Silly season 23/24

Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Stjärnan »

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -garpenlov

Garpen är arbetslös.
Finns det risk att TJ plockar hit honom måntro? Eller det finns det ju, men hur stor? Eller vore det mer en chans?
Garpen har ju inte riktigt fått till det som huvudtränare, men hur vore han som komplemet?
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Aggeman »

Stjärnan skrev: mån 06 nov 2023, 11:08 https://hockeynews.se/articles/30974/?f ... tR6eRe4cwY

Garpen är arbetslös.
Finns det risk att TJ plockar hit honom måntro? Eller det finns det ju, men hur stor? Eller vore det mer en chans?
Garpen har ju inte riktigt fått till det som huvudtränare, men hur vore han som komplemet?
Tror och hoppas att det är väldigt liten risk. Om det ska plockas in någon bör det letas i huset, alternativt någon med stark leksandsanknytning som passar för uppdraget.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Stjärnan »

Aggeman skrev: mån 06 nov 2023, 11:14
Stjärnan skrev: mån 06 nov 2023, 11:08 https://hockeynews.se/articles/30974/?f ... tR6eRe4cwY

Garpen är arbetslös.
Finns det risk att TJ plockar hit honom måntro? Eller det finns det ju, men hur stor? Eller vore det mer en chans?
Garpen har ju inte riktigt fått till det som huvudtränare, men hur vore han som komplemet?
Tror och hoppas att det är väldigt liten risk. Om det ska plockas in någon bör det letas i huset, alternativt någon med stark leksandsanknytning som passar för uppdraget.
TJ är inne på det med men han är ju svag när det gäller att värva från Dif, så..en 6a på richterskalan?
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Aggeman »

Stjärnan skrev: mån 06 nov 2023, 11:19
Aggeman skrev: mån 06 nov 2023, 11:14
Stjärnan skrev: mån 06 nov 2023, 11:08 https://hockeynews.se/articles/30974/?f ... tR6eRe4cwY

Garpen är arbetslös.
Finns det risk att TJ plockar hit honom måntro? Eller det finns det ju, men hur stor? Eller vore det mer en chans?
Garpen har ju inte riktigt fått till det som huvudtränare, men hur vore han som komplemet?
Tror och hoppas att det är väldigt liten risk. Om det ska plockas in någon bör det letas i huset, alternativt någon med stark leksandsanknytning som passar för uppdraget.
TJ är inne på det med men han är ju svag när det gäller att värva från Dif, så..en 6a på richterskalan?
Det kanske är så jävligt. Tjommes motargumentet skulle kunna vara att Garpen inte är en särkilt bra tränare. Det blir också lite konstigt att plocka in en ny tillfällig tränare utifrån som sen ska få lämna när Björn kliver på igen? Då finns det smidigare och billigare lösningar.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Wiborg »

Aggeman skrev: mån 06 nov 2023, 11:28Det blir också lite konstigt att plocka in en ny tillfällig tränare utifrån som sen ska få lämna när Björn kliver på igen? Då finns det smidigare och billigare lösningar.
Det skulle ju kunna vara en dialog med Björn som går typ "eftersom vi inte vet hur det går med din sjukdom så har vi tänkt att du får ta säsongen ut att återhämta dig. Vi tar in en tillfällig lösning resten av säsongen så du inte behöver känna någon stress eller press och så tar vi en ny diskussion om några månader om hur framtiden ser ut." Och att man då tar in en utifrån, så jag är inte helt säker på att det blir en intern lösning även om det är lite det jag hoppas på för denna säsong oavsett om Hellkvist kommer tillbaka eller inte.
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Aggeman »

Wiborg skrev: mån 06 nov 2023, 11:33
Aggeman skrev: mån 06 nov 2023, 11:28Det blir också lite konstigt att plocka in en ny tillfällig tränare utifrån som sen ska få lämna när Björn kliver på igen? Då finns det smidigare och billigare lösningar.
Det skulle ju kunna vara en dialog med Björn som går typ "eftersom vi inte vet hur det går med din sjukdom så har vi tänkt att du får ta säsongen ut att återhämta dig. Vi tar in en tillfällig lösning resten av säsongen så du inte behöver känna någon stress eller press och så tar vi en ny diskussion om några månader om hur framtiden ser ut." Och att man då tar in en utifrån, så jag är inte helt säker på att det blir en intern lösning även om det är lite det jag hoppas på för denna säsong oavsett om Hellkvist kommer tillbaka eller inte.
Låter som en rimlig teori (men hoppas den inte är en realitet). Om det skulle letas utifrån skulle jag spontant vilja se Fredrik Söderström.
harfager
Inlägg: 96
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:27

Re: Silly season 23/24

Inlägg av harfager »

Aggeman skrev: mån 06 nov 2023, 11:41
Wiborg skrev: mån 06 nov 2023, 11:33
Aggeman skrev: mån 06 nov 2023, 11:28Det blir också lite konstigt att plocka in en ny tillfällig tränare utifrån som sen ska få lämna när Björn kliver på igen? Då finns det smidigare och billigare lösningar.
Det skulle ju kunna vara en dialog med Björn som går typ "eftersom vi inte vet hur det går med din sjukdom så har vi tänkt att du får ta säsongen ut att återhämta dig. Vi tar in en tillfällig lösning resten av säsongen så du inte behöver känna någon stress eller press och så tar vi en ny diskussion om några månader om hur framtiden ser ut." Och att man då tar in en utifrån, så jag är inte helt säker på att det blir en intern lösning även om det är lite det jag hoppas på för denna säsong oavsett om Hellkvist kommer tillbaka eller inte.
Låter som en rimlig teori (men hoppas den inte är en realitet). Om det skulle letas utifrån skulle jag spontant vilja se Fredrik Söderström.
Baserat på vad? Vad är det i Söderströms hockeygärning som gör att så många vill se hans namn? Ett guld i Norge såklart men vad är det värt i sammanhanget? Han har i min mening inte bevisat särskilt mycket för att vara ett namn som ska nämnas i samband med ett lag som vill ta nästa steg i SHL. Jag gillar Söderström starkt för den personlighet han är och för hur han uttrycker sig, han har dessutom rötterna i Horndal vilket är grymt 😜, men i min värld räcker det inte att vara en skön kille från Leksand för att vara aktuell.

Nu säger jag inte att du grundar det på det utan du kanske har mer på fötterna men min känsla är att det är det som många baserar det på.

Ska vi värva från TV4 och basera det på hur folk uttrycker sig och känsla kring kunskap så ta in Kronwall som backansvarig säger jag då.

Helst ser jag att man löser det med en internlösning som man vet personlighet och kompetens på, Bemström exempelvis. Kör på det säsongen ut och ge Karlberg chansen att bevisa sig som huvudansvarig. Funkar det så kan vi ha säkrat kontinuitet långt framåt på den positionen. Blir utfallet inte bra så gå stenhårt för Filander säger jag och går inte det gå för någon i stil med Kimby i Almtuna.

Björn tror jag tyvärr gjort sitt i elithockeyn. Blir ett alldeles för osäkert kort med tanke på sjukdomen och att det blir så oförutsägbart hur han fungerar.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Sniper »

Leksingar fruktar Garpen, och djurgårdare fruktar Montén.
Charlie den förste
6 november 2023, 12:14

dabo skrev:
Då lägger jag ner.

Ja då kommer jag inte se en sekund till, varken i tegera eller på tv.
dr111DIF » 2023-11-06 12:11:36

#10 skrev: ↑2023-11-06 11:40:43
Skulle det bli monten river jag mitt ständiga medlemskap

Ja fyfan. Det kan bara inte vara aktuellt att anställa en knäckt nysparkad Montén i detta läge.
Själv fruktar jag att avocadon ska vara brun inuti.
Jjax
Inlägg: 56
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:25

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Jjax »

Stjärnan skrev: mån 06 nov 2023, 11:08 https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -garpenlov

Garpen är arbetslös.
Finns det risk att TJ plockar hit honom måntro? Eller det finns det ju, men hur stor? Eller vore det mer en chans?
Garpen har ju inte riktigt fått till det som huvudtränare, men hur vore han som komplemet?
NEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJ

Det vore en katastrof!!!
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Aggeman »

harfager skrev: mån 06 nov 2023, 12:57
Aggeman skrev: mån 06 nov 2023, 11:41
Wiborg skrev: mån 06 nov 2023, 11:33
Det skulle ju kunna vara en dialog med Björn som går typ "eftersom vi inte vet hur det går med din sjukdom så har vi tänkt att du får ta säsongen ut att återhämta dig. Vi tar in en tillfällig lösning resten av säsongen så du inte behöver känna någon stress eller press och så tar vi en ny diskussion om några månader om hur framtiden ser ut." Och att man då tar in en utifrån, så jag är inte helt säker på att det blir en intern lösning även om det är lite det jag hoppas på för denna säsong oavsett om Hellkvist kommer tillbaka eller inte.
Låter som en rimlig teori (men hoppas den inte är en realitet). Om det skulle letas utifrån skulle jag spontant vilja se Fredrik Söderström.
Baserat på vad? Vad är det i Söderströms hockeygärning som gör att så många vill se hans namn? Ett guld i Norge såklart men vad är det värt i sammanhanget? Han har i min mening inte bevisat särskilt mycket för att vara ett namn som ska nämnas i samband med ett lag som vill ta nästa steg i SHL. Jag gillar Söderström starkt för den personlighet han är och för hur han uttrycker sig, han har dessutom rötterna i Horndal vilket är grymt 😜, men i min värld räcker det inte att vara en skön kille från Leksand för att vara aktuell.

Nu säger jag inte att du grundar det på det utan du kanske har mer på fötterna men min känsla är att det är det som många baserar det på.

Ska vi värva från TV4 och basera det på hur folk uttrycker sig och känsla kring kunskap så ta in Kronwall som backansvarig säger jag då.

Helst ser jag att man löser det med en internlösning som man vet personlighet och kompetens på, Bemström exempelvis. Kör på det säsongen ut och ge Karlberg chansen att bevisa sig som huvudansvarig. Funkar det så kan vi ha säkrat kontinuitet långt framåt på den positionen. Blir utfallet inte bra så gå stenhårt för Filander säger jag och går inte det gå för någon i stil med Kimby i Almtuna.

Björn tror jag tyvärr gjort sitt i elithockeyn. Blir ett alldeles för osäkert kort med tanke på sjukdomen och att det blir så oförutsägbart hur han fungerar.
Jag är på din sida och vill också se en internlösning.

Men om vi alltid ska kräva att en tränare ska ha ”visat” något för att få förtroende ligger ju inte våra nuvarande i topp direkt. Jag menar att det handlar om personkemi och hur tränarna får ut det mesta av laget. Jag värderar även historian i klubben och hjärtat högt. Finns det kompetens som har förankring i klubben tycker jag de ska ges chansen att vara med i diskussionen iallafall.

Med det sagt vill jag ge laget arbetsro utan dramatiska rekryteringar.
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Lillgud »

*Oskarshamn* kan vara på väg att få en *drömförstärkning*. Enligt nordamerikanska uppgifter vill Jiri Smejkal återvända till Europa.

Efter att ha gjort succé i Oskarshamn, med 23 mål och 43 poäng på 49 matcher, fick Jiri Smejkal ett NHL-kontrakt med Ottawa Senators. Han tog dock inte plats i Ottawa utan skickades ned till farmarligan. Väl där har han fortsatt haft det tufft, med bristande speltid och två gjorda poäng på fem matcher.

Nu uppger TSN:s Ottawa-reporter Shawn Simpson att Smejkal vill återvända till Europa igen. Om så blir fallet är det bara Oskarshamn som gäller för honom, eftersom att han har ett gällande avtal med SHL-klubben.

————

Smejkal skulle kunna vara den viktiga avgörande pusselbiten som får positiv fart på Oskarshamn igen.

6an i SHLs poängliga ifjol och delad 2a i SHL på antal mål 23st ifjol. (Och med tanke på att Smejkal inte spelade i samma kedja som poängkungarna 2an Karlkvist - 1an Suomela - 7an Oksanen , så gjorde då Smejkal verkligen en kanonsäsong ifjol)

————

Inga förändringar på gång i då Oskarshamns tränarstab i nuläget under uppehållet. Men en sån som Fredrik Söderström skulle då teoretiskt kunna hamna faktiskt i Oskarshamn igen med. Oavsett hur säkert Filander sitter i nuläget så kommer inte ens han klara av att fortsätta förlora och rada upp tex 9-1 förluster allafall.
Så de botten-nappen måste då upphöra , annars når de nog en smärtgräns förr eller senare.

————-
Ludde
Inlägg: 497
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:39

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Ludde »

Garpenlöv är väl ett bevis hela han på svågerpolitik inom svenska ishockeyförbundet? Han har väl inte lyckats med någonting överhuvudtaget mer än att ha bra kompisar på förbundet?

Nä hoppas verkligen inte att han hamnar här hos oss, han bör vara tämligen slut som tränare på hög nivå.
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Uffe88
Inlägg: 231
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 13:06

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Uffe88 »

Wiborg skrev: mån 06 nov 2023, 08:39
Uffe88 skrev: fre 03 nov 2023, 13:48 Anton Lindholms vara eller inte vara i Leksand är en följetong. Han är en av seriens bästa backar och given i Tre Kronor. Och har utgående kontrakt.

En så kallad guldsits för Lindholm.

Leksand har i ett års tid försökt att förlänga med Lindholm, utan framgång.

Och Lindholm har bud från andra SHL-klubbar och åtminstone ett bud från ett lag i Schweiz. Med tanke på den starka kursen för schweizerfranc är det ett ypperligt avtal för Lindholm, om man enbart ser till de ekonomiska aspekterna. I Schweiz har spelarna dessutom fri bil och boende under avtalstiden.

Leksand försöker febrilt att förlänga med Lindholm, men får inte så mycket i gehör från staben runt den skridskoskickliga backen.

Kanske kan Leksands fina form senaste tiden och den nya positiva energin i laget förändra Lindholms ställningstagande.
Återge gärna källan så man kan bedöma trovärdigheten. Det finns ju vissa journalister som har högre trovärdighet än andra...
Glömde skriva, taget från AB
Mange
Korrekturläsare
Inlägg: 27
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 13:08
Ort: Las Vegas

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Mange »

Garpen, hoppas du skämtar, snubben har ju inte lyckats med varken skansen eller tre kronor, nej nej nej, tar hellre Harald Luckner t o m !!!!!
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Lillgud »

Aftonbladet verkar fortsätta att anspela lite på att vi kan ha en chans på just Olli Juolevi.

***************
- Leksand kan göra fräck kupp – ekonomin en fördel i dragkampen: ”Mycket pengar”
***************

Hans kontrakt har egentligen gått ut nu och Timrå har inte offentligt gått ut med en förlängning än.
Även om båda parter Timrå och Olli helst verkar vilja fortsätta ihop.

Men han kostar lite som sagt och det är möjligt att TJ kastar mer pengar över han…
Det ju Leksands enda chans att kunna knycka han…
Att betala mer vad han vill ha och därmed även bräcka Timrås bud.