LIVE: Leksand - Färjestad · 0 - 2 (0-2, 0-0)
2:a perioden slut · Skott: 16 vs 24
Räddningar: 22 (91,67%) vs 16 (100,00%)
PP 0,00% (04:00) PP 0,00% (03:00)

LIF i media

Användarens profilbild
SteveY

Re: LIF i media

Inlägg av SteveY »

Sniper skrev: tis 16 sep 2025, 16:16

I över ett decennium har han burit Leksandströjan. Här berättar Oskar Lang om varför han stannat i Leksand, kampen för att bli en vassare målskytt – och vad en liten cockapoo-valp lärt honom om tålamod.

– Jag är en grubblare, men det har blivit bättre, säger han i en lång intervju med Hockeynews.

✓ ”Jag trivs så otroligt bra i Leksand”

✓ Tog hjälp av mental tränare

✓ NHL-intresset

✓ Nötandet av avslut - ”Vill bli en bättre målskytt”
https://hockeynews.se/nyheter/jag-kan-s ... io-ar-till

:fishing:

Leksands nummer 14 är, efter Jon Knuts, den spelare i dagens trupp som gjort flest matcher för LIF. Från att ha varit en ung skridskoraket har han vuxit ut till en av lagets mest pålitliga spelare. En tisdagseftermiddag i Tegera Arena kliver Oskar Lang in från gymmet, precis efter ett av försäsongens sista träningspass. Nu är det dags att se tillbaka på alla åren i Leksand - och samtidigt rikta blicken framåt.
– Det är väl nu när man ser “tio säsonger i A-laget” man börjar reflektera lite, det är ju mycket. Det är då man tänker på det. Jag går inte och reflekterar så ofta över att det blivit så många år. Men tiden går fort när man har kul och jag trivs väldigt bra.

Varför har du blivit kvar hela den här tiden?
– Från första början: det är ett jäkligt bra ställe för mig att bo på. Jag trivs så otroligt bra. Liten by, brinner för hockey, och gemenskapen - både i laget och runt omkring med fansen. Det blir en skön, familjär känsla.

Har du någonsin varit nära att lämna?
– Det har väl varit lite snack, främst från andra lag i SHL. Nu senast skrev jag på ganska snabbt så så mycket snack med andra hann det inte bli. Men jag har alltid känt att jag trivs så bra här och vill vara kvar. Jag är väldigt glad att jag fått vara här så länge.

Hur väger man tryggheten här - att veta vad man får, roll och plats - mot att uppleva något annat?
– Jag trivs så bra här, det väger över. Och jag vill så gärna vara med och gå långt med det här laget. Det har jag känt de senaste åren, att det hade varit så jävla roligt.

Ditt kontrakt går ut efter säsongen. Blir det att signa på tidigt igen?
– Vi får väl se, vi har inte pratat någonting. Jag lever här och nu, försöker göra det bästa för dagen. Sen är det fokus på nästa träning och nästa match. Det är det som gäller för mig, det går inte att sväva iväg för mycket.

Är du en “ivägsvävare” som försöker att inte sväva iväg?
– Jo, lite så kan det bli ibland. Jag kan börja tänka för mycket, inte på här och nu, utan på vad som hände förra matchen, vad jag ska göra bättre nästa. Jag är som bäst när jag bara är här och nu. Då tänker man inte så mycket heller. Det är den känslan jag vill åt.

Är du en funderare, en grubblare?
– Ja, det skulle jag väl säga. Jo, men jag är nog en grubblare. Man kan ju börja grubbla på varför man är en grubblare… det blir en ond spiral. Men jag vill inte grubbla för mycket, det försöker jag jobba med.

Men det finns saker på hemmaplan som hjälper mot grubblandet. Sambo Petronella och nytillskottet, hundvalpen Lilo.
– Vi fick henne i juni. En liten cockapoo-valp, fyra månader. Det har gått bra men det är mycket jobb. Tålamodet får sig en prövning och det gäller att inte bli för frustrerad.

