Hade vi inte fått teasern innan hade jag tolkat det som att det skulle komma en liten smygtitt, men nu tolkar jag det som att vi får se hela tröjan och kanske även någon kortare motivering till varför man valt de detaljer man valt.
Matchtröjorna
-
-
- Intendent
Re: Matchtröjorna
Wiborg skrev: tor 14 aug 2025, 06:30Hade vi inte fått teasern innan hade jag tolkat det som att det skulle komma en liten smygtitt, men nu tolkar jag det som att vi får se hela tröjan och kanske även någon kortare motivering till varför man valt de detaljer man valt.
Första punkt vid Taknatta:
12:00 Släpp av matchtröjan 25/26
Först tänkte jag att det var släpp för beskådande men inser nu att det är släpp för försäljning. Så i kväll, damer och herrar, får vi säkert se HELA tröjan.
-
Sniper skrev: tor 14 aug 2025, 09:49Wiborg skrev: tor 14 aug 2025, 06:30Hade vi inte fått teasern innan hade jag tolkat det som att det skulle komma en liten smygtitt, men nu tolkar jag det som att vi får se hela tröjan och kanske även någon kortare motivering till varför man valt de detaljer man valt.
Första punkt vid Taknatta:
12:00 Släpp av matchtröjan 25/26
Först tänkte jag att det var släpp för beskådande men inser nu att det är släpp för försäljning. Så i kväll, damer och herrar, får vi säkert se HELA tröjan.
Precis, jag hade räknat med Taknatta och därför tänkte jag att det var en teaser som skulle komma innan men den har ju redan kommit. Men det är väl en video på hela tröjan nu och sedan kan man klämma och känna på lördag, antar jag
-
- Intendent
40 minuter kvar...
Vem lägger upp video?
Laguppställningssnabbt 17:55.
-
"It's been the same for years, same colors, same shield"
Bra Peter! Lets keep it that way!
Tröjan tycks mig lovande. Jag gillar det blåa kring namnet skarpt. Men jag trodde de s.k. peterbanden skulle vara mer framträdande.
-
Bra med blå bakom namnet på ryggen men jag skulle föredra att se det blåa sluta strax nedanför axlarna och inte hela vägen ner mot handskarna. Men i stort sett är den riktigt fin, troligen snyggast i ligan.
-
-
- Intendent
- "Men släpp de gula nu". Han vill att vi ska släppa en helgul tröja
- Lät som cool röst lånats in för att göra voice-over. Och så var det Kjell-Erik. O Captain! My Captain!
-
- Intendent
Hotet bekräftat. Wittgenstein behöver inte vänta till i vår på ångesten.
Sedan LIF tog sig tillbaka till SHL har matchtröjorna haft gula inslag, en hyllning till äldre matchtröjor i klubbens historia. Gula inslag finns kvar även denna säsong. Hur länge matchtröjorna kommer profileras med tre färger återstår dock att se enligt Skoglund.
— Det vet man aldrig! Inför återinförandet av det gula i matchtröjorna gjorde vi en undersökning för att se hur våra supportrar ställde sig till en sådan förändring. Resultatet då var att hälften av de svarande gärna såg att vi använde oss av tre färger igen. Senaste säsongerna har vi dock haft ett tredje matchställ, vårt alternativa vita ställ, där vi enbart använt oss av vitt och blått, så vi har båda delarna.
https://www.siljannews.se/leksands-if/h ... te-symbol/
-
Dessa tröjor är fina på tjejer/kvinnor och i ”officersmässen”. På plan är det en visuell kastrering!
Identitetslöst skräp.
-
CMB skrev: tor 14 aug 2025, 21:25Dessa tröjor är fina på tjejer/kvinnor och i ”officersmässen”. På plan är det en visuell kastrering!
Identitetslöst skräp.
Det där får du allt utveckla lite. Officersmässen!?
-
En önskan om en återgång till det blott blåvita tror jag i huvudsak finns hos 90- och 00-talister. De som fått sin skolning som leksingar under ökenvandringen i Allsvenskan, uppvuxna havandes idoler såsom Jens Bergenström, Joonas Rönnberg och Johan Porsberger som alla burit den blott blåvita tröjan. Inget fel i det. Men faktum är att tre av fyra SM-guld bärgats med gula inslag på tröjan. Jonas Bergqvist, Tomas Jonsson, Mats Åhlberg...listan kan göras lång på legendarer som bara burit leksandströjor med gula inslag. Att utmåla det blott blåvita som det "sanna" Leksands IF är helt enkelt något som skulle kunna liknas vid politisk historierevisonism. Jag har inget emot att en och annan tredjetröja hyllar SM-guldet 69, men LIF:s själva själ har gula inslag, kom inte och påstå något annat.
-
Wittgenstein skrev: tor 14 aug 2025, 22:02CMB skrev: tor 14 aug 2025, 21:25Dessa tröjor är fina på tjejer/kvinnor och i ”officersmässen”. På plan är det en visuell kastrering!
Identitetslöst skräp.
Det där får du allt utveckla lite. Officersmässen!?
Cmb är bra på att hacka ner på saker och ting men kommer sällan med några konstruktiva förslag själv...
Han kanske är en kock i officermässen som bara vill ha det på sitt sätt..
-
Wittgenstein skrev: tor 14 aug 2025, 22:19En önskan om en återgång till det blott blåvita tror jag i huvudsak finns hos 90- och 00-talister. De som fått sin skolning som leksingar under ökenvandringen i Allsvenskan, uppvuxna havandes idoler såsom Jens Bergenström, Joonas Rönnberg och Johan Porsberger som alla burit den blott blåvita tröjan. Inget fel i det. Men faktum är att tre av fyra SM-guld bärgats med gula inslag på tröjan. Jonas Bergqvist, Tomas Jonsson, Mats Åhlberg...listan kan göras lång på legendarer som bara burit leksandströjor med gula inslag. Att utmåla det blott blåvita som det "sanna" Leksands IF är helt enkelt något som skulle kunna liknas vid politisk historierevisonism. Jag har inget emot att en och annan tredjetröja hyllar SM-guldet 69, men LIF:s själva själ har gula inslag, kom inte och påstå något annat.
Kan bara instämma. Jag har starkast minnen från tiden med enbart blåvitt men när jag började intressera mig för ishockey över lag i 10-årsåldern så var det gula inslag i tröjan på Bergqvist, Eklund, Forslund, Jonsson, Sigge m.fl. Och det blir ju sjukt mycket snyggare dessutom.