CMB skrev: fre 22 aug 2025, 20:38
Vi har underpresterat utifrån vilken spelarbudget som vi haft. Nu är det dags för resultatåterbäringen.
Det är precis så jag ser det också. Vi har blivit av med "stjärnor" som till viss del producerat poäng men inte kontinuerligt över tid utan glimmat till i enstaka matcher (Elvenes 5 poäng mot Örebro t.ex.). Det laget var ändå tippat klart högre upp i tabellen än dagens lag som jag tycker ser starkare ut än hur förra säsongen blev. Skulle alla spelare prestera enligt förväntat i snitt denna säsong så kommer vi vara bättre än förra säsongen där snittet på spelarna tycker jag var under förväntat. Och det är ju där Hedberg blir så viktig då jag tror att han är helt rätt man att få ut max av just den här truppen.
bender skrev: fre 22 aug 2025, 20:41
Det är på grund av sådana där vaskningar Cehlarik hamnar på minusbetyg efter matchen. Ska han vara en ledande spelare och kapten, då måste han han förvalta sådana där lägen. Vi behöver det om vi ska överleva.
Förlåten nu kanske? 
Gidlöf bättre än jag väntat mig i första matchen. Tycker det var lite roligt i pausen när Madhawk säger att målvaktssidan är riktigt bra när aftonbladets ranking (Abrahamsson?) väl rankade Leksands målvaktspar som sämst i SHL. Visst Madhawk är långt ifrån facit och i mina ögon väldigt okunnig, men alla "experter" är ju verkligen inte överens.
Nyförvärven växer och junisarna växer, Kaderli är snart uppe topp 6 och Lissel där för att stanna känns det nästan som. Visst, skillnad att prestera under försäsong och sedan göra det kontinuerligt, men Vejdemo och Östman får inte tillbaka sina platser gratis.
Frölunda var lite bättre än Leksand i denna match vilket kanske inte är så konstigt med tanke på att man spelade kvällen innan och Frölunda vilade. Men tycker att man kom in i matchen bättre ju längre matchen led. Skönt med sen kvittering ytterligare en gång och minst lika skönt med två bra straffar.