Det där klassiska: när spelare får barn pratar man om att kunna koppla bort hockeyn hemma. Hade du behövt det? Tar du med dig hockeyn hem?
– Det var väldigt mycket så när jag var yngre. Då tänkte jag för mycket på det och kunde inte koppla av riktigt. Men de senaste åren har det blivit bättre. Jag får tacka min sambo också, vi har varit tillsammans i tre år. Det har hjälpt att koppla bort. Och nu blir det väl ännu bättre med lilla hunden. Jag har blivit mycket bättre på det med åren.

Under säsongen 2021/22 hände något oväntat. Oskar Lang, tillsammans med Leksandskamraten Nils Åman, blev uttagna till VM för Tre Kronor. Det blev succé i en roll i fjärdekedjan, där offensiven kom i andra hand.
– Innan den säsongen hade jag en liknande roll här också. Jag spelade powerplay och så, så inte en så specifik fjärdelineroll men ändå. Poängskörden gick lite tungt, kommer jag ihåg. I slutet av säsongen kände jag att nu är jag på gång, och sen åkte vi väl ut i play-in mot Oskarshamn. Där kände jag verkligen att något var på gång.
– Sen fick jag samtalet om landslaget, jag blev så jävla taggad. Och sen bara fortsatte det. Det här med roller: jag har alltid tagit den roll jag får. Det är en styrka, jag är flexibel och kan utnyttjas på olika sätt.

Det var ändå speciellt: du säger att säsongen var tung, att du kom igång, fick spela VM, och säsongen efter satte du personligt poängrekord och vann interna poängligan.
– Exakt så. Jag har reflekterat över det och tittat tillbaka. Där kände jag verkligen att något lossnade. Det är svårt att sätta fingret på, men når man landslaget, spelar VM, gör det bra, självförtroendet blir så mycket bättre. Då hände något. När jag kom tillbaka till Leksand kände jag också att Björn (Hellkvist) verkligen trodde på mig, vågade spela mig mycket och gav mig förtroende. Jag tog ett steg till.

Är det en självförtroendegrej?
– Det är som sagt svårt att sätta fingret på. Men det kändes som att jag hade det i mig och kunde slappna av mer, bara köra och göra min grej, inte tänka så mycket, bara spela hockey och ha kul. När jag var liten var det det bästa jag visste.
– Sen blir det något nytt när man spelar proffshockey, annan press utifrån och mer press som man sätter på sig själv. Det har tagit lite tid för mig att komma in i det. Jag har gjort det bra från start, men ändå… det mentala har låst mig lite.

Hur jobbar du med det?
– Nu känner jag att jag klarar det bra. Ett tag tog jag lite hjälp, kände att jag behövde prata och få stöd utifrån. Nu känner jag att jag fått kunskap och klarar det själv.

Vem tog du hjälp av?
– Genom vår lagläkare, inte han själv, utan han skickade vidare till en sportpsykolog. Men det var inte jättelänge, utan några sessioner för att få kunskap och verktyg.

När var det?
– Oj… bästa för storyn är väl “precis innan VM”, haha. Jag har för mig att det var någonstans där, året innan eller den säsongen på hösten.

Önskar du att du gjort det tidigare?
– Jo, det gör jag. Det hade varit bra. Sen blir man äldre också, mognare, och klarar av det bättre.

Det är ingen hemlighet att Lang är en av de, kanske den starkaste, av Leksands spelare i det mesta i gymmet. När skillscoachen Mattias Ritola fick plocka ut vem av spelarna som var ”mest skillad” nämnde han också ”Langen”. Dock tillade ”Rito” att ”men det finns saker att jobba på där med…”

Oskar skrattar till när jag tar upp det.
– Avsluten.

Ja precis. Det känns som att det varje år är snack om att du skapar så mycket men måste göra mer mål. Samtidigt finns det ju spelare som alltid skapar massor utan att alltid omsätta det i mål. Känner du att ”ja, jag måste göra mer mål”, eller kan man acceptera att man bidrar på andra sätt?
– Jag kommer inte att acceptera “nej, jag är ingen målskytt”. Jag vill bli bättre och göra mål. Det är en del jag vet att jag kan förbättra, och det vill jag. Jag tänker inte bara åka runt och leta pass eller snurra i hörnen. Jag vill bli bättre på målskytte och skott. Det försöker jag jobba på.
– Sen får jag inte tappa mina andra styrkor under tiden. Jag kan inte bara tänka “nästa läge, då jävlar”, för då kanske läget inte kommer. Jag måste göra min grej ändå. Sen gäller det att nöta på träning så att skottet sitter och att det sker naturligt i match.

Det är kanske det svåraste att bli bättre på - annars hade alla gjort massa mål?
– Absolut. Det är därför det inte riktigt lossnat för mig där än, det är svårt att höja utdelningen på sina lägen och göra mer mål. Men jag jobbar på det.

Hur tränar man på det? Är det att försöka bli bättre på att skjuta eller mest att ingjuta mer självförtroende?
– Mycket är självförtroende. Men när jag tränar på det med ”Rito” handlar det också om teknik: göra något som får målvakten att reagera, en liten fejk eller så. Inte bara åka med pucken och klubban, utan lägga in något extra. Det är små grejer ”Rito” kommer med som jag verkligen vill få in, det tror jag är viktigt.

Det är ofta frilägen du skapar, mer än andra typer av ”avslutslägen”.
– Precis. Det är i de skottlägena jag försöker hitta något som gör det svårare för målvakten. Det kanske inte handlar om att skottet blir mycket hårdare.

Kollar du på de bästa frilägesavslutarna i världen?
– Inte någon specifik. Jag kollar ganska mycket NHL-highlights. Där är i stort sett alla så jävla bra på att skjuta, särskilt i frilägen, så jag kollar lite extra på dem. De nyper dit när de får läge, det är mycket därför de spelar där.

Om du vill ha ett tips från en som aldrig spelat hockey så… ska man inte bara göra något knasigt då och då? En Foppa-dragning? En inbromsning som Tony Amonte? Något som helt överraskar. Jag fattar att det kan se lite löjligt ut om man missar men vafan…
– Hehe, ja kanske det. Vi får se vad som händer framöver. Men ser du en Foppa-dragning så vet du var jag fått det ifrån.

Avslutningsvis: ni har inte börjat prata nytt kontrakt. Kan du tänka dig att spela här tio år till?
– Ja, absolut. Jag kan spela i Leksand i tio år till. Det är ingen tvekan om det.

Känner du inte att du går miste om något där ute?
– Nej, det känner jag inte. Sen ska det så klart kännas bra med kontraktet och allt sånt. Men just att spela här, jag tycker om det så himla mycket.

Ett par veckor efter den första intervjun träffar jag åter Oskar Lang, denna gång utanför Leksands omklädningsrum. Premiären är avklarad, Timrå har besegrats med 3-2 och Oskar Lang gjorde säsongens första mål. Han snodde pucken i slottet, vände om, sköt på Tim Juel och när pucken studsade tillbaka i luften slog han in den på volley.

Exakt vad du och ”Rito” har tränat på eller?
– Haha, precis så! Jag hade ett bra läge innan och ville sätta dit den, men… det var lite skönt att få träff på den här volleyn.

Ännu mer kreativt än det vi pratade om.
– Skjuta på axeln och sen ta returen på volley, det behöver inte vara svårare än så, haha.

Nu är ribban satt. Vad har du mer som kommer framöver?
– Det får du se.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

SteveY :YMHUG:

* * *

Och på samma sajt ser jag att Lindholm förlängt med Bern https://hockeynews.se/nyheter/svenske-b ... ket-viktig

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Aj då https://www.siljannews.se/leksands-if/s ... ng-av-lif/
Bra - men samtidigt som sagt aj då.

Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Sniper skrev: tor 18 sep 2025, 11:20

Aj då https://www.siljannews.se/leksands-if/s ... ng-av-lif/
Bra - men samtidigt som sagt aj då.

Jag tycker det är fullt förståeligt och tycker att man ska satsa de 79 kr per månad för att de ska fortsätta bevakