Näsman säger man inte emot per automatik men…. Nja. Jag är fortsatt skeptisk. Ända sedan rapporterna om invisible player kom ut här inne.
Ang lampan på teken…. Kollar repriserna. Det är ingen epilepsi varning på den. Men oj vad stark den är. Spelarna måste ju bli bländade vid tek. Det där måste ju bort.
Sen undrar jag vad syftet vid mål är, att släcks ner isen och sätta en spot på målvakten?! Om det ska släckas ner borde ju målskytten få en spot.. han, stackarn blir begravd i det mörka.
Gör om gör rätt
Vad är det för lampa ni dillar om?
Fortier är en arbetshäst och inte en utställningshäst. Han ska underlätta andras arbete. Inte glänsa själv.
En som inte synts lika mycket men vars insatser lovordats rejält från LIF-ledningen är Gabriel Fortier. På lördagskvällen fick kanadensaren till slut skriva in sig i i protokollet, detta efter en gedigen insats överlag.
— Jag har varit lite mer glad i Gabriels insatser hittills än vad ni och många andra varit. Han är en spelare som gör allt i varje byte, som alltid ger hundraprocentiga åkningar och som vill in på kassen samt alla tuffa områden på isen. Gabriel är ett fullblodsproffs som kommer bli jättenyttig för oss under säsongen så självklart kul att han får utdelning i protokollet också. https://www.siljannews.se/leksands-if/v ... ladjas-at/
Den här hockeyn borde ju dra folk? Både bra drag på läktaren och under grillorna!
Anton är ju dubbelt så bra i år.
Har aldrig känt att Langs break är på gång före den här matchen. Nu jävlar.
Hockey som bara går ut på att neutralisera motståndarna via styrspel och aldrig riktigt släppa loss offensiven - fortfarande ha defensiven i bakhuvudet när man anfaller - är inte särskilt rolig. Attack i varje närkamp är bästa försvar. Och publikfriande. Plötsligt finns det mer att jubla åt än bara de mål man gör. Ett hängivet lag blir ett älskat lag. Ett många vill se på plats. Sluta tänka och släppa loss behöver inte vara huvudlöst.
Vi ska inte dra några växlar av bara en match - men det finns hopp om både tillräckligt många poäng under vintern och tillräckligt många som tar sig till Tegera. Det får vara hur det vill med det där publiksnittet - huvudsaken poängsnittet är gott. Och att poängen trillar in efter attraktivt spel. Ett spel som tjusar över hela banan.
Måste bara tillägga att jag tyckte verkligen inte att Gabe var dålig igår, tvärtom (har lite dåligt samvete för ett inlägg).
Han är endast 25år och gör sin första riktiga match utanför Nordamerika, han gjorde det bra.
Han kommer spela med oss i två år framöver nu, så låt oss omfamna honom och älska honom!
Näsman sammanfattar mina tankar rätt bra.
Som det såg ut igår har vi fått en hel del av det vi önskat. Fler avslut i bra lägen, högre energi, bättre självförtroende, mer kamp och framförallt coacher som är aktiva och bygger sina beslut utifrån hur matchbild och spelare ser ut för stunden.
Man kan uppenbarligen se olika saker. Viggo i FK basunerar ut att vi har en ny backsheriff i byn och det är Milosevic. Jag såg istället en back som hade svårt med tempot både i ben och i tanke. Förhoppningsvis blir det bättre under säsong, men vid full besättning bör han (just nu) vara 7:e
Man kan uppenbarligen se olika saker. Viggo i FK basunerar ut att vi har en ny backsheriff i byn och det är Milosevic. Jag såg istället en back som hade svårt med tempot både i ben och i tanke. Förhoppningsvis blir det bättre under säsong, men vid full besättning bör han (just nu) vara 7:e
Det är det fina med den här sporten. Ens egen sågning kan bli matchens lirare. Det är väl samma här, att man får ge det några matcher innan ens egen bild stämmer med majoritetens verklighet.
Själv tycker jag Fred Nilsson var den bästa överraskningen i går. Billig och bra.
Vaknade upp med ett leende och en skön känsla idag. Hoppas vi fortsätter såhär.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!