Stjärnan skrev: lör 16 aug 2025, 23:21
Aggeman skrev: lör 16 aug 2025, 23:12
Stjärnan skrev: lör 16 aug 2025, 23:08
Uthållighet är en sak, men hur är hans visibilitet??
Jovars.
Såg några rappa åkningar nu i andra, men inga långa som Max.
Bättre. Men nya uppgiften om tveksam uthållighet gör mig fortsatt villrådig. (Fast Wiborg slår nog bort även den misstanken i morgon bitti)
Det var inget jag la någon notis vid i alla fall. Möjligt att han kanske såg seg ut efter något lite för långt byte, men vem gör inte det? (Skulle vara Klas kanske, helt outtröttlig
)
Klas skrev: sön 17 aug 2025, 00:21
Hur fan kan man förlora en sådan här match?
Spelar ingen roll säger Bull.
Men ändå, va fan….. 
Ja ja….
Borde ha vunnit med ett antal mål. Oroande är att vi inte gör fler mål, mindre oroande är att vi ändå skapa massor med målchanser.
harfager skrev: sön 17 aug 2025, 08:05
Man får ju också tänka på att det ska in 5 utespelare samt Hellsten och/eller Gidlöf. Jag drar då i alla fall inga växlar alls av den här matchen annat än att det är tråkigt att förlora mot Mora.
Tänker lite samma sak förutom att vid ett skadescenario som vi haft några gånger med väldigt många borta så är det det här laget vi har att tillgå. Jag tycker ändå att det ser lovande ut med juniorer som visar framfötterna och gör att övriga spelare inte kan slappna av allt för mycket (vilket jag iofs inte tror att de gör ändå med Hedberg som pushar på). Men som du säger, alltid tråkigt att förlora mot Mora även om det för oss var mer av en jippomatch medan för dem kanske årets viktigaste match.
Uffe88 skrev: sön 17 aug 2025, 09:35
Håller matchen mot Djurgården som en "viktigare" träningsmatch än denna som spelades kl 22 på kvällen.
2003-2004 spelade vi en försäsong utan att torska en enda match på försäsongen. Tomas Duba var magisk i målet. Alla vet hur den säsongen slutade...
Kunde knappt bry mig om den här matchen.
Framåt!
I helgen kommer det matcher av så hög karaktär som en försäsongsmatch kan ha, lägger klart högre vikt vid dem även om de också är ganska ointressanta resultatmässigt. Det jag vill se i de matcherna är att Gidlöf är med, minst två av Östman, Caito, Lyytinen och Vejdemo på isen.
Jag såg de två första perioderna sedan slumrade jag lite under tredje så ta min analys med ännu fler nypor salt än vanligt. Tycker att man har en spelglädje och gillar att spela med den farten man gör. Mot ett sämre lag som Mora gör det att man får bra tryck i anfallszon långa stunder, återstår att se ifall man kan åstadkomma liknande tendenser även mot SHL-motstånd. Tredje känns som att man tappar en hel del fokus och att det är det som bjuder in Mora, jag lägger inte så mycket vikt vid det. Jag tycker Fortier kommer in i det mer och mer och visst har jag också sett honom lite seg i slutet på vissa byten, men har inte koll på om det är på grund av dålig uthållighet eller bara att bytena behöver kortas ner lite. Vet också att andra har haft lite problem med "orken" när de kommer till stor is för första gången och behöver någon/några veckor för att komma in i det.
Nu är bara den viktigaste frågan kvar, drog vi in några pengar under den här dagen?