LIF i media

Användarens profilbild
SteveY

Re: LIF i media

Inlägg av SteveY »

Wiborg skrev: ons 13 aug 2025, 13:21
Wittgenstein skrev: ons 13 aug 2025, 12:32

Den där är ju så sjukt beroende av vilka spelare som räknas med i truppen. Har man 15 forwards varav två är totalt okända juniorer som får minimalt med speltid så drar det ner betyget extremt mycket jämfört med att man istället skulle haft 11 forwards registrerade i a-laget och egentligen måste ha med 2 juniorer som får speltid i varje match. Det tar heller inte hänsyn til någon typ av tanke bakom lagbygget. Jag tror de flesta lagen skulle kunna tänka sig en Elvenes som säkert har många getingar, men ett lag med enbart Elvenesare? Nej, det skulle jag kunna lova att det blir kval direkt. Så nej, den rankingen säger nog inte så mycket när det dessutom är Johans högst tveksamt objektiva bedömning som ligger bakom betygen också.

Edit: Därmed inte sagt att jag hade fått upp LIF speciellt mycket högre upp med mina egna betyg spelare för spelare. Men det är inte EP-stats som gör ett vinnande lag.

Ja precis. Egentligen borde dom väl sätta getingar på spelarna som tar plats i lagens tre första kedjor och tre första backpar, eller något liknande för att det ska bli en rättvis bedömning. Nu har jag inte sett deras spelarbetyg men gissar att våra tre första kedjor skulle hamna någonstans i mitten av rankingen, medan backarna och målvakter kanske ändå skulle placeras i botten.
Överlag så brukar ju tidningarna ranka lagen med lägst budget i botten, inga konstigheter egentligen. Mindre namnkunniga spelare i truppen, oprövade på shl-is, mindre poäng i ahl = färre getingar.
Men vem fan bryr sig egentligen. Nästan så att jag hoppas att vi förlorar varenda träningsmatch så att underskattar oss när säsongen drar igång.

Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... la-spelare

INVENTERING 25/26: Leksand – Hedbergs dom om ALLA spelare

Om Peter Cehlarik:

Han har blivit en leksing och har bland annat Leksandsbandet intatuerat på överkroppen.

Menar han det s.k. peterbandet?

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Matt har en svensk flickvän och de har precis fått barn och jag hoppas att familjen Caito blir kvar många år i Leksand.

Så nedkomsten har ägt rum?

* * *

Gissa spelare:

”Väldigt rörlig och dynamisk på isen. Han spelar med stor ’swag’, om man ska använda ett amerikanskt ord och han har en kaxighet i sitt spel som är underbar att se.

* * *

Gissa spelare 2:

Han vann för övrigt löpartävlingen Blodomloppet i Stockholm för några år sedan och det säger en del om hans möjligheter att orka mycket på isen. Han är i väldigt bra form och hans fysik är inget som vi oroar oss för.”

* * *

Gissa spelare 3:

Det finns mer att plocka ut av honom och vi ska hjälpa honom att få mer utdelning i offensiven. Han är bland annat med på alla målvaktspass för att trimma avslut och skott och sedan kör han extra med Mattias Ritola för att slipa detaljer.

Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Någon som kan klippa och klistra in artikeln?

Pain is temporary, glory is forever
Pellefant

Inlägg av Pellefant »

Wiborg skrev: mån 18 aug 2025, 10:28

Leksands IF
INVENTERING 25/26: Leksand – Hedbergs dom om ALLA spelare

Tomas Ros

Publicerad 2025-08-16 09.25

Följ

Mejla

Dela

Spara

2

Vilka är spelarna i Leksand?

Vi har tagit reda på det och använt av oss Leksands huvudtränare Johan Hedberg.

Här kommer inventering Leksand augusti 2025.

Följ ämnen
SHL Svenska hockeyligan
MÅLVAKTER
Marcus Gidlöf.
Marcus Gidlöf.
Foto: Daniel Eriksson / Bildbyrån
Marcus Gidlöf
”En stor, lugn och välskolad målvakt som hade ett jättefint genombrott i fjol.

Marcus gjorde många viktiga matcher för Leksand och gjorde det på ett otroligt imponerande sätt.

Som människa är han ju lite rolig, lite ungdomlig och kanske en sådan där ’målvaktstyp’, som många brukar kalla det för. Vi målvakter kan ju vara lite annorlunda. Marcus är riktig godbit och störtskön.”

Jakob Hellsten.
Jakob Hellsten.
Foto: Jens Carlsson / Bildbyrån
Jakob Hellsten
”Jakob gjorde också en jättefin förstasäsong för Leksand. Han kommer från college och har tidigare erfarenhet av att jobba med vår målvaktstränare Alexander Millner.

Han spelar med stor instinkt, är snabb och rörlig i målet. Jag tycker Jakob är välskolad och en väldigt fin lagkamrat och partner till Marcus. Han kommer vara viktig för Gidlöf och anledning till det är att det blir lite av en storebrorsroll. Sedan är Jakob lugn, trygg och finns alltid där för sin yngre målvaktskompis. Unga målvakter går alltid igenom prövningar och det finns mentala frågeställningar som Jakob har erfarenhet av att hjälpa till med. Målvaktssinnet är stort.”

BACKAR
Matt Caito.
Matt Caito.
Foto: Niclas Jönsson / Bildbyrån
Matt Caito
”Besitter ett bra spelsinne och är positionssäker. Bra med förstapassen och han leder laget, som har blivit försvenskat för varje år som Matt varit här.

Han förstår svenska, men har en bit kvar när det handlar om att uttrycka sig på svenska. Matt har en svensk flickvän och de har precis fått barn och jag hoppas att familjen Caito blir kvar många år i Leksand.

Han är en bra kille och är väldigt nära tränarteamet, vi bollar av med Matt hur laget mår, hur vi ligger till träningsmässigt och andra svar som vi behöver från spelartruppen.”

Anton Johansson.
Anton Johansson.
Foto: Christian Örnberg / Bildbyrån
Anton Johansson
”Väldigt rörlig och dynamisk på isen. Han spelar med stor ’swag’, om man ska använda ett amerikanskt ord och han har en kaxighet i sitt spel som är underbar att se. Anton lägger inte fingrarna emellan och spelar med tuffhet. Han har ett bra skott och härlig offensiv.

Jag tycker om att titta och studera honom och hans starka defensiv var en nyhet för mig. Tror att han kan slå igenom ännu mer den här säsongen även fast han haft ett litet genombrott redan. Det finns fler växlar hos honom. Vettig kille som är snäll mot allt och alla och hjälper bland annat till i ett stall i sundet utanför Leksand.”

Victor Johansson.
Victor Johansson.
Victor Johansson
”Ja, lite mer kompakt i sin spelstil än brorsan Anton och är kanske inte lika yvig. Victor är väldigt trygg och lugn med pucken och kan spela fysiskt om det behövs. En tvåvägsback, trots att han är så pass ung. Det är ovanligt att en sådan ung spelare kan spela i båda zonerna och han gör det på ett imponerande sätt och fick till en fin turnering med juniorlandslaget i Nordamerika i somras. Bland annat spreds en sekvens på sociala medier där han snurrar upp hela motståndarlaget i härlig Tumba-stil. Han delade ut några fina proppar också i samma turnering och tajmingen i tacklingarna är ofta perfekt.

Bägge två bröderna har ju en härlig kaxighet i sitt spel och självförtroende i allt de gör. Det ska bli kul att följa Victor och Antons framtid. Victor har precis tagit studenten så nu kan han fokusera fullt ut på hockeyn.”

Alexander Lundqvist.
Alexander Lundqvist.
Alexander Lundqvist
”Väldigt rörlig och har en otroligt bra räckvidd.

Defensiven är hans styrka, men det finns en offensiv uppsida i honom som jag tycker att han förhoppningsvis kan få lite fart på i år.

Bra instinkter offensivt och kommer ofta in i bra lägen i anfallszon, men måste få lite mer produktion på sina lägen.
Framför allt så är det defensiven och hans bläckfiskliknande räckvidd med klubban som är en styrka.

Jag hade honom i Mora också och känner en stor trygghet i det som ”Lunkan” gör på isen. Som människa är han jättelugn och jag tycker att han har vuxit senaste åren. Han är mycket tryggare nu och är inte rädd att prata för sig och berätta vad han tycker och varför han tycker så.

Det är en blivande ledande spelare, om han inte redan är det nu. Fina ledaregenskaper.”

Joonas Lyytinen.
Joonas Lyytinen.
Foto: Pär Olert / Bildbyrån
Joonas Lyytinen
”Vi kallar honom för ’Lytti’! Han är rörlig och sätter ett bra förstapass. Han är lugn med pucken och trots att han är ganska ung så spelar han som en rutinerad back med fin pondus.

Genomgående för vår backsida är att den är väldigt rörlig och sätter pucken i spel väldigt effektivt och Jonas är en stor del i det.

Sedan är han en kille som tar ansvar och kommer med input till sina lagkamrater och input till oss i ledarstaben.
Trots att säsongen är ung så har han visat framfötterna på att ha åsikter som är sunda och han kommer klara sig bra utan Axel Rindell som han spelat med i två säsonger i rad.

Han har fullt upp vid sidan om isen och tar hand om sin lilla familj. Vi kommunicerar på engelska eftersom min finska inte är den bästa...”

Stefan Milosevic.
Stefan Milosevic.
Foto: Suvad Mrkonjic / Bildbyrån
Stefan Milosevic
”Han är ju ett kraftpaket – stor, stark, rejäl i både kroppen och spelet.

Trots sin storlek tycker jag att han är rörlig och smidig på isen, det är lite ovanligt för bjässar. Milo är även snabb ut i spelet och kan sätta stopp på motståndarnas anfall. Jag tycker att han hittills har flyttat pucken på ett effektivt sätt på träningarna, det ser ut som att han kommer att ta ett steg på utvecklingsstegen den här säsongen.

Framför allt är defensiven hans styrka och han är tuff att spela mot och han kommer se till att våra målvakter inte behöver ha någon motståndare som stör synfältet. Vancouver Canucks har fått upp ögonen för Milo och de bjöd över honom till ett läger i somras, det säger en del om hur stor talang han är.

Han har också imponerat i gymmet och har satt ett klubbrekord i bänkpress, det säger också en del om honom.”

Fred Nilsson.
Fred Nilsson.
Foto: Magnus Andersson / Bildbyrån
Fred Nilsson
”Man kan inte tro att han är ett SHL-proffs om man träffar honom. Med det menar jag att han är väldigt ödmjuk och sådär supersnäll och är kul att ha att göra med. Kommer från Hälsingland och har en skön dialekt som förgyller i omklädningsrummet.

Som spelare är han rörlig och allsidig och det känns som att det finns mycket uppsida i honom. Fred är en skridskoskicklig back som spelar med ’heart and soul’ och man vet att vi alltid får en hundraprocentig insats varje gång han är på isen.

Men som sagt så känns det som att det finns mer att hämta offensivt, och han kan ta för sig ännu mer och vara ännu modigare i uppspelsfasen.”

Olle Strandell.
Olle Strandell.
Foto: Magnus Andersson / Bildbyrån
Olle Strandell
”Jag känner honom väldigt bra eftersom jag är vän med familjen. Han har fått känslorna från sin pappa och ’gritt’ från mamman. Olle är väldigt rörlig, sund och fin med pucken och har också en fin förstapassning och har ju spelat offensiva roller i allsvenskan tidigare. Nu ska vi utveckla honom till en bra SHL-spelare också.

Han har haft lite otur sedan han kom upp i SHL med skador i HV71 och så vidare och säsongen i fjol var stökig.

Det finns få spelare i SHL som slår Olles skridskoåkning, som både är snabb och vacker. Han är en lugn kille, men det kan brinna till i honom och det gillar jag, det är en fördel för honom.”

FORWARDS
Dennis Altörn.
Dennis Altörn.
Dennis Altörn
”Han gjorde ju en jättefin säsong i fjol och kom lite från ingenstans och tog en plats i JVM-laget. Fysisk kille som är bra på att forechecka. I dagsläget klippt och skuren för en roll i en hårt arbetande kedja och Dennis spelar enkelt, rakt och är en tung forward.

Hoppas att jag lär känna hans spel ännu mer under säsongen och att vi kan få se mer uppsidor av hans spel.
Dennis tog ju förra säsongen lite med storm och det ska vi bygga vidare på.

Väldigt fin kille, ödmjuk, tacksam, lyhörd. Jag säger samma sak om alla i laget – men det är en väldigt bra grupp vi har att göra med.”

Peter Cehlárik.
Peter Cehlárik.
Foto: Michael Erichsen / Bildbyrån
Peter Cehlárik
”Superproffs i allt han gör, förberedd och noggrann och han vill verkligen göra rätt för sig och Peter har ju varit på höga nivåer inom hockeyn och har en väldigt fin spets i sitt spel. Det jag främst tänker på är hans målskytte och det offensiva spelet.

En ledare i vår grupp och en personlighet som jag gillar. Han har utgående kontrakt, men jag hoppas han blir kvar i Leksand i många år framöver. Han har blivit en leksing och har bland annat Leksandsbandet intatuerat på överkroppen. En spelare som mycket väl kan bli kapten för vårt lag. Han pratar inte mest, men när han väl pratar så är innehållet skarpt och väldigt vettigt. Spelarna lyssnar på Peter.”

Arvid Eljas.
Arvid Eljas.
Foto: Christian Örnberg / Bildbyrån
Arvid Eljas
”Björbo-kille med allt som det innebär. Arvid är en underbar människa att vara runt, en glädjespridare och kommer med fantastisk energi.

Han har ledaregenskaper, trots sin ungdom, och han är inte rädd för att ta tag i saker och ting och man ser att folk tar rygg på honom.

Arvid är en kille som jag tror kommer växa varje år han är i Leksand och förhoppningsvis stannar han länge med oss. Han var en offensivt producerande spelare i junioråldern, men har inte kommit upp med samma spel ännu i SHL. Men med tiden kommer det också och jag är helt övertygad om att han kommer producera i SHL.”

Gabriel Fortier.
Gabriel Fortier.
Foto: Stephen R. Sylvanie / Usa Today Sports
Gabriel Fortier
”Här pratar vi speed deluxe och han är riktigt snabb, ni kanske känner till hans bror i Björklöven. Han har bra balans på fötterna och det gör att han är stark med pucken, trots att han har en motståndare som klänger på honom.

Det som sticker ut med Gabriel, förutom hastigheten, är hans aggressivitet och hur enkelt han kan ta pucken till obekväma ställen på isen, där han ofta visar upp en hunger på att göra mål. Många motståndare kommer tycka det är jobbigt att möta honom, det lovar jag.

Han kommer kunna användas både i powerplay, penalty kill och i alla andra spelformer. Som de flesta nordamerikaner är han proffsig, rak och tydlig. Det jag känner av hittills är att han och hans familj trivs i Leksand och att de vill göra det här äventyret. Han kommer till jobbet varje dag och det är aldrig några konstigheter runt honom.”

Andro Kaderli.
Andro Kaderli.
Andro Kaderli
”Spännande kille och en ung schweizare. Han är inte den där stereotypa schweizaren som är skicklig på öppen is och kanske inte älskar närkontakt. Den här killen är orädd och besitter ’grit’.

Han har även väldigt bra klubbteknik, vasst skott och det ska bli väldigt intressant att se var han kan ta vägen med sin karriär, utan att vi för den delen lägger för stort tryck på honom.

Försvenskningen är väl inte riktigt fulländad utan vi kommunicerar på engelska hittills. Han har en proffsig approach och är väldigt lyhörd för vad som förväntas av honom. Han vill göra rätt för sig och bli en bättre hockeyspelare.”

Marcus Karlberg.
Marcus Karlberg.
Foto: Simon Eliasson / Bildbyrån
Marcus Karlberg
”Marcus har fart, finess, intensitet och bra målsinne. Sedan är hans resa spännande. Var en stortalang som junior med en fin draft och mycket produktion i J20, men sedan stannade allt upp och han hämtade ny energi i hockeyettan. Därefter hockeyallsvenskan och i fjol bevisade han att han funkar i SHL och hade en fin säsong 2024–25 och kommer bli ännu bättre nu.

Jag tycker att han är mycket mer strukturerad i spelet än vad jag minns och har bättre koll på var han ska vara på isen. ’Mackan’ är en härlig kille som alltid är glad och sprallig. Ger gruppen bra med energi.”

Jon Knuts.
Jon Knuts.
Foto: Jens Carlsson / Bildbyrån
Jon Knuts
”En riktig trotjänare givetvis med sina 800 matcher och Jon är en kille som bidrar med tyngd och kraft i det han gör och varit en bra powerforward under lång tid i Leksand.

Han är en ryggrad för laget och hela föreningen och är viktig för oss, både i spelet på isen och som profil vid sidan av.

En härlig kille som jag tror kommer klara sig bra kommande säsong, trots att hans vapendragare Norén och Martin Karlsson inte längre är med i gruppen. Han har fått nya kompisar och verkar tight med många i laget. Han är väldigt jaktintresserad och jagar småvilt i Styrsjöbo utanför Leksand och givetvis kommer hans smeknamn ’jägaren’ från det intresset.”

Oskar Lang.
Oskar Lang.
Oskar Lang
”En speedkula som är irrationell och haft Internationella framgångar med Tre Kronor. Känns som att han alltid är aktuell för landslaget och det förstår jag, det är ju en kille som kan spela alla roller oavsett lag och är väldigt användbar.

Oskar är superlojal i allt han gör och kommer till jobbet varje dag. Det finns mer att plocka ut av honom och vi ska hjälpa honom att få mer utdelning i offensiven. Han är bland annat med på alla målvaktspass för att trimma avslut och skott och sedan kör han extra med Mattias Ritola för att slipa detaljer. Han kommer till många bra lägen och med lite extra träning så tror jag att han kan göra fler mål kommande säsong. Utdelning och självförtroende går ofta hand i hand och det ska vi bygga upp hos Oskar.”

Michael Lindqvist.
Michael Lindqvist.
Foto: Fredrik Karlsson / Bildbyrån
Michael Lindqvist
”Jag hade ’Linkan’ i Färjestad förra året och hyser stor respekt för honom. Han är ju en gammal stor poänggörare och det är i den rollen som vi ser honom i Leksand. Han kommer få en annan roll hos oss än vad han hade i Karlstad.
Det som imponerar på mig är hans spel över 60 meter och det ansvar som han visar upp över hela isen, spelet är så nära komplett som det kan vara. Vi alla vet vad han kan göra i offensiv zon, men han är användbar på många sätt. Han är bra på stänga matcher och är stark i spel fyra mot fem, exempelvis. Man brukar prata om att ett miljöombyte är bra för hockeyspelare och det tror jag att det kommer vara för Linkan. Han vill vara en kille som laget kan luta sig mot och han vill spela i de där viktiga minuterna i matchen.

Jag tror att vi kommer få se gamla Linkan i Leksand i vinter.”

Nolan Stevens.
Nolan Stevens.
Foto: Jonathan Näckstrand / Bildbyrån
Nolan Stevens
”Han har sett fin ut hittills på isen. Han är puckskicklig och är bra på att bära pucken i offensiv riktning och han täcker pucken bra.

Han har sin styrka kanske framförallt i offensiven, men har också ett defensivt ansvarstagande.

Nolan blir en viktig spelare för oss, som kommer kontrollera tempot på isen och det är nog Nolan som axlar Patrik Zackrissons spelstil på isen och den rollen i laget som Zacke hade.

Han kommer använda farten hos sina kedjekamrater och vara en spelfördelare inne i anfallszon.

Det var många klubbar som ville ha Nolan och jag tror att han valde oss för att vi erbjöd honom en bra roll i laget och en bra plats i näringskedjan. Han har bra underliggande statistik och vi ska se till att han får rätt förutsättningar att vara en offensiv kraft.”

Lukas Vejdemo.
Lukas Vejdemo.
Lukas Vejdemo
”Vejdemo är ju ett lok med en otrolig fysik som hjälper honom att vara en bra skridskoåkare.

Han är stark i kroppen och ganska hänsynslös att ta sig till de tuffa områden på isen där han får mycket stryk.
Han är ju mer en center som driver spelet med sin skridskoåkning och sin intensitet än att han ligger och avvaktar och kontrollerar med pucktempot.

Han är en jäkla skön pådrivare och väldigt proffsig.

Jag gillar också hur ’Vejde’ sett ut på försäsongen. Han vann för övrigt löpartävlingen Blodomloppet i Stockholm för några år sedan och det säger en del om hans möjligheter att orka mycket på isen. Han är i väldigt bra form och hans fysik är inget som vi oroar oss för.”

Max Véronneau.
Max Véronneau.
Max Véronneau
”Han hade ju en fantastisk säsong för ett par år sedan, när han gjorde 34 mål. Det är ett bevis på att det finns mycket i Max. Han har ju sin speed som sitt främsta vapen och är en så kallad genombrottsspelare.

Jag tycker att han behöver få en lite fri roll och kunna avgöra själv när det är läge att sticka och så vidare, och han ska ju vara lite av en gubben-i-lådan-kille.

Max är väldigt obekväm att spela mot och skapar ju också väldigt mycket fria situationer på isen tack vare sin speed, precis som Lang gör.

Men även Max måste få upp självförtroendet i målskyttet och då kommer även produktion. Att han ska göra 34 mål igen, det är kanske svårt och det är väl tufft att lägga de förhoppningarna på honom.

Det är svårt att coacha målskyttar och det handlar nog mycket om att inte tänka för mycket på isen. Max måste våga lita på sig själv och att han har det i sig att sätta pucken i nätet.

Som människa är Max en glad, sprallig, positiv kille med ett evigt leende på läpparna och han verkar tycka att livet är en fest. Han är en skön kille att ha i gruppen.”

Kalle Östman.
Kalle Östman.
Kalle Östman
”Kalle har ju vuxit fram till en kulturbärare i Leksand, dels för sitt breda härliga dalmål och även för det jobb som han gör på isen. Han har ju fått fylla många olika roller under de här årens lopp och hoppat upp och ner i olika formationer och när han har blivit satt i en position att producera, så har han gjort det. Och har han fått en position att vara lite mer enkel, lite mer defensiv ansvarstagare, så löser han det med.

Kalle är ju en smart spelare med ett väldigt fint skott och han är också en ledare för oss och en kille som varit med länge.

Som människa är han en härlig familjefar och en otroligt varm människa.”

Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Pellefant skrev: mån 18 aug 2025, 11:05
Wiborg skrev: mån 18 aug 2025, 10:28

...

Tack så mycket!

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Intressant att han ser Knuts som en ”Powerforward”.
Jag skulle beskriva honom som en envägscenter, defensivt då..

Hejalif

Inlägg av Hejalif »

SteveY skrev: mån 18 aug 2025, 13:25

Jag måste hålla med en gång i tiden kanske det fanns några hästar under huven, men nu är han väldigt seg

SteelSky

Inlägg av SteelSky »

Hejalif skrev: mån 18 aug 2025, 15:04

Jag måste hålla med en gång i tiden kanske det fanns några hästar under huven, men nu är han väldigt seg

Ja lite som en gammal jänkare. Tung bil med lite för få hästar med dagens mått mätt.

Södra Siljan speglar vinnare
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

SteelSky skrev: mån 18 aug 2025, 22:57
Hejalif skrev: mån 18 aug 2025, 15:04

Ja lite som en gammal jänkare. Tung bil med lite för få hästar med dagens mått mätt.

Jag håller med till viss del, men har en förhoppning att det har med att göra att de senaste säsongerna sedan Hellqvists insjuknande så började vi spela med mer kontroll och lite mindre forecheck. Med ett spel som ska bygga på fart är kanske det som behövs för att Knuts ska kunna bli mer av en power forward igen, det kan vara det som Hedberg ser i honom och det är ju då han är som bäst när han spelar med fart och hög forecheck.

Hejalif

Inlägg av Hejalif »

Kan alla som sågar experter om tabellens utgång, stanna upp och andas. Vi har hört er kritik mot experterna förr om året, och det har slutat med att vi hamnat i träsket.
Så ta en titt på laget och andas

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Hejalif skrev: tis 19 aug 2025, 09:11

Kan alla som sågar experter om tabellens utgång, stanna upp och andas. Vi har hört er kritik mot experterna förr om året, och det har slutat med att vi hamnat i träsket.

Vi kan säga så här: mitt optimistiska tabelltips är bara en skiss. Mycket kan komma att hända med den placeringen. Skadebekymmer direkt i inledningen av säsongen är inget gott omen.

Jag tror på lagets potential under Hedbergs ledning - men då ska laget vara något sånär förskonat från skador.

Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Vi har även blivit sågade år efter år när vi placerats i absoluta botten av experter som sagt att vi ska kvala. Det var ett tag sedan vi hamnade i kval eller ens var nära kval så jag tycker ju du har helt fel när du säger att det slutat med att vi hamnat i träsket. Men det är ju också en definitionsfråga med vad man menar med att hamna i träsket. Förra säsongen var första gången vi missade slutspel sedan pandemi-säsongen.

Hejalif

Inlägg av Hejalif »

Wiborg skrev: tis 19 aug 2025, 11:07

Vi har även blivit sågade år efter år när vi placerats i absoluta botten av experter som sagt att vi ska kvala. Det var ett tag sedan vi hamnade i kval eller ens var nära kval så jag tycker ju du har helt fel när du säger att det slutat med att vi hamnat i träsket. Men det är ju också en definitionsfråga med vad man menar med att hamna i träsket. Förra säsongen var första gången vi missade slutspel sedan pandemi-säsongen.

Jag tittar på 25 år och tycker att Tjommen låter likt masken. Att vi haft några bra år betyder inte att experter har så fel förra året låg experterna högre i sitt tips än vad vi slutade

Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Måste ju flikar in att Wennerström alltid har rätt i sina tips.

Förövrigt finns det ju en expert här på forumet som två år i rad tippat alla rätt i sluttabellstippset. Så går man på Wittgensteins kommande tips så slutar vi ju tvärsist.

Så såkallade experter måste man naturligtvis ta på allvar. Det finns en anledning till att de allihopa har sju rätt på lotto varje lördag.

“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan