Transatlantkedjan kan bli livsfarlig i vinter, sjukt snabba kontringar och Véronneau fick ju ett par bra lägen. Fortier var lite mer osynlig men där får man ge honom ett antal matcher till att komma in i spelet på stor rink innan man utvärderar. Nolan bra komplement till de båda speedkulorna.
Verkligen ingen bra signal att ett nyförvärv som förmodligen kostar en hel del är osynlig i första matchen, om det nu var så. (Det går inte att skylla dålig inställning på stor rink)
Har ingenting med inställningen att göra, den verkade finnas. Det var mer att man inte såg honom ha puck så mycket och kanske inte låg riktigt rätt i banan osv. Det var mer de andra två i kedjan som hittade ytorna mer rätt än va Fortier gjorde. Så jo, jag tror nog man kan låta honom få aklimatisera sig lite mer innan man sågar/hyllar honom.
— För att vara första matchen kändes det förvånansvärt bra. Det var riktigt kul att se den nya kulturen som jag tycker infunnit sig i laget med många blockade skott i viktiga lägen och ett jäkla go helt enkelt, säger Hellsten dagen efter segern.
Hur mycket pratar ni om den här nya kulturen som du nämner, eller är det något som bara uppstått?
— Det är kanske inte ordagrant några ord som vi trycker på konstant men Johan (Hedberg) och resten av ledarstaben är väldigt tydliga med att man värdesätter ett sådant beteende. Att vi gör alla enkla grejer riktigt bra. Det är något som kommer krävas för att ge oss chansen till så många segrar som möjligt och därför kändes det väldigt roligt att se det beteendet redan från start igår. https://www.siljannews.se/leksands-if/k ... svart-bra/
* * *
Great (not):
I torsdagens segermatch mot Djurgården saknades kvartetten Marcus Gidlöf, Matt Caito, Kalle Östman och Lukas Vejdemo.
På fredagsträningen hade ytterligare två namn lagts till listan: Marcus Karlberg och Michael Lindqvist.
Matchen igår var en rörig tittarupplevelse för mig personligen, men som jag uppfattade det utgick Lindqvist för att sedan komma tillbaka (åtminstone sa kommentatorn det). Och nu är Emilia Backman igång igen med sina dystra besked.
herjarn skrev:
På 60-talet hade dem insamling till tak på ishallen, därav taknatta.
Noterar att Leksands IF helt missat att förankra historiciteten i namnet och i princip all uppladdning runt dagen. Jag älskar upplägget men föraktar hur man hanterar det.
Publicerad: 2025-05-07
Den 12 juni 1965 arrangerades initiativet taknatta av en grupp supportrar som senare blev Leksands IF Supporterklubb. Taknatta genomfördes tillsammans med Leksands IF för att samla in pengar till taket på gamla isstadion, vilket i år är 60 år sen. Det vill vi fira genom att komma tillsammans återigen. Taknatta 2.0 arrangeras i samarbete med Leksands IF Supporterklubb och Leksand Superstars, och tillsammans skapar vi en dag där kärleken till klubben står i centrum och där vi vill hylla gemenskapen, passionen och framtidstron hos alla fans. https://www.leksandsif.se/article/84pasvw-30ead/view
Hur de sedan förankrat det hela på sociala medier vet ju inte jag - men jag antar att kommunikationen är lika havererad som när det gäller annat.
Runt 00:15 är matchen slut.
En gång såg jag hockey i Leksands Isstadion från 00:15 till morgonen. Hela natten.
Det spelades internationell cup i Leksand under en helg.
Någon gång runt 1980.
Exakt när och vilka lag europeiska lag som egentligen deltog förutom LIF
hade jag kunnat berätta om internet varit den mäktiga informationskälla
som det utger sig för att vara.
Här inte ett ord om att Cehlarik saknas i kväll. Vem är bäst uppdaterad - Bergman eller Näsman?
På lördagskvällen, och natten, väntar nästa träningsmatch för LIF. Med start klockan 22:00 ställs man mot Mora IK, höjdpunkten på det event Leksands IF valt att kalla Taknatta 2.0.
— Jag hoppas våra supportrar får en rolig heldag och att så många som möjligt orkar hålla sig vakna fram tills vår match börjar! Det är alltid roligt att möta Mora, framförallt för våra supportrar som lägger stort värde i att vinna derbyn. För oss spelar det ingen roll vilka vi möter, vi ska hela tiden sträva efter att prestera på max. Den inställningen krävs om man vill vara framgångsrika som lag. Jag hoppas vi kan ha lite bättre kvalité i passningsspelet än mot Djurgården och att vi på så sätt ska kunna skapa ännu mer framåt, avslutar Peter Cehlárik. https://www.siljannews.se/leksands-if/v ... i-gruppen/