Puh (Timrå).
På't igen.
* * *
Motståndarscouting (håll er borta från utvisningsbåset) https://www.shl.se/single-video/video%7 ... e%7C441036
Puh (Timrå).
På't igen.
* * *
Motståndarscouting (håll er borta från utvisningsbåset) https://www.shl.se/single-video/video%7 ... e%7C441036
Är det bra eller dåligt att Örebro vann på bortaplan igår? Jag har svårt att bestämma mig.
En sak är iallafall positivt, Malmö blev slaktade igår, och dessutom mållösa. På tisdag möter dom FBK borta = stor chans att vi får möta ett Malmö på torsdag som inlett med två raka stortorsk och sårat självförtroende.
SteveY skrev: sön 14 sep 2025, 08:16Är det bra eller dåligt att Örebro vann på bortaplan igår? Jag har svårt att bestämma mig.
En sak är iallafall positivt, Malmö blev slaktade igår, och dessutom mållösa. På tisdag möter dom FBK borta = stor chans att vi får möta ett Malmö på torsdag som inlett med två raka stortorsk och sårat självförtroende.
En örebrovinst kan väl aldrig vara bra?
Efter matchen igår ser jag lite vad som behövs. Vi behöver ha lite tyngre spelare mot Örebro och det betyder bort med Karlberg från Cehlarik och Linkan (De behöver en spelare som matchar deras skill och tänk) och så Eljas som man flyttar på alldeles för lätt. Konstigt att de inte är starkare i kroppen som typ Lang är.
Så in med Lissel och Altörn istället.
Örebro har en äckligt bra kedja med Karlqvist, Kossila och Puistola. Lyckas vi tygla den vinner vi. Gäller för Hedberg att utnyttja hemmafördelen med att byta sist,
Om det är någon match som Johan Hedbergs Gegenpress ska sättas på prov så är det mot ett defensivt backande Örebro.
Mats_ume skrev: sön 14 sep 2025, 12:28Om det är någon match som Johan Hedbergs Gegenpress ska sättas på prov så är det mot ett defensivt backande Örebro.
Samtidigt har han rött bra koll på både Örebro och dess tränarfilosofi. Intressant.
Senaste hemmamötet med Örebro var den match där Elvenes var inblandad i samtliga fem mål. Sen vid ställningen 5-1 höll vi på att tappa hela ledningen. Slutresultat 5-4.
I avslutande mötet gångna säsongen såg sänket Hrivik till att vi gick poänglösa med halvminuten kvar. Igår såg vi hur lyckligt det kan sluta utan sänke (Rindell mot Timrå på annandagen).
Mot Örebro. Byta plats på Karlberg 75 kg mot karderli 88kg ?
2 dagar kvar
"Petar" Leksand Gidlöf här och ställer Hellsten i mål?
Sniper skrev: sön 14 sep 2025, 16:182 dagar kvar
Kanske. Annars får han stå på torsdag antar jag. Inte fel att starta igång honom med asap. Sen hoppas jag man väljer/redan har valt förstemålvakt (Gidlöf) som får stå majoriteten tills Hellsten visar att det är fel val.
Jag fortsätter med 3-3 vid full tid och vi vinner på straffar. Jag hoppas verkligen att det kan fortsätta att rulla på som vi gjort. Men känner lite att Hedbergs spelsystem bygger väldigt mycket på frihet under ansvar och när vi nu har byggt upp en trupp som kan fungera med det så är det spännande. Örebro var inte där mentalt eller lagmässigt när han var där. Men det är fan kul att se den hockeyn i Leksand igen
Släpp pucken!!
(Kan knappt fatta att vi är igång igen)
Sniper skrev: sön 14 sep 2025, 16:182 dagar kvar
Om Gidlöf presterar på vägen så hade jag avvaktat målvaktsbyte tills Skellefteå matchen. Men allt kan ju ändras..
Gösen skrev: sön 14 sep 2025, 08:48SteveY skrev: sön 14 sep 2025, 08:16Är det bra eller dåligt att Örebro vann på bortaplan igår? Jag har svårt att bestämma mig.
En örebrovinst kan väl aldrig vara bra?
Helt enig. Förutom det uppenbara så är det även med tanke på att vi antagligen kommer slåss om ungefär samma placeringar med dem i slutändan.