När hade vi senast ett så nederlagstippat lag i SHL som Leksand är inför denna säsong? Möjligen Oskarshamn dömts ut på liknande sätt inför någon säsong. Thomas Johansson och vissa medresenärer får raljera hur mycket de (ni) vill, detta bådar inte gott och det gör en smula ont i min mage. Allt annat än sistaplatsen är en överraskning utifrån hur experterna ser på saken. Men men, de kan väl inte ishockey...
SHL 25/26
-
-
Re: SHL 25/26
Wittgenstein skrev: tor 21 aug 2025, 10:37När hade vi senast ett så nederlagstippat lag i SHL som Leksand är inför denna säsong? Möjligen Oskarshamn dömts ut på liknande sätt inför någon säsong. Thomas Johansson och vissa medresenärer får raljera hur mycket de (ni) vill, detta bådar inte gott och det gör en smula ont i min mage. Allt annat än sistaplatsen är en överraskning utifrån hur experterna ser på saken. Men men, de kan väl inte ishockey...
Lika ont i magen som när du var säker på att det inte skulle vara gula inslag på matchtröjan?
-
Wiborg skrev: tor 21 aug 2025, 10:41Wittgenstein skrev: tor 21 aug 2025, 10:37När hade vi senast ett så nederlagstippat lag i SHL som Leksand är inför denna säsong? Möjligen Oskarshamn dömts ut på liknande sätt inför någon säsong. Thomas Johansson och vissa medresenärer får raljera hur mycket de (ni) vill, detta bådar inte gott och det gör en smula ont i min mage. Allt annat än sistaplatsen är en överraskning utifrån hur experterna ser på saken. Men men, de kan väl inte ishockey...
Lika ont i magen som när du var säker på att det inte skulle vara gula inslag på matchtröjan?
Det gula ligger mig, som ni vet, varmt om hjärtat. Men det är snäppet viktigare att vi håller oss kvar i SHL. Jag tillhör falangen hellre en tjeckfemma i SHL än ett lag med masar i div. 3. Därför har jag nog lite mer ont nu, eller kommer iaf få om vi tampas i botten såsom experterna förutspår.
-
- Intendent
Bring it on - sist här med https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... 5-2026-wow
14. Leksand
Peter Cehlarik – Lukas Vejdemo – Michael LindqvistDet är ett skadeskjutet Leksand som har inlett försäsongen, men så här har den tilltänkta toppkedjan åtminstone formerats på träning. Cehlarik och nyförvärvet Lindqvist är för all del välrespekterade namn på SHL nivå, men båda har passerat 30 och – även om det inte behöver betyda något i sig – har de sannolikt sina bästa år bakom sig. Efter en stark debutsäsong i Leksand gick det tyngre för Vejdemo i fjol och i den här konkurrensen är de, precis som hela Leksand, underdogs.
Vejdemos skada nämns alltså inte specifikt. Det gör den dock i FK:s senaste poddavsnitt. De medger att de inte vet vad det är för typ av "ansiktsskada", men spekulerar i käke. De vågar alltså inte tro på Masugnen-einars?
einars2
20 augusti 2025, 14:33Ritolas keps skrev:
Hur långt tänker du när du säger långvarigt?Som jag skrev för några dagar sedan.
Vejdemo har spräckt trumhinnan. Det är normalt sett ganska snabb läkningstid, typ som en lättare hjärnskakning kan man säga.
Men krävs det operation, vilket är ovanligt, så blir det längre vila. Fanns inget beslut kring det i slutet på förra veckan men eftersom det dröjer så ska vi nog förvänta oss det värsta (spekulation)
-
Wittgenstein skrev: tor 21 aug 2025, 10:37. Allt annat än sistaplatsen är en överraskning utifrån hur experterna ser på saken. Men men, de kan väl inte ishockey...
Man ska nog inte blanda ihop kunskap med förmåga att spå i kaffesump eller tippa lottorader.
-Ben Hogan
-
Gösen skrev: sön 24 aug 2025, 09:23Wittgenstein skrev: tor 21 aug 2025, 10:37. Allt annat än sistaplatsen är en överraskning utifrån hur experterna ser på saken. Men men, de kan väl inte ishockey...
Man ska nog inte blanda ihop kunskap med förmåga att spå i kaffesump eller tippa lottorader.
Nu förstår jag faktiskt inte vad du menar, att experterna spår i kaffesump?
-
Wittgenstein skrev: sön 24 aug 2025, 14:08Gösen skrev: sön 24 aug 2025, 09:23Wittgenstein skrev: tor 21 aug 2025, 10:37. Allt annat än sistaplatsen är en överraskning utifrån hur experterna ser på saken. Men men, de kan väl inte ishockey...
Det gör vi väl alla när vi gissar en tabell 52 omgångar framåt i tiden.
-Ben Hogan
-
Gösen skrev: sön 24 aug 2025, 14:53Wittgenstein skrev: sön 24 aug 2025, 14:08Gösen skrev: sön 24 aug 2025, 09:23Man ska nog inte blanda ihop kunskap med förmåga att spå i kaffesump eller tippa lottorader.
Fast själva tanken med att experterna tippar är väl att de ska gissa med stöd av deras kunskap. Vilket väl får göra att deras gissningar måste betraktas som mer kvalificerade eller välgrundade än om vi bara skulle kasta pil eller spår i kaffesump? Att nonchalera det faktum att experterna tippar Leksand i botten är vansinne, om du frågar mig. Huvudet i sanden mentalitet.
-
Wittgenstein skrev: sön 24 aug 2025, 17:21Gösen skrev: sön 24 aug 2025, 14:53Wittgenstein skrev: sön 24 aug 2025, 14:08Nu förstår jag faktiskt inte vad du menar, att experterna spår i kaffesump?
Fast själva tanken med att experterna tippar är väl att de ska gissa med stöd av deras kunskap. Vilket väl får göra att deras gissningar måste betraktas som mer kvalificerade eller välgrundade än om vi bara skulle kasta pil eller spår i kaffesump? Att nonchalera det faktum att experterna tippar Leksand i botten är vansinne, om du frågar mig. Huvudet i sanden mentalitet.
Nja. Det är ungefär samma sak.
Siare och charlanter använder förutfattade meningar och lättlästa tells för att skapa sitt narrativ. Precis som dina experter. Det är ju inte jättesvårt att gissa Frölunda och Färjestad topp fyra. Om någon av dem däremot vågade sticka ut från flocken och tippa ett sådant lag långt ner så hade det varit intressant. Nu copy pastar de bara varandra.
Jag kanske också kommer tippa Leksand långt ner. Men det är i så fall baserat på att det ligger i farans riktning snarare än något så ointressant som vilka spelare vi har. Eller de så kallade höjdhopp, förlåt hockeyexperternas charlanttipps.
Jag har redan gissat tabell. Men ska jag gissa något mer så är det att någon på detta forum kommer vara en bättre expert än experterna när det gäller experttipps.
-Ben Hogan