Fy, vilka minnen. Inte nog med 4-9 mot Djurgården. Två dagar senare var man på plats för att se laget studsa tillbaka mot AIK. Hur det slutade? 0-8…… Var ingen bra vecka som leksing i Stockholm.
Nedersta bilden... Vad rolig målvakten ser ut. Svårt att beskriva i ord.
Ulf Rådbjer höjer klubban? Hade domaren klubba på den tiden?
När började man med fångstnät i målen? Jag har för mig att jag växte upp med det men det gjorde jag uppenbarligen inte eftersom det verkar saknas här, eller syns det bara dåligt? När kom de (och när försvann de)?
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Gösen skrev: ↑ons 08 nov 2023, 09:11
Aktuella Hans Särkijärvi på bilden ovan.
”Säcken” var en spelare som inte drog jämt med Abris. Något år tidigare, typ 1980, drog han ett slagskott mot Abris efter avblåsning på Hovet. Slutade med att han hoppade in i det egna avbytarbåset, men det hindrade inte Abris som hoppade in i båset efter honom och det vevades ganska kraftigt. Båda fick matchstraff, och kan med säkerhet säga att hade det hänt idag så hade disciplinnämnden gått bananas.
Fy, vilka minnen. Inte nog med 4-9 mot Djurgården. Två dagar senare var man på plats för att se laget studsa tillbaka mot AIK. Hur det slutade? 0-8…… Var ingen bra vecka som leksing i Stockholm.
Nedersta bilden... Vad rolig målvakten ser ut. Svårt att beskriva i ord.
Ulf Rådbjer höjer klubban? Hade domaren klubba på den tiden?
När började man med fångstnät i målen? Jag har för mig att jag växte upp med det men det gjorde jag uppenbarligen inte eftersom det verkar saknas här, eller syns det bara dåligt? När kom de (och när försvann de)?
Målvakterna hade coolare masker förr. Stefan Lunner i sin klassiska psykopatmask och Niklas Holmberg i sin Star Wars mask.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Niklas Holmberg missade de i Masugnen igår när de räknade upp leksingar med Skåne-bakgrund. Liksom backen Roger Öhman. Holmberg nedersta raden till höger, och Öhman översta raden till vänster.
Det var Jonas Bergqvist, Holmberg och Burra - och möjligen också Imhäuser, Öhman och Stefan Nilsson - som sjöng Var ska vi sova inatt vid stängningsdags på diskotek Sanddalen i mitten på 80-talet https://www.youtube.com/watch?v=plPKgco0eIQ
bjernagris skrev: ↑tis 07 nov 2023, 10:16
Kul läsning i tråden. Det är väl en petitess i sammanhanget men eftersom diskussionen breddat sig, kan vi inte döpa om tråden till något mer allmänt, till exempel "stora nostalgitråden" eller liknande?
Har ändrat till Nostalgitråden, då intresset för hockeykort är svalt. Jag är inte bitter
Tack!
Jag samlade en del på hockeybilder i yngre år, nu ligger de undanstuvade i förrådet men ska se om jag kan gräva ut dem någon dag.
På tal om nostalgi, när avskaffades dessa? Jag inbillar mig att en viss kvarleva i form av mållampor bakom målen fanns kvar en bit in på 90-talet, eller minns jag fel?
Screenshot_20231108_141559_Google.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Wittgenstein skrev: ↑ons 08 nov 2023, 14:22
På tal om nostalgi, när avskaffades dessa? Jag inbillar mig att en viss kvarleva i form av mållampor bakom målen fanns kvar en bit in på 90-talet, eller minns jag fel?
bjernagris skrev: ↑tis 07 nov 2023, 10:16
Kul läsning i tråden. Det är väl en petitess i sammanhanget men eftersom diskussionen breddat sig, kan vi inte döpa om tråden till något mer allmänt, till exempel "stora nostalgitråden" eller liknande?
Har ändrat till Nostalgitråden, då intresset för hockeykort är svalt. Jag är inte bitter
Tack!
Jag samlade en del på hockeybilder i yngre år, nu ligger de undanstuvade i förrådet men ska se om jag kan gräva ut dem någon dag.
Gräv fram dem. Bättre att de finns framme för att dra sig till minnes olika saker. Och vem vet, du kanske hittar en raritet i samlingen