningsmatcher är ett jävla skit.
Svår balansgång det där... Hur mycket ger det egentligen med matcher där man inte går riktigt lika fullt ut som man gör i en match där det står poäng på spel? Träningsmatcher blir ju något lite mittemellan träning och seriematch. 14 träningsmatcher känns på tok för mycket, 5 känns lite väl lite ifall man ska ha en möjlighet att testa lite olika spelare/konstellationer. 7-8 stycken tror jag är ganska lagom, men beror ju väligt mycket på motstånd och sin egen trupp vad som är optimalt.
Wiborg skrev: tor 07 aug 2025, 10:45Wittgenstein skrev: tor 07 aug 2025, 10:37Pellefant skrev: tor 07 aug 2025, 10:00Jag tycker man borde tänka om just med tanke på antalet träningsmatcher innan säsong, det dubbla (14) vore mer seriöst tänker jag.
Svår balansgång det där... Hur mycket ger det egentligen med matcher där man inte går riktigt lika fullt ut som man gör i en match där det står poäng på spel? Träningsmatcher blir ju något lite mittemellan träning och seriematch. 14 träningsmatcher känns på tok för mycket, 5 känns lite väl lite ifall man ska ha en möjlighet att testa lite olika spelare/konstellationer. 7-8 stycken tror jag är ganska lagom, men beror ju väligt mycket på motstånd och sin egen trupp vad som är optimalt.
Visst är det så att träningsmatcher inte blir som riktiga matcher, men det är också så att de första matcherna på säsongen inte är som en bit in i serien.
Min teori kring att vi (och framförallt en handfull av våra spelare) varit dåligt förberedda i början av säsongen (i hur många säsonger har vi startad med en dålig inledning av säsongen?), beror på matchovana och att fler träningsmatcher eventuellt kan vara ett botemedel mot detta, vi är matchovana och blir överraskade av matchsituationen.
Vad har ni för teorier kring de dåliga inledningarna av säsongerna?
Pellefant skrev: fre 08 aug 2025, 09:19Wiborg skrev: tor 07 aug 2025, 10:45Wittgenstein skrev: tor 07 aug 2025, 10:37Jag tycker tvärtemot. Sänk antalet till max fem. Träningsmatcher är ett jävla skit.
Visst är det så att träningsmatcher inte blir som riktiga matcher, men det är också så att de första matcherna på säsongen inte är som en bit in i serien.
Min teori kring att vi (och framförallt en handfull av våra spelare) varit dåligt förberedda i början av säsongen (i hur många säsonger har vi startad med en dålig inledning av säsongen?), beror på matchovana och att fler träningsmatcher eventuellt kan vara ett botemedel mot detta, vi är matchovana och blir överraskade av matchsituationen.
Vad har ni för teorier kring de dåliga inledningarna av säsongerna?
Förra säsongen trodde nog laget att dom var längre fram än dom var tack vare den fina serien mot Frölunda. Då hade man inte räknat med hur mycket tappet av Lindholm, Alsing, Larsson, och FUS betydde.
I år möter vi ju förhållandevis bra lag på försäsongen, dubbelmötet med det där norska laget förra året där vi dessutom torskade en på straffar (?) lär ju inte ha varit nån höjdpunkt.
Färjestad var alltså först ut och vann 2-0 mot Västerås efter sena mål. I kväll kan Elvenes debutera för Hellkvists Växjö. När det gäller den andra "matchen" har jag svårt att beskriva hur ointressant den är.
Sniper skrev: fre 08 aug 2025, 12:28Färjestad var alltså först ut och vann 2-0 mot Västerås efter sena mål. I kväll kan Elvenes debutera för Hellkvists Växjö. När det gäller den andra "matchen" har jag svårt att beskriva hur ointressant den är.
Ointressant för oss på den här lilla färjan kanske. Men den säger ganska mycket om hypen kring Brynäs. Man kan väl konstatera vid det här laget att deras nedflyttning varken blev början på ett ännu djupare fall eller det första steget på en lång ökenvandring. Snarare reste de sig som fågeln fenix och utklassar oss idag på alla sätt möjliga.
Wittgenstein skrev: fre 08 aug 2025, 12:37Sniper skrev: fre 08 aug 2025, 12:28Färjestad var alltså först ut och vann 2-0 mot Västerås efter sena mål. I kväll kan Elvenes debutera för Hellkvists Växjö. När det gäller den andra "matchen" har jag svårt att beskriva hur ointressant den är.
Ointressant för oss på den här lilla färjan kanske. Men den säger ganska mycket om hypen kring Brynäs. Man kan väl konstatera vid det här laget att deras nedflyttning varken blev början på ett ännu djupare fall eller det första steget på en lång ökenvandring. Snarare reste de sig som fågeln fenix och utklassar oss idag på alla sätt möjliga.
Inte när det gäller tröjorna…
Fyfan vad töntigt Brynäs. Sen ska det sändas också…
Det svåra andraåret börjar snart för Brynäs. Det luktar nedre halvan…
Chris skrev: fre 08 aug 2025, 13:26Wittgenstein skrev: fre 08 aug 2025, 12:37Sniper skrev: fre 08 aug 2025, 12:28Färjestad var alltså först ut och vann 2-0 mot Västerås efter sena mål. I kväll kan Elvenes debutera för Hellkvists Växjö. När det gäller den andra "matchen" har jag svårt att beskriva hur ointressant den är.
Inte när det gäller tröjorna
…
På tal om Brynäs tröjor har de säkert ett skitfult grått ställ som används på försäsongen som sedan krängs dyrt.
Aggeman skrev: fre 08 aug 2025, 13:26Fyfan vad töntigt Brynäs. Sen ska det sändas också…
Allt annat än top 3 för bif får ses som en stor skräll med tanke på det laget dom har. Man kan inte bli annat än avundsjuk på att få hålla på en välmående förening som inte sköts av muppar.
Lampa skrev: fre 08 aug 2025, 13:29Aggeman skrev: fre 08 aug 2025, 13:26Fyfan vad töntigt Brynäs. Sen ska det sändas också…
Allt annat än top 3 för bif får ses som en stor skräll med tanke på det laget dom har. Man kan inte bli annat än avundsjuk på att få hålla på en välmående förening som inte sköts av muppar.
Man kan alltid drömma…
Någon som ska på ”Taknatta”?