Har Lindqvist vaknat än?
Träningsmatcher 2025
-
- Intendent
Re: Träningsmatcher 2025
Vet inte. Men Gösen har.
av Gösen » Idag, 05:38
När det gäller Linkan blir det einars2-bevakning. Han var trots allt först av alla - före tidningar - att rapportera om Vejdemos ÖRA.
-
Skaderapporter kanske är hans grej? För Silly-rykten är det inte.
-
SteveY skrev: fre 05 sep 2025, 08:21
Skaderapporter kanske är hans grej? För Silly-rykten är det inte.
Nä. Vems är det? Inte ens TJ kan gissa rätt när det gäller sådana ostabil prognoser.
Skulle gissa att Einars2 arbetar typ i köket eller restaurangen eller vaktmästeriet och snappar upp en hel del.
-Ben Hogan
-
Borde absolut ha tagit någon av puckarna.
Helt klart steg framåt på honom!
bender skrev: tor 04 sep 2025, 20:19harfager skrev: tor 04 sep 2025, 20:07Enligt Falukuriren var det Lindqvist som blev tacklad och han har inte spelat på hela tredje.
De har ögonen på premiären.. Först trycka Cehlarik genom en öppen båsdörr (stor skaderisk), sen boarding på Lindqvist med skada som följd.
En slump att det är våra två mest namnkunniga spelare som åker på de grejerna?
Gillar att både Stevens och Fortier står upp för laget och är hårdast på motståndarna som gör fula saker. Visst, de behövs på isen, men vi behöver lite tuffhet och de visar att de inte tänker vika ner sig.
Han har varit tidig och träffsäker med ganska mycket som ligger nära laget, framförallt skador. Är Einars och Emilia samma person?
Jag tycker det är en fullt godkänd match man gör. Mycket som ser bra ut och en del småsaker att förbättra. Tänkte inte analysera matchen mer än så utan tänkte ta en liten lista på vad jag känner efter att försäsongen nu kan summeras.
Positivt:
Stevens, jag tror han kommer vinna interna poängligan!
Linkan, bra över hela banan.
Upphämtningarna. Fantastisk moral att kunna vända underläge så många gånger som man gjort. Det självförtroendet man fått i spelformen med att ha plockat målvakten kommer vara guld värt.
Juniorerna, hur de har visat att de inte bara är med som utfyllnad utan verkligen kommer ha möjlighet att peta fullt friska spelare också.
Power play. Utdelningen har varit bra sett över hela försäsongen och jag gillar hur man rör på sig och inte bara står still och väntar på det perfekta läget med passning genom boxen. Många olika hot som blir svårt att försvara mot
Negativt:
Box play, där tycker jag vi behöver förbättra oss rejält
Skadorna, förhoppningsvis bara säkerhetsåtgärder men man kan inte låta bli att oroa sig.
Oförmågan att stänga matcherna. Vi har haft matcher vi borde ha vunnit med några puckar men oförmåga att förvalta lägena har gjort att man inte lyckats. Målskyttet har sett bättre ut på slutet (mot ÖHK och TIK) men ändå ett orosmoln.
Vi har en säsong framför oss som kommer kräva det hårda jobbet hela tiden. Jag tycker mig se att den ambitionen finns hos spelarna att man kommer kräma ur varje droppe varje dag. Vi har visat att vi är ett lag som man inte bara kommer kunna plocka tre enkla poäng av i alla fall. Endast Linköping som lyckats besegra oss vid full tid.
LIF-DIF 2-1
LIF-MIK 3-4 (OT)
LIF-FBK 2-3 (OT)
LIF-FHC 2-1 (PS)
LIF-LHC 0-3
LIF-ÖHK 5-6 (PS)
LIF-TIK 4-3 (OT)
Poängligan:
Ta listan med en nypa salt då flera mål saknar assistläggare även om det borde ha varit någon. Jag har även ett mål för mycket med i poängligan då man gjort 18 mål på 7 matcher, men nedan så är det totalt 19 mål. Har antagligen räknat in någon straff i poängligan som inte skulle varit med.
Nolan Stevens 5+1
Peter Cehlárik 3+2
Michael Lindqvist 2+1
Oskar Lang 1+2
Anton Johansson 1+1
Lukas Vejdemo 1+1
Max Veronneau 1+1
Matt Caito 1+0
Olle Strandell 1+0
August Lissel 1+0
Marcus Karlberg 1+0
Tinus Luc Koblar 1+0
Alexander Lundqvist 0+1
Dennis Altörn 0+1
Joonas Lyytinen 0+1
-
Wiborg skrev: fre 05 sep 2025, 08:36Borde absolut ha tagit någon av puckarna.
Helt klart steg framåt på honom!
bender skrev: tor 04 sep 2025, 20:19harfager skrev: tor 04 sep 2025, 20:07Enligt Falukuriren var det Lindqvist som blev tacklad och han har inte spelat på hela tredje.
De har ögonen på premiären.. Först trycka Cehlarik genom en öppen båsdörr (stor skaderisk), sen boarding på Lindqvist med skada som följd.
En slump att det är våra två mest namnkunniga spelare som åker på de grejerna?
Gillar att både Stevens och Fortier står upp för laget och är hårdast på motståndarna som gör fula saker. Visst, de behövs på isen, men vi behöver lite tuffhet och de visar att de inte tänker vika ner sig.
Han har varit tidig och träffsäker med ganska mycket som ligger nära laget, framförallt skador. Är Einars och Emilia samma person?
Jag tycker det är en fullt godkänd match man gör. Mycket som ser bra ut och en del småsaker att förbättra. Tänkte inte analysera matchen mer än så utan tänkte ta en liten lista på vad jag känner efter att försäsongen nu kan summeras.
Positivt:
Stevens, jag tror han kommer vinna interna poängligan!
Linkan, bra över hela banan.
Upphämtningarna. Fantastisk moral att kunna vända underläge så många gånger som man gjort. Det självförtroendet man fått i spelformen med att ha plockat målvakten kommer vara guld värt.
Juniorerna, hur de har visat att de inte bara är med som utfyllnad utan verkligen kommer ha möjlighet att peta fullt friska spelare också.
Power play. Utdelningen har varit bra sett över hela försäsongen och jag gillar hur man rör på sig och inte bara står still och väntar på det perfekta läget med passning genom boxen. Många olika hot som blir svårt att försvara mot
Negativt:
Box play, där tycker jag vi behöver förbättra oss rejält
Skadorna, förhoppningsvis bara säkerhetsåtgärder men man kan inte låta bli att oroa sig.
Oförmågan att stänga matcherna. Vi har haft matcher vi borde ha vunnit med några puckar men oförmåga att förvalta lägena har gjort att man inte lyckats. Målskyttet har sett bättre ut på slutet (mot ÖHK och TIK) men ändå ett orosmoln.
Vi har en säsong framför oss som kommer kräva det hårda jobbet hela tiden. Jag tycker mig se att den ambitionen finns hos spelarna att man kommer kräma ur varje droppe varje dag. Vi har visat att vi är ett lag som man inte bara kommer kunna plocka tre enkla poäng av i alla fall. Endast Linköping som lyckats besegra oss vid full tid.
LIF-DIF 2-1
LIF-MIK 3-4 (OT)
LIF-FBK 2-3 (OT)
LIF-FHC 2-1 (PS)
LIF-LHC 0-3
LIF-ÖHK 5-6 (PS)
LIF-TIK 4-3 (OT)Poängligan:
Ta listan med en nypa salt då flera mål saknar assistläggare även om det borde ha varit någon. Jag har även ett mål för mycket med i poängligan då man gjort 18 mål på 7 matcher, men nedan så är det totalt 19 mål. Har antagligen räknat in någon straff i poängligan som inte skulle varit med.Nolan Stevens 5+1
Peter Cehlárik 3+2
Michael Lindqvist 2+1
Oskar Lang 1+2
Anton Johansson 1+1
Lukas Vejdemo 1+1
Max Veronneau 1+1
Matt Caito 1+0
Olle Strandell 1+0
August Lissel 1+0
Marcus Karlberg 1+0
Tinus Luc Koblar 1+0
Alexander Lundqvist 0+1
Dennis Altörn 0+1
Joonas Lyytinen 0+1
Nog vann Leksand mot Örebro efter straffar.
-
- Intendent
Wiborg
-
- Intendent
Aggeman skrev: tor 04 sep 2025, 19:04AJ gör ett galet snyggt mål rätt upp i krysset. Dessförinnan en fantastisk puckbehandling. Måste ses!
Då tittar vi! En del kanske för första gången?
Dessvärre inget matigt sammandrag uppe på Youtube (än).
-
- Intendent
- Bara en förlust vid full tid alltså - SAMTIDIGT bara en seger. Men med tanke på fjolårssäsongens dåliga bonuspoängsstatistik behövde vi ett antal vinster efter straffar/förlängning för goda känslans skull. För att inte tala om utdelning vid plockad målvakt istället för baklängesmål i öppen bur.
- Den typ av spelare jag tyckte vi fortfarande saknade när GM och tränare förklarade att vi värvat färdigt var en Hrivik av förstasejoursmodell*. En klart lysande anfallsstjärna och härförare. Hade vi redan värvat det i Nolan Stevens?
*Det och en Lindholmstyp.
-
Gösen skrev: fre 05 sep 2025, 08:35Skulle gissa att Einars2 arbetar typ i köket eller restaurangen eller vaktmästeriet och snappar upp en hel del.
Borde ligga närmare laget än så. Att ta del av Lindqvists mående direkt efter slutsignalen borde inte en restauranganställd i Tegera få nys om så fort.
Emilia är det ju svårare att få något ur än ett svart hål.
Måste ju vara någon som har en väldigt nära relation till någon som var med upp till Timrå.
Spelar mindre roll egentligen. Viktiga är att L mår fint idag. Så vi hoppas på en rapport snart.
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
-
- Intendent
Stjärnan skrev: fre 05 sep 2025, 10:56Gösen skrev: fre 05 sep 2025, 08:35Skulle gissa att Einars2 arbetar typ i köket eller restaurangen eller vaktmästeriet och snappar upp en hel del.
Borde ligga närmare laget än så. Att ta del av Lindqvists mående direkt efter slutsignalen borde inte en restauranganställd i Tegera få nys om så fort.
Emilia är det ju svårare att få något ur än ett svart hål.
Måste ju vara någon som har en väldigt nära relation till någon som var med upp till Timrå.Spelar mindre roll egentligen. Viktiga är att L mår fint idag. Så vi hoppas på en rapport snart.
- En agent, med vän som mellanled, har framgått. Sen är det säkert något ytterligare.
- Wittgenstein har upplevt att vissa på färjan tyckt om att titta på Emilia under sommaren. Under höst, vinter och vår vill man se och höra henne så lite som möjligt. Helt i periferin ska hon vara. I ett Leksand förskonat från skador.
-
Det är det här som blir ett problem när man inte vill prata med pressen. Det kommer sippra ut och kanske inte som man själv hade velat lägga upp det
Men tack för att timrås överfall misslyckas
Men inför premiären blir det en fråga om även Anton Lander hamnar på listan. Lagkaptenen klev av inför andra perioden.
Avd svinhugg går igen
-
Där var felet... Tack, jag ändrar det i mitt inlägg men låter felet stå kvar i den här kommentaren så att det inte ser ut som att jag försöker sopa igen några spår. Transparens
Sniper skrev: fre 05 sep 2025, 09:14
Wiborg
Det var som fan...
Inte att förringa Antons insats, men där ser man även styrkan hos Cehlárik att täcka puck och ge ytor till lagkamrater.
-
Satte en precis en 5 hunka på att stevens vinner den interna poängligan... det är 21 X cashen
-
- Intendent
Kom upp ett sammandrag till slut - nära 13 minuter långt.