Tack Klas!
Låter fint. Kul och skönt att H gör det bra.
Träningsmatcher 2025
-
Re: Träningsmatcher 2025
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
-
Jag tycker ändå att vi står upp väldigt bra okej det är en träningsmatch, men det är grinigt och vi står upp är lika griniga fast smartare
-
Svettigt av Hellsten! Jävligt bra.
-
Seger 2-1!
Hellsten bäste Leksing.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
-
Det mest utmärkande positiva jag tar med mig:
- Kjelle - Han ser motiverad och rapp ut.
- Hellsten - Gör fina räddningar på A-chanser.
- Stevens - Han visar att han är en smart spelare med offensiv uppsida.
- Kaderli - Visar aggressivitet, hjärta och tyngd.
-
- Intendent
+++ Hellsten
++ Nolan
+ Cehlarik
-
Hellsten kändes väldigt lugn och stabil, som sagt.
Vi har generellt svårt att hitta spel genom mittzon, men väl i anfallszon så finns det ljusglimtar. PP bra, de få gånger vi kan ställa upp. Med betoning på FÅ. Vi behöver verkligen, verkligen. Verkligen jobba med ingångarna i anfallszon. Och tekningarna.
Känns som att den transatlantiska kedjan har potential.
Hade hoppats på en propp från Milo, men det får vänta till nästa match.
-
bender skrev: tor 14 aug 2025, 20:33Hade hoppats på en propp från Milo, men det får vänta till nästa match.
Känns som att media har byggt upp en bild av honom som något fysiskt monster som alltid smäller på, vilken jag tycker är skevt.
Såg honom i alla matcher med BIK i slutspelet och då såg jag en defensiv back. Absolut ingen som utmärkte sig med att smälla på i sarghörnen.
-
Aggeman skrev: tor 14 aug 2025, 20:40bender skrev: tor 14 aug 2025, 20:33Hade hoppats på en propp från Milo, men det får vänta till nästa match.
Känns som att media har byggt upp en bild av honom som något fysiskt monster som alltid smäller på, vilken jag tycker är skevt.
Såg honom i alla matcher med BIK i slutspelet och då såg jag en defensiv back. Absolut ingen som utmärkte sig med att smälla på i sarghörnen.
Kanske inte, men det är ändå vad jag vill se. Använd kilona!
-
Svårt att dra några slutsatser efter första träningsmatchen men vi har en hel del att jobba med. Dock många goda intentioner. PP tycker jag inte var speciellt bra ens när vi var inne i anfallszonen, men det viktigaste var att vi gjorde två mål och det ger självförtroende och det är kanske det viktigaste i PP. Vi fick även göra den typen av mål som de pratat om att vi inte gjorde så många av förra säsongen, lite mer skitmål som orsakats av trafik framför mål.
Hellsten gjorde en stabil match och också där kan man bygga vidare på självförtroendet.
Cehlárik visar att han i alla fall vill göra en bättre säsong än förra, tog mycket ansvar på isen.
Transatlantkedjan kan bli livsfarlig i vinter, sjukt snabba kontringar och Véronneau fick ju ett par bra lägen. Fortier var lite mer osynlig men där får man ge honom ett antal matcher till att komma in i spelet på stor rink innan man utvärderar. Nolan bra komplement till de båda speedkulorna.
Tycker ingen i laget gjorde bort sig men finns som sagt en del att jobba på, konstigt vore det annars.
-
Wiborg skrev: fre 15 aug 2025, 06:44Svårt att dra några slutsatser efter första träningsmatchen men vi har en hel del att jobba med. Dock många goda intentioner. PP tycker jag inte var speciellt bra ens när vi var inne i anfallszonen, men det viktigaste var att vi gjorde två mål och det ger självförtroende och det är kanske det viktigaste i PP. Vi fick även göra den typen av mål som de pratat om att vi inte gjorde så många av förra säsongen, lite mer skitmål som orsakats av trafik framför mål.
Hellsten gjorde en stabil match och också där kan man bygga vidare på självförtroendet.
Cehlárik visar att han i alla fall vill göra en bättre säsong än förra, tog mycket ansvar på isen.
Transatlantkedjan kan bli livsfarlig i vinter, sjukt snabba kontringar och Véronneau fick ju ett par bra lägen. Fortier var lite mer osynlig men där får man ge honom ett antal matcher till att komma in i spelet på stor rink innan man utvärderar. Nolan bra komplement till de båda speedkulorna.
Tycker ingen i laget gjorde bort sig men finns som sagt en del att jobba på, konstigt vore det annars.
Verkligen ingen bra signal att ett nyförvärv som förmodligen kostar en hel del är osynlig i första matchen, om det nu var så. (Det går inte att skylla dålig inställning på stor rink)
Men i övrigt känns det som att det var ungefär detta vi kunde begära/hoppas på i första matchen. Rutinrävarna verkar ha steppat upp. Bra målvaktsspel (Millner är ju snart större än Gud själv) PP mål (om än kanske lite ovälförtjänt om jag utgår från era bedömningar) samt bara släppa in ett mål. Just försvarsdelen trodde jag skulle bli svårare med iom Hedbergs försäsongstaktik att börja träna anfall ist för försvar.
Keep RISING!
-
Frågan är om man går vidare med smurfkedjan och låter Östman ta Knuts plats, eller om Eljas åker ner i 4e sen vid fullt lag.
Viktigt att Lissel såg hygglig ut.
-
Höga lysen:
NHL style med 9 min, som inläggaren alltid bruka göra.
Keep RISING!
-
- Intendent
Moringarna är välkomna att hjälpa upp besöksantalet i arenan.
Nu laddar vi om inför nästa utmaning: derby mot Leksand på lördag i Tegera Arena. Kom och heja fram laget – vi ses där!
https://www.moraik.se/article/ye7at0z-33ni1/view
För oss som förblir framför skärmen stundar trevlig uppesittarkväll på forumet.
-
Lampa skrev: fre 15 aug 2025, 09:49Frågan är om man går vidare med smurfkedjan och låter Östman ta Knuts plats, eller om Eljas åker ner i 4e sen vid fullt lag.
Viktigt att Lissel såg hygglig ut.
Tror (hoppas) att man vill ha igång Östman ASAP den här säsongen. Han är verkligen ett hot när han kommer in i sina stim. Han borde ha en plats i 2a/3e samt på högerkanten i PP. Antar Lang/Östman/Karlberg om vi har fullt lag. Den kedjan funkade väl periodvis rätt bra under förra säsongen?