LIF i media

harfager
Inlägg: 96
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:27

Re: LIF i media

Inlägg av harfager »

Wiborg skrev: fre 03 nov 2023, 11:02
Wittgenstein skrev: fre 03 nov 2023, 09:53 eftersom Leksands försvar läckt som ett såll, stundtals, och släppt in 34 mål varav 20 i spel med lika många spelare är det ett oerhört facit.
Ehh, läckt som ett såll? Bara Färjestad, Luleå och Skellefteå har släppt in färre mål totalt. Inget lag har släppt in färre mål i spel med lika manskap. Bra koll där Ros! Annars håller man ju med i det mesta.

Angående tränargenomgången i Expressen så är jag nog ganska överens angående Hellkvist. Givetvis måste vi avvakta och se hur det går med sjukdomen. Blir det inte bättre så måste man givetvis agera, men blir han frisk och kommer tillbaka tycker jag absolut att han ska köra kontraktstiden ut men sedan kanske det är dags att kolla alternativ. Inte bara byta ut för att få en förändring, utan byta ut något man tror är bättre på lång sikt. Filander kan t.ex. vara ett sånt namn.
Det tråkiga med Filander, som jag tillsammans med Robert Kimby har som absolut favorit som Björns efterträdare, är att hans kontrakt går ut denna säsong och Björns nästa. Så Filander är troligen otillgänglig när Björns kontrakt går ut.

Jag är heller inte främmande för att låta Karlberg ta huvudansvaret om det fortsätter se bra ut nu när Björn är borta. Jag tror ju att det är Karlberg som håller i trådarna nu när Björn är borta till skillnad mot vad många andra tror. Challe B är den som får synas i media för att det bygger en positiv bild p.g.a. den person han är. Verkar vara en rolig prick men jag får känslan att han inte är den skarpaste kniven i lådan när det kommer till det rent hockeymässiga. Med det menar jag inte att han är inkompetent men jag tror inte han har det som krävs för att ha huvudansvaret.
Uffe88
Inlägg: 231
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 13:06

Re: LIF i media

Inlägg av Uffe88 »

Saxxat från Sportbladet:

Leksand börjar ge upp Lindholm
Anton Lindholms vara eller inte vara i Leksand är en följetong. Han är en av seriens bästa backar och given i Tre Kronor. Och har utgående kontrakt.

En så kallad guldsits för Lindholm.

Leksand har i ett års tid försökt att förlänga med Lindholm, utan framgång.

Och Lindholm har bud från andra SHL-klubbar och åtminstone ett bud från ett lag i Schweiz. Med tanke på den starka kursen för schweizerfranc är det ett ypperligt avtal för Lindholm, om man enbart ser till de ekonomiska aspekterna. I Schweiz har spelarna dessutom fri bil och boende under avtalstiden.

Leksand försöker febrilt att förlänga med Lindholm, men får inte så mycket i gehör från staben runt den skridskoskickliga backen.

Kanske kan Leksands fina form senaste tiden och den nya positiva energin i laget förändra Lindholms ställningstagande.
Senast redigerad av Uffe88 den fre 03 nov 2023, 14:54, redigerad totalt 1 gång.
Uffe88
Inlägg: 231
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 13:06

Re: LIF i media

Inlägg av Uffe88 »

Fem punkter: Leksand–Malmö

Leksand slog Malmö ganska enkelt på torsdagskvällen, 6–2.
Här är Tomas Ros fem punkter från matchen.

Så nära supernolla
Ja, man måste lida med Malmös målvakt Daniel Marmenlind. Han var så nära att göra historia på torsdagskvällen och bli rekordmålvakt gällande längst tid utan att släppa in ett mål.

Han behövde 33 minuter och 25 sekunder för att slå Linus Söderströms notering från i fjol på 228 minuter och 39 sekunder.
Första perioden gick bra för Malmö-målvakten. Även fast det var stökigt med ribbskott och en del fina målchanser av hemmalaget.
Men i den andra perioden sprack det.
Redan efter 3.27. Max Veronneau hittade Patrik Zackrisson som vallade in målet.

Troligtvis har man bara en chans i karriären att slå ett sådant här rekord. Det är oerhört ovanligt att hålla nollan i tre matcher i följd.
Förstår att det kändes tungt för Marmenlind och skapade nog ett fokus-problem. Leksands andra mål, via Justin Kloos, såg inte otagbart ut och kanske var det rekordet, som försvann ned i avloppet, som störde Malmö-målvakten.
Totalt släppte Marmenlind in fyra mål i den andra perioden.

Hjälte i det tysta
Många spelare i Leksand har spelat upp sig senaste tiden när laget har fyra raka segrar och tagit sig upp till topp sex i SHL.
En av dem är Patrik Norén, en 30-åring som aldrig får hjälterubriker eller hyllas, men det ska han nu. Och största anledningen är att han knappt är inne på något mål bakåt.

På 16 matcher har han endast varit inne på ett mål bakåt i spel fem mot fem. Och eftersom Leksands försvar läckt som ett såll, stundtals, och släppt in 34 mål varav 20 i spel med lika många spelare är det ett oerhört facit. Speciellt eftersom han ibland matats med monsterminuter när Leksands backkris varit stor med skador och avstängningar.

Leksand tar betalt
Man kan fundera och analysera i timmar Leksands säsong.

Man vinner två i rad, förlorar två i rad.
Man förlorar fyra i rad och ser ut som ett hockeyettan-lag.

Sedan blir huvudtränaren Björn Hellkvist sjukskriven och då vinner man fyra matcher i rad, mot topplag placerade på övre halvan i tabellen, inför uppehållet och ser ut som en utmanare om SM-guldet. Spelet i boxplay funkar och försvaret är gediget.

Sedan tar man betalt, gör mål och får utdelning. Just den känslan är så viktigt för hockeyspelare så man kan släppa ned axlarna, blåsa ut luft och spela med en positiv känsla utan att behöva stenhårt i klubban.

Läslovs-succé
Det var nästan fullsatt i Tegera Arena på torsdagskvällen, 7 055. En ypperlig publiksiffra på en mörk novemberkväll.

Trots vardagsmatch och att Malmö, som kanske inte är den hetaste rivalen till Leksand, stod för motståndet.

Måste ge en eloge arrangemangsansvarig samt biljettavdelningen i Leksands IF som paketerat matchen på ett smart sätt. Låga biljettpriser, fans corner med stjärnor, barnvänligt och trivsamt och sedan hade man nog draghjälp av Leksands fina form senaste tio dagarna.

Det var låg medelålder på publiken och många barn var på matchen, kanske såg en del sin första hockeymatch i Tegera Arena och den yngre generationen är framtidens publik och supportrar och behöver få se sina hjältar på plats för att skapa ett ännu större intresse för sporten och favoritlaget.

Domar-beröm
Ofta skriver vi bara om domarna när det handlar om bedömningar, bortdömda mål eller misstag.

Eller när en spelare, tränare rasar mot en bedömning.

Har nog aldrig hyllat en domare och anledningen är ju att domarna är som bäst när ingen har noterat vem som dömer – lite otacksamt, men så är det. På torsdagskvällen var Mikael Holm och Johan Magnusson fläckfria som huvuddomare och Peter Almerstedt samt Christian Billing var briljanta på linjen.

Jag såg då inget misstag från laget i svart och vitt. Ingen konstig utvisning och åt andra hållet – ingen missad utvisning.Tycker de ska ha credd för . Måste vara så otacksamt att göra en bra hockeymatch och sedan aldrig få höra det.
harfager
Inlägg: 96
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:27

Re: LIF i media

Inlägg av harfager »

Uffe88 skrev: fre 03 nov 2023, 13:43 Leksand börjar ge upp Lindholm
Anton Lindholms vara eller inte vara i Leksand är en följetong. Han är en av seriens bästa backar och given i Tre Kronor. Och har utgående kontrakt.

En så kallad guldsits för Lindholm.

Leksand har i ett års tid försökt att förlänga med Lindholm, utan framgång.

Och Lindholm har bud från andra SHL-klubbar och åtminstone ett bud från ett lag i Schweiz. Med tanke på den starka kursen för schweizerfranc är det ett ypperligt avtal för Lindholm, om man enbart ser till de ekonomiska aspekterna. I Schweiz har spelarna dessutom fri bil och boende under avtalstiden.

Leksand försöker febrilt att förlänga med Lindholm, men får inte så mycket i gehör från staben runt den skridskoskickliga backen.

Kanske kan Leksands fina form senaste tiden och den nya positiva energin i laget förändra Lindholms ställningstagande.
Kommer ifrån?
Uffe88
Inlägg: 231
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 13:06

Re: LIF i media

Inlägg av Uffe88 »

harfager skrev: fre 03 nov 2023, 14:40
Uffe88 skrev: fre 03 nov 2023, 13:43 Leksand börjar ge upp Lindholm
Anton Lindholms vara eller inte vara i Leksand är en följetong. Han är en av seriens bästa backar och given i Tre Kronor. Och har utgående kontrakt.

En så kallad guldsits för Lindholm.

Leksand har i ett års tid försökt att förlänga med Lindholm, utan framgång.

Och Lindholm har bud från andra SHL-klubbar och åtminstone ett bud från ett lag i Schweiz. Med tanke på den starka kursen för schweizerfranc är det ett ypperligt avtal för Lindholm, om man enbart ser till de ekonomiska aspekterna. I Schweiz har spelarna dessutom fri bil och boende under avtalstiden.

Leksand försöker febrilt att förlänga med Lindholm, men får inte så mycket i gehör från staben runt den skridskoskickliga backen.

Kanske kan Leksands fina form senaste tiden och den nya positiva energin i laget förändra Lindholms ställningstagande.
Kommer ifrån?
AB
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: LIF i media

Inlägg av Aggeman »

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... 20223-2024

Någon som har plus som kan lägga in den här?
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: LIF i media

Inlägg av Stjärnan »

Från Siljannews

Karlberg om nycklarna till vändningen
Dela:
Leksands IF inkasserade fjärde raka segern under torsdagskvällen när Malmö Redhawks besegrades på hemmais med klara 6-2. Precis som i tisdags mot Timrå var LIF det klart bättre laget sett över 60 minuter och man bjöd stundtals på propagandahockey.

De två senaste veckornas segrar innebär att LIF klättrat från bottendelen av tabellen till en kvartsfinalplats. Anledningen till denna förändring är, enligt tränaren Mikael Karlberg, att man hittat en trygghet i sitt eget spel.

— Vi har hittat en grundtrygghet i spelet, framför allt utan puck där vi ligger jäkligt bra i banan och gör det svårt för motståndarna. Det har i sin tur gett att vi hittat ett självförtroende i spelet med puck också, kanske lite väl mycket här på slutet i dag för att man ska vara helt nöjd med insatsen.

Annons

Det är dock lätt att förstå om spelarna var lite väl våghalsiga i sitt offensiva spel i slutskedet av matchen, för det kändes som att de kunde lyckas med vad som helst den här kvällen. Om det under lagets tyngre period varit just kreativiteten och förmågan att ta sig in på insidan av sina motståndare i offensiv zon som ställt till det så har det varit raka motsatsen den här veckan. ”Challe” menar att den förändringen till stor del kan tillskrivas lagets backar.

— Nu får vi dem mer involverade i offensiven vilket gör att våra forwards får mer utrymme att jobba på med puck och det hjälper oss jäkligt mycket. Då byggs också självförtroendet rejält när man får möjlighet att vara lite sköna i offensiv zon. Tidigare har vi gjort defensivt bra matcher och offensivt bra matcher, nu får vi till kombinationen.

Challe fick ta över ansvaret över herrlaget tillsammans med den andra Challe (Berglund) när Björn Hellkvist tvingades sjukskrivas i början av förra veckan. I samband med skiftet satte man upp en målsättning med de matcher som återstod inför det landslagsuppehåll som då skulle ge chansen att räta ut en del frågetecken kring tränarfrågan, en målsättning man överträffat och nu känns det nästan som att uppehållet kommer lite olägligt.

— Vi sa inför de här fyra matcherna att om vi tar sju poäng så har vi gjort en bra avslutning inför uppehållet, nu blev det ju några fler så nog hade vi kunnat fortsätta spela nu. Men jag tror vi behöver vila lite också faktiskt, skrattar han.

Hur ser arbetsfördelningen ut mellan dig och Challe?

— Jag har mycket hand om med träningar och vardagen, men när det är matcher så har Challe hand om snacket i paus och så vidare. Han är mer verbal än mig och är duktig på det. Vi har hittat en bra balans tycker jag.

Annons

Under Björn Hellkvist ledning har Leksand tenderat att sätta allt på ett målvaktskort. Först var det Janne Juvonen, sedan var det Kasimir Kaskisuo och i fjol var det Mantas Armalis. Med Challe och Challe vid rodret har det dock blivit en jämn fördelning i speltiden mellan just Armalis och höstens succémålvakt Filip Larsson. Detta tror Karlberg kommer gynna LIF i slutet av säsongen.

— Vi är jätteglada över att kunna göra det. De två kommer så bra överens också och pushar varandra varje dag. Jag har varit här i fyra år nu och vi har aldrig haft det så här tidigare. När vi gått hårt på en så har den målvakten knappt kunnat träna, utan då har han behövt vila för att orka spela matcherna. Det har i slutet av säsongen gjort att han inte riktigt orkat. Nu har vi en bra chans att ha två fräscha målvakter hela säsongen vilket kan bli viktigt.

Nu väntar som sagt ett landslagsuppehåll för LIF vilket ger utrymme lite vila, något det inte blir mycket av annars under säsongen.

— Ja, nu tar vi ledigt över helgen och träffas igen på måndag.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: LIF i media

Inlägg av Gösen »

LE i EX

Det var bara några veckor sedan Leksand var utanför slutspel, samtidigt som tränaren Björn Hellkvist blev tvungen att sjukskriva sig på heltid.

Men Leksands lag har gått ihop under Mikael Karlberg och Charles Berglund, och fått maximal utdelning.

Samtidigt har kedjorna börjat sitta mer, och nyckelbackar har kommit tillbaka.

För Lucas Elvenes har den här säsongen varit viktig av flera skäl. Han har äntligen fått kontinuitet i sin träning, och får förtroende.

Han matchas just nu I kedja med Peter Cehlarik och Marek Hrivik. Spelarna som för tre år sedan var SHL:s kanske främsta spelare och är på väg att hitta superformen igen. Denna gång med en 24-årig svensk som tredjelänk.

Vad har då gjort att det lossnat för Leksands IF? Lucas Elvenes tror sig ha svaret.

– Alla är involverade i vårt anfallsspel. Allting börjar med backarna, som rör sig på ett suveränt sätt och tar sig ut på ett enklare sätt. Vi har börjat ta mer avslut och blivit mer effektiva, säger han.

Har förbättrat fysträningen på plats i sommar
Och för egen del då?

– Jag skapar chanser i varje match. Men även spelet utan puck har blivit bättre.
Har du gjort någonting annorlunda?

– Det handlar rätt mycket att komma in i SHL-spelet. Det tar sin tid. Här är högre fart och det är faktiskt mer skills jämfört med i AHL. Det måste man vänja sig vid, och fysbiten har varit mycket bättre. Jag har kört i Leksand med (Jesper) Gillerås hela sommaren och alla bitar har satt sig på plats.

Fanns det att jobba med på fysträningen för dig?

– Ja, klart. Man har sin speciella åkstil, men det ser lite annorlunda. Jag blir inte lika trött som tidigare och orkar längre i bytena, säger Lucas Elvenes.
Den 24-åriga skåningen hade en stökig säsong förra året.

Han värvades tillbaka till Sverige efter att ha provat lyckas i NHL, men et blev AHL-spel.

HV71 blev ny destination.

Det stod tydligt ganska klart att Lucas Elvenes inte hade tränaren Tommy Samuelssons förtroende, och en av lagets mest skickliga spelare tog sig inte in i någon av lagets powerplayformationer.

Efter bara tre matcher, och ifrågasatta fysvärden, så lämnade Elvenes HV71 för att hamna i Leksand.

Elvenes om Björn Hellkvists betydelse för honom
Den som tog in Elvenes var Björn Hellkvist.

– Björn har alltid varit som en extrapappa för mig. Han har verkligen alltid trott på mig.
Gör det extra ont för dig att han inte kan vara med nu?

– Man är ledsen och hoppas bara att det ska bli bättre och bättre. Men jag ringer honom och han mig. Vi håller kontakten. Det är en tränare som givit mig möjlighet efter möjlighet. Så han betyder så extremt mycket för mig.

Kommer han rentav med lite feedback till dig?

– Lite har han faktiskt sagt. Men det har han alltid gjort. Det är bara att lyssna och ta åt sig, för det är en person som kan hur mycket hockey som helst, så det hjälper mig mycket med hans åsikter kring mitt spel.

Lucas Elvenes ingår nu i en toppkedja i Leksand.

Strax innan uppehållet så tryckte han dit ett mål mot Malmö och har så här långt gjort 10 poäng på de 16 matcherna han spelat. Elvenes går med andra ord mot sin poängbästa säsong i SHL någonsin, om han håller i nuvarande snitt.

– Jag har hittat en bra kemi med Marek (Hrivik) och (Peter) Cehlarik. Det är minst sagt hyggliga spelare. Man vet att man får tillbaka pucken i bra lägen, och litar på dem. Det är en rätt skön känsla att åka runt på isen med två så skickliga spelare som sätter passningarna och skyddar pucken.

Spelar i toppkedja med slovakiska stjärnorna
Kan ni bli SHL:s bästa kedja med tanke på den kapaciteten som finns i de båda herrarna?

Ja, jag tycker vi borde ha fler poäng än vad vi har. Jag känner att det bara är en tidsfråga innan det smäller av ännu mer för oss. Vi skapar och gör det bra hemåt, och då är jag nöjd.

Leksand har på några veckor förvandlats från en klubb som kanske dansade kring fel streck, till att ha skaffat sig marginal på ett annat sätt. Man är med i det stora gänget som tycks skifta placeringar i varje omgång mellan plats två och tio.

– Det är en hysteriskt jämn serie. Att vinna flera i rad är värt mycket. Det har vi bara sett på oss. Att vinna jämna tajta matcher gör mycket. Vi fick en bra känsla inför brejket och det gör att uppehållet blir så mycket mer behagligt och bra. Alla är piggare och glada. Men det gäller att vi håller i det också, säger Lucas Elvenes.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: LIF i media

Inlägg av Stjärnan »

Gösen read my mind. Tack.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: LIF i media

Inlägg av Klas »

https://www.falukuriren.se/2023-11-04/l ... ad-gor-han

Jag säger som snubben i första klippet, oj oj oj 8-)

Man sitter ju och får glädjetårar i ögonen tillfrukostkaffet.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Fjodor
Inlägg: 245
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:10

Re: LIF i media

Inlägg av Fjodor »

Gösen skrev: mån 02 okt 2023, 21:40
Fjodor skrev: mån 02 okt 2023, 19:50
Leksing i vargaland skrev: lör 30 sep 2023, 00:47

Du har helt rätt bokmal, vi ska ha tillbaka Bröder. Men den ska spelas vid rätt tillfälle. Den ska inte vara ett intro utan som en hymn. En eller två gånger på en säsong vill i alla fall jag ha Stiko på isen, det fan i mig slår allt.
Jag är av motsatt åsikt, laghymner gör mig på dåligt humör. Tar en satans tid (senast mot Färjestad kändes det som att man hunnit laga mat innan de kraxat färdigt) och texterna gör alltid att skämskudden kommer fram. Vill verkligen inte höra Bröder igen.
Enig med dig Fjodor.
Sitta och somna till strax innan nedsläpp med suicida förhoppningar.

Nej. Mer pukor och cymbaler! Rök-kanoner och Avenge Sevenfold på högsta volym. Konfettiregn, pyroteknik och Gene Simmons som spottar blod. Kiss-cam, maskot och ljud och ljusshow. Gycklare, eldslukare och bengaliska tigrar!

Det är inte de redan frälsta vi ska sitta runt lägerelden med och sjunga Kumbaya . Det är de ännu ofrälsta men något nyfikna vi ska indoktrinera i vår sekt.

Barn som tjatar på sina föräldrar att köpa biljetter för att de vill se introt. De som kanske inte kan så mycket om hockey men vill ha underhållning. De som vill köpa biljetter att ge bort etc.

Fart och fläkt och underhållning. Både på och vid sidan av isen!
Har förstått att Leksand tillsammans med Super.... och Tifo Crew börjat rådda i detta med hymn igen. Kommer göra många supportrar glada, men mig ger det bara kalla kårar. Kommer bli en massa trams om "enade vi stå, vita och blå", "sedan istiden har våra förfäders blod varit vitt och blått, vi håller på Leksand i vått och torrt", osv. huga :cry:
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: LIF i media

Inlägg av Gösen »

Fjodor skrev: fre 10 nov 2023, 00:36

Har förstått att Leksand tillsammans med Super.... och Tifo Crew börjat rådda i detta med hymn igen. Kommer göra många supportrar glada, men mig ger det bara kalla kårar. Kommer bli en massa trams om "enade vi stå, vita och blå", "sedan istiden har våra förfäders blod varit vitt och blått, vi håller på Leksand i vått och torrt", osv. huga :cry:
Jag såg det.
Maila förslag till *uperstars stod det som avslutning.

Lycka till med att någon läser det tänkte jag.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: LIF i media

Inlägg av Stjärnan »

Ja jeeeses. Var gör krångla till det med en massa ord som ändå aldrig publiken lär sig? Själv älskar jag den enkla klackvisan Vi är masar/kullor… fin med de olika stämmorna. Tyvärr har den gått i ide sedan länge.

Men som hymn… om vi nu måste ha en sådan… hade räckt gott och väl med refrängen i Turistens klagan. Raj raj raj raj raj raj raj raj raj raj raj….
Ingen koppling alls men varför måste det vara det? 8-)
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: LIF i media

Inlägg av Gösen »

Stjärnan skrev: fre 10 nov 2023, 07:57 Ja jeeeses. Var gör krångla till det med en massa ord som ändå aldrig publiken lär sig? Själv älskar jag den enkla klackvisan Vi är masar/kullor… fin med de olika stämmorna. Tyvärr har den gått i ide sedan länge.

Men som hymn… om vi nu måste ha en sådan… hade räckt gott och väl med refrängen i Turistens klagan. Raj raj raj raj raj raj raj raj raj raj raj….
Ingen koppling alls men varför måste det vara det? 8-)
Om man nu måste ha en hymn bara för att andra har det så håller jag med. Bröder (har ingenting emot Stikko Per) var ju helt bedrövlig som hymn. En melodi som inte går i takt och en text som jag som varit på relativt många matcher inte kan ett ord mer än "vi är bröder" på.

Det måste vara trallvänligt och så enkelt att Wilma som ser sin första match kan hänga på. Och gå i dur så publiken inte vill skära sig i handleden redan innan match. Alla jippon är ju inte för oss redan frälsta som är där för hockeyn utan i min mening mer för att skapa återväxt.

FK
Leksands IF, Leksand Superstars och Leksand Tifo Crew har gått samman i frågan om en hymn i samband med LIF:s hemmamatcher.

Det har fått sociala medier att svämma över av kommentarer och önskemål. Väldigt, väldigt många vill ha tillbaka Stiko Per Larsson och låten Bröder.

– Vi hade en fantastisk tid med den, säger Stiko Per själv.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Ställbergarn
Inlägg: 68
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 08:03

Re: LIF i media

Inlägg av Ställbergarn »

Gösen skrev: fre 10 nov 2023, 09:01 Det måste vara trallvänligt och så enkelt att Wilma som ser sin första match kan hänga på. Och gå i dur så publiken inte vill skära sig i handleden redan innan match. Alla jippon är ju inte för oss redan frälsta som är där för hockeyn utan i min mening mer för att skapa återväxt.
Precis, innan man bestämmer sig för hymn eller inte hymn så måste man ju bestämma sig för vad man vill åstadkomma med den. Och visst vore väl det självklara att höja upplevelsen för hela publiken, vilket ju då diskvalificerar allt som känns lite..moll, och allt som inte är jättelätt att haka på och sjunga med i. De bästa ramsorna i klacken är ju såna som även en annan, som besöker arenan väldigt få ggr per år, ändå kan gapa med i för full halls och med gott självförtroende redan innan första perioden är över, då är de lagom lätta att lära sig.

Jag är lite klyven till humn-grejen. Det kan vara mäktigt och coolt, men samtidigt segt och nära nog pinsamt om det blir halvhjärtat. Då ser jag hellre "Leksand Leksand , det är vårat gäng" (var det med Östen med resten?) spelas när laget glider in. :lol: