SHL 25/26

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Re: SHL 25/26

Inlägg av Sniper »

Rätt få som har redigerat sitt tabelltips. Stjärnan gjorde det i tisdags - ändå hittade han inte till tråden igår :read:

Senast redigerad av Stjärnan den tis 09 sep 2025, 14:09, redigerad totalt 1 gång.

Själv gjorde jag några mindre ändringar nyss. Drygt fem timmar kvar för den som vill se över sitt tävlingsbidrag.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

"Deadline" för att medverka är dagen för seriepremiären, lördagen 13 september klockan 18:00.
- Pastis -

Ser målen börja falla i första omgången och tänker: Borde inte tabelltipstävlingen stängts redan 15:15?

Användarens profilbild
Pastis
Maskinchef

Inlägg av Pastis »

Sniper skrev: lör 13 sep 2025, 15:26

"Deadline" för att medverka är dagen för seriepremiären, lördagen 13 september klockan 18:00.
- Pastis -

Ser målen börja falla i första omgången och tänker: Borde inte tabelltipstävlingen stängts redan 15:15?

Det har du rätt i, men det får bli till nästa år. Nu är det 17:59 som gäller annars kan det bli galet ifall någon medvetet väntar in i det sista.

Bild
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Pastis skrev: lör 13 sep 2025, 15:49

- Pastis -

Det har du rätt i, men det får bli till nästa år. Nu är det 17:59 som gäller annars kan det bli galet ifall någon medvetet väntar in i det sista.

1-0 och 15-4 i skott för Frölunda mot Linköping är dock helt i paritet med de flestas tips. Likaså att Skellefteå leder borta mot Djurgården 1-2 (skottstatistik: 3-13).

Inget skäl att göra några ändringar under den här illegitima förhandstitten på lagens slagstyrka 8-)

Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

- Pastis -

Jo, verkligen. Men vi får anta att folk är ärliga och låter bli att nyttja denna fördel. Jag är en stor anhängare av rent spel, oärlighet och smussel bör beivras.

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Bara för det kvitterar Linköping omgående i andra. Nu hade man kunnat utnyttja detta öppna tipsfönster och placera Frölunda i tabellens bottenskikt - om det inte vore för Wittgensteins vakande öga. Renhårighetens väktare.

Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Brynäs växjö 4-7 sticker ut

Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Leksing i vargaland

Inlägg av Leksing i vargaland »

Pastis skrev: lör 13 sep 2025, 15:49

- Pastis -

SHL börja ju när vi spela :-B och det är ju egentligen bara Leksands placering som man bryr sig om :crazy:

Lat Värmlänning
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Wiborg skrev: fre 12 sep 2025, 07:27

Är det bara jag som inte förstår det hemska i att Red Bull går in som sponsor i SHL?

Det jag förstått det som är att man är rädda för att de ska köpa upp varenda klubb och ligan och det ska heta Red Bull Hockey League och det blir Red Bull Stockholm mot Red Bull Gothenburg i RBHL-final varje år. Ligan ägs av klubbarna och klubbarna ägs till minst 51% av medlemmarna, det är ingenting som tyder på att det ska ändras och Red Bull lär ryka fortare än kvickt om de försöker börja lirka i det. Så den farhågan ser jag bara som löjlig. Det jag har sett hittills är att Red Bull tar sig in på marknader efter de spelregler som finns på den marknaden. Kan man köpa ett lag så göra man det, kan man inte köpa ett lag på en marknad så kan man sponsra. Givetvis vill ju Red Bull tjäna på samarbetet precis som alla andra sponsorer och synas så mycket som möjligt.

Sedan har de krystat fram ett argument till att det inte är bra med energidryck och ligan ska inte göra reklam för sånt. Ska vi sätta upp en lista på saker som vi inte ska göra reklam för? Spelbolag är väl än större problem med spelmissbruk än vad energidrycken är i dagens samhälle? Alkoholreklam? Ingen kan någonsin övertyga mig att bara för att det står Norrlands Guld Alkoholfri på isen att det skulle betyda att det är den alkoholfria som de gör reklam för. Nej, det känns som ren skitnödighet att klämma ur sig något nytt argument för att verka som att man tänker på andra än sig själva.

Jag tycker det återigen bara är någon fjantig princip som supporterklubbarna har hittat på att allt nytt ska bekämpas. Man hittar på saker och lindar in det i finare argument när det i slutändan bara handlar om vad man inte tycker om. Vi gillar inte moringar, stå upp för föreningsdemokratin! Vi gillar inte Red Bull, stå upp för föreningsdemokratin!

Någon som har andra åsikter eller håller någon med?

Ifall någon skulle missat "debatten" så här är en länk till det senaste jag läst i frågan:
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... en-radsla/

Hellre Hockeyallsvenskan än Red Bull, om jag tolkar det rätt.

Ludde

Inlägg av Ludde »

Allt var bättre förr ligan kommer nog ensamma se till 51 procents regeln försvinner snarare förr än senare. Världen, samhällen och SHL förändras vare sig man vill eller inte.

Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Sniper skrev: lör 13 sep 2025, 21:07

Hellre Hockeyallsvenskan än Red Bull, om jag tolkar det rätt.

Otroligt ändå. Hellre div 3 än en femma tjecker all over again. Den där karln har väl inget som helst inflytande i Leksands IF hoppas jag. För det han säger är ju att han helst vill se att vi förlorar och åker ur. Med sådana vänner behöver vi inga fiender.

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Stjärnan skrev: lör 13 sep 2025, 17:42

Kollade Svenska Spels Oddset Matchen:

Odds: 1 514,84

Lampa

Inlägg av Lampa »

Sniper skrev: sön 14 sep 2025, 15:47
Stjärnan skrev: lör 13 sep 2025, 17:42

Kollade Svenska Spels Oddset Matchen:

Odds: 1 514,84

Den skulle man lagt en månadslön på.

Brynäs med 30 miljoner plus borde lagt pengarna på bättre målisar.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Laguppställningspublicering, premiären:

Hemsida https://www.brynas.se/article/weyat2i-1ekad/view

Hemsida https://www.difhockey.se/article/0q6at2j-1lead/view

Hemsida https://www.frolundahockey.com/article/ ... 24601/view

Hemsida https://www.farjestadbk.se/article/6doat2j-23h01/view

Hemsida -

Hemsida -

Hemsida -

Hemsida -

Hemsida https://www.timraik.se/article/3faat2j-43ei1/view

Hemsida -

Hemsida -

Hemsida -

Leksand: Inaktiva på X sedan 2 juni och ingen laguppställning på hemsidan.
Skellefteå: Inaktiva på X sedan 27 mars men laguppställning på hemsidan https://www.skellefteaaik.se/article/zm ... n5bi1/view

Sammanfattning: Leksand och Malmö enda lag som varken publicerade laguppställning på X eller hemsida.