Jumbon Malmö - med målskillnaden 2-11 - mot serietrean Leksand. Kan väl bara sluta på ett sätt?
Dessvärre kan det sluta på flera. Men låt oss njuta fram till torsdag!
Jumbon Malmö - med målskillnaden 2-11 - mot serietrean Leksand. Kan väl bara sluta på ett sätt?
Dessvärre kan det sluta på flera. Men låt oss njuta fram till torsdag!
Är alldeles för luttrad för att segla iväg, men man kan ju konstatera att vår start är trevligare än deras. Och det är ju fint så. Men när pucken släpps, då ska jobbet göras. Men inte fan glömmer vi väl bort det va?
Du skrev 0-2 först.
Du har på dig fram till torsdag 18:59 om du vill ändra igen
3-7 och Hawaii-hockey men tredje raka torsken för Malmö och nio poäng för Leksand!
Klas skrev: tis 16 sep 2025, 21:46Är alldeles för luttrad för att segla iväg, men man kan ju konstatera att vår start är trevligare än deras. Och det är ju fint så. Men när pucken släpps, då ska jobbet göras. Men inte fan glömmer vi väl bort det va?
Någonting ska väl fortsatt finnas kvar att känna igen från det Leksand vi känner.
Vinner vi den här kanske man bör oroa sig på riktigt.
Gösen skrev: tis 16 sep 2025, 22:30Klas skrev: tis 16 sep 2025, 21:46Är alldeles för luttrad för att segla iväg, men man kan ju konstatera att vår start är trevligare än deras. Och det är ju fint så. Men när pucken släpps, då ska jobbet göras. Men inte fan glömmer vi väl bort det va?
Någonting ska väl fortsatt finnas kvar att känna igen från det Leksand vi känner.
Vinner vi den här kanske man bör oroa sig på riktigt.
Malmö har spelat mot Luleå och FBK på bortaplan, så dom har haft tuffa möten och som sagt på bortaplan, Malmö bör inte underskattas.
Pellefant skrev: tis 16 sep 2025, 22:38Gösen skrev: tis 16 sep 2025, 22:30Klas skrev: tis 16 sep 2025, 21:46Är alldeles för luttrad för att segla iväg, men man kan ju konstatera att vår start är trevligare än deras. Och det är ju fint så. Men när pucken släpps, då ska jobbet göras. Men inte fan glömmer vi väl bort det va?
Vinner vi den här kanske man bör oroa sig på riktigt.Malmö har spelat mot Luleå och FBK på bortaplan, så dom har haft tuffa möten och som sagt på bortaplan, Malmö bör inte underskattas.
Absolut inte, samtidigt brukar inte självförtroende ta hänsyn till vilka man mött och två förluster tynger mer än två vinster oavsett motstånd.
Wiborg skrev: Igår, 07:02Pellefant skrev: tis 16 sep 2025, 22:38Gösen skrev: tis 16 sep 2025, 22:30Någonting ska väl fortsatt finnas kvar att känna igen från det Leksand vi känner.
Vinner vi den här kanske man bör oroa sig på riktigt.Malmö har spelat mot Luleå och FBK på bortaplan, så dom har haft tuffa möten och som sagt på bortaplan, Malmö bör inte underskattas.
Absolut inte, samtidigt brukar inte självförtroende ta hänsyn till vilka man mött och två förluster tynger mer än två vinster oavsett motstånd.
Dessutom 2 rejäla förluster.
Frölunda-Leksand 5-1
Luleå-Leksand 5-1
Leksand-Rögle 4-1
Vår egen inledning i fjol.
Jag håller mig borta från att se även denna match. Verkar ha funkat bra hittills.
Premiären slutade med en stjärnsmäll och en 5–0-förlust mot Luleå.
Det blev inte heller roligare mot Färjestad under tisdagen för Malmös del.
Väl i Karlstad föll laget med 6–2.
Kollar går så pass långt att han tar på sig bottennappet.
– För dåligt av mig. Jag har inte gjort laget bättre förberett. Vi har ett hårt jobb framför oss. Jag hade gärna stått här och sminkat över det, men det går inte. Så här här det. Det är sanningen. Vi måste jobba med det och ta tag i det, säger Malmötränaren.
Vad är du mest besviken över?
– Vi har släppt in elva mål på två matcher, ett snitt på fem och ett halvt mål per match. Det är svårt att vinna hockeymatcher då. Boxplay och försvarsspelet generellt är för svagt. Vi saknar det hårda jobbet – täcka skott, offra sig för målet och göra bra hemgångar.
Är det spelarnas kompetens som brister?
– Nej, det är mitt fel. Jag är ansvarig för att träna laget och se till att de gör rätt saker. När det inte fungerar är det mitt ansvar.
Men du spelar väl ingen hockey ute på isen?
– Nej, men jag är ansvarig för att de gör rätt saker, och bevisligen så gör vi inte det. Då är det mitt fel, och därmed ansvar.
Backveteranen Johan Ivarsson svarar på huruvida det är spelarnas ansvar eller inte efter de svaga inledande resultaten.
– Vi är alla professionella idrottare och har betalt för att spela. Just nu spelar vi riktigt dåligt. Det är den korta summeringen, säger han.
Ni lär väl knappast ha glömt bort hur man uppträder i försvaret över en sommar?
– Nej, absolut inte. Men det är en lagsport, och vi måste spela för varandra. Vi måste hjälpa varandra, med och utan puck. Spela varje byte, och varje match, som om det är den sista matchen vi spelar.
30-åringen gör sin tredje säsong på sin andra Malmösejour och nu har han fått ett ”A” på tröjan som assisterande lagkapten.
Hur ser du på dina egna prestationer?
– Det är inte bra. Inte bra nog över huvudtaget. Jag åker runt och förlorar närkamper. Det är mitt jobb, och min roll att ta kamperna och jag förlorar dessa. Det är alldeles för dåligt. Jag gör kort och gott inte mitt jobb där ute på isen. Det är självrannsakan som gäller.
Det gör inte heller saken bättre att Malmö så här långt är ett av SHL:s sämsta lag i numerärt underläge med fyra insläppta mål på sju tillfällen i spelformen.
– Det går lite hand i hand. Vi spelar en och en, gör inte vad vi kommer överens om. Då ser det inte bra ut. Vi åker runt som några jävla spöken ute på isen, och hjälper inte varandra. Det är inte okej någonstans.
Nu är Ivarsson dessutom en del av ett lag som, trots att offensiv spets adderats, tippas i botten.
– Vi är inte bättre på papperet än något lag, så det är topprestationer som gäller, och just nu åker vi runt och jag vet inte vad vi håller på med, säger han.
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... -mitt-fel/
Om det blir en klassisk Leksands otur så gör deras målvakt sitt livs match och vi förlorar med 3-0.
Men om vi bryter den förbannelsen och så slutar matchen 3-3 och vi vinner på straffar
Spännande att se hur vi tar oss an bortamatcher. Bara en sådan sak är grymt viktig. Sen kan det vara vem som helst på andra sidan. Tja Lyytinen mycket fin på försäsongen. Kommer han in nu och på vems bekostnad?