Styrelser samt ekonomi

Användarens profilbild
Wittgenstein

Re: Styrelser samt ekonomi

Inlägg av Wittgenstein »

Bokmanus!? Gissar att en ganska begränsad skara människor är intresserade av att läsa en bok om styrelsecirkusen i LIF, men sure...

Angående Söderlund så vet jag inte exakt vad han skrivit, men han har ju definitivt varit en synlig supporterprofil med starka åsikter. Oftast, eller alltid, har han duktigt följts supportersvansen och viftat såsom den (han är, dessvärre, en förespråkare för det blott blåvita). Jag lyssnade lite på hans podcast när de drog igång men tröttnade snart då analyserna och resonemangen oftast var djupa som vattenpölar och alltid följde gängse supporterideologi. Skulle aldrig betala en krona för att lyssna på sådant snack. Har länge noterat att han ofta tycks byta mellan poddens X-konto och sitt eget och lagt den lite mer vassa formuleringarna i det senare, säkert för att inte råka komma på kant med LIF avseende podden. Kanske kommer han göra ett bra jobb, men nog kan jag tycka det är lite märkligt att man väljer att anställa någon med den historiken. Dock inte första gången LIF anställer en supporterprofil, det sker lika ofta som ekonomin havererar. Jag är inte helt främmande för att det finns någon slags sammanband där.

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Den 1 september håller Leksands IF Ishockey AB årsstämma och på torsdagen presenterades valberedningens förslag på ny styrelse.

Ett tungt namn saknas – tidigare publikfavoriten Tobias Richloow Forsberg.

– Det är från min sida. Först och främst är det personliga orsaker som varken handlar om styrelsearbete eller hockey, utan mer livet, säger han.
https://www.falukuriren.se/2025-09-01/p ... klippbara/

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Nu är 2011-2016 borta också. Men eftersom det finns ett nytt inlägg efter helgens är X-aktivitet alltså inte förbjuden för LIF-anställda.

Vi väntar dock på presentation på hemsidan eller uppdatering här https://www.leksandsif.se/personal
Leksandsfärjan fortsätter bevaka.

Användarens profilbild
svepet

Inlägg av svepet »

Sniper skrev: mån 01 sep 2025, 16:31

Nu är 2011-2016 borta också. Men eftersom det finns ett nytt inlägg efter helgens är X-aktivitet alltså inte förbjuden för LIF-anställda.

Vi väntar dock på presentation på hemsidan eller uppdatering här https://www.leksandsif.se/personal

34 st numera på administrationen. Ökar i samma takt som spelartruppen bantas typ. Rätt prio?
Förhoppningsvis är de allra flesta extremt deltidsanställda o därmed är begränsat avlönade av Leksand. Men fan trot.

Patric Skoglund bör ju definitivt vara det då han lägger ganska många timmar i veckan på travet(reffar, poddar, tippar, företagsjippon mm). Leksand en huvud- eller bisyssla?

Kommunikation o vaktmästeriet känns väl t ex som en aning överbemannat, eller?

Förtroendet för att den här klubben nånsin ska komma på fötter är minst sagt svagt från min sida. För mkt inavel o historiskt groll som fortfarande verkar ligga o gnaga hos diverse inblandade. Och från VD/ledning låter det ju likadant som det alltid gjort vid nytillträde. Varför skulle det vara annorlunda den här gången?

Slutstationen är nog inte alltför långt bort tyvärr. Men hoppas jag har fel såklart.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Robin Söderlund är nu bekräftad på personalsidan (ej presenterad på startsidan) https://www.leksandsif.se/personal

Pellefant

Inlägg av Pellefant »

svepet skrev: tis 02 sep 2025, 12:55
Sniper skrev: mån 01 sep 2025, 16:31

34 st numera på administrationen. Ökar i samma takt som spelartruppen bantas typ. Rätt prio?
Förhoppningsvis är de allra flesta extremt deltidsanställda o därmed är begränsat avlönade av Leksand. Men fan trot.

Patric Skoglund bör ju definitivt vara det då han lägger ganska många timmar i veckan på travet(reffar, poddar, tippar, företagsjippon mm). Leksand en huvud- eller bisyssla?

Kommunikation o vaktmästeriet känns väl t ex som en aning överbemannat, eller?

Förtroendet för att den här klubben nånsin ska komma på fötter är minst sagt svagt från min sida. För mkt inavel o historiskt groll som fortfarande verkar ligga o gnaga hos diverse inblandade. Och från VD/ledning låter det ju likadant som det alltid gjort vid nytillträde. Varför skulle det vara annorlunda den här gången?

Slutstationen är nog inte alltför långt bort tyvärr. Men hoppas jag har fel såklart.

Jag tycker vi borde se och lära av andra lag och organisationer lite mer för att ta oss framåt. Leicester och Mjällby är visserligen fotboll, men finns det några liknande förebilder i hockey?

Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

https://www.trottoarbiten.se/2025/09/he ... -har-igen/

En stilstudie i hur man skriver en text utan att skriva någonting. Måste vi vänta på boksläppet?

CMB

Inlägg av CMB »

Wittgenstein skrev: Igår, 16:19

En stilstudie i hur man skriver en text utan att skriva någonting. Måste vi vänta på boksläppet?

"Mitt verk består av två delar: det som jag har skrivit och det som jag inte har skrivit, och det är det senare som är det viktiga"

Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

CMB skrev: Igår, 20:03

"Mitt verk består av två delar: det som jag har skrivit och det som jag inte har skrivit, och det är det senare som är det viktiga"

Absolut, och det hade min namne helt rätt i! Men, det förutsätter att man kan förstå vad som utelämnas. Av det där går det ju inte att uttolka någonting. För att göra en så stor sak av att folk inte talar ut så är han makalöst dålig på att spotta ur sig någonting av värde själv.

CMB

Inlägg av CMB »

Wittgenstein skrev: Igår, 20:12
CMB skrev: Igår, 20:03

Absolut, och det hade min namne helt rätt i! Men, det förutsätter att man kan förstå vad som utelämnas. Av det där går det ju inte att uttolka någonting. För att göra en så stor sak av att folk inte talar ut så är han makalöst dålig på att spotta ur sig någonting av värde själv.

Först vill jag klargöra att jag inte känner Emil eller har något med Superstars att göra. Jag förstår (och beundrar) vikten av att LIF är starkt lokalt förankrat. Därför stör jag mig t ex på Emils demokratifloskler om medlemmar (i avseende av folk som sitter i soffan likt mig själv och inte har en enda jävla aning om de ideella brinnande själarna som driver LIF) som betalar 365 spänn och därmed anser sig ha rätt att vara med och bestämma. Vilket jäkla drävel enligt mig! Däremot är det åt helvete om lokalt folk driver saker för sin egen vinning och inte i LIFs intresse, och där är det bra om Emil stämmer i bäcken.

Bild

Användarens profilbild
Einar Berg

Inlägg av Einar Berg »

Emil säger ju inte ett smack i senaste inlägget.
Bara en massa ord och meningar som vi har hört förr…
När ska han verkligen avslöja något av värde?

CMB

Inlägg av CMB »

Einar Berg skrev: Igår, 21:23

"Däremot finns det fortfarande folk i och runt Leksands IF som försöker tjäna pengar på föreningen. Som fortsätter att bygga ett nät av lögner för att dölja anledningar till, och konsekvenser av, beslut som fattats med helt andra avsikter än föreningens bästa.
De personer som medvetet upprepade gånger försökt, och lyckats, runda de demokratiska processer som föreningens stadgar fastslår måste bort från Leksands IF. Det är det enskilt största hindret för att vi ska börja närma oss den potential som finns."

Detta säger han i alla fall. Du kanske har läst det förr, men är om sant högst värt att skriva igen. Vem, vad, och hur? Ja, det hoppas jag Emil har på fötterna nog att sammanställa högre än i ett facebookinlägg.

Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Einar Berg skrev: Igår, 21:23

Jag tolkar det som varning del ….3?
Men ge det lite tid så kanske Emils sanning kommer fram. Vad den nu ska tjäna till.

Problemet är väl att det oftast finns flera sanningar i sånt här.
Tex, det är väl självklart att folk använder föreningen för att tjäna pengar. Det gäller ju minst 95% (förmodligen minst 99%) av världens anställda.
Det han antyder senare, att vissa mörklägger etc för att personligen tjäna på något… det är värre.

Tills Emil lär sig hålla isär begreppen bättre så tar jag allt med en rejäl nypa salt.
Han vet säkert något som klingar ytters illa i LIFs fanclub och det tror jag kommer fram nån gång, men det börjar bli lite sent för det nu. Risken är stor att han möts av skeptis och gäspningar.
Sker något fruktansvärt fuffens fortfarande (skulle inte bli förvånad) så är det däremot hög tid att göra din röst hörd, Nu.
Annars: Lägg ned! Och sluta fåna dig med kryptiska ”hot”!

Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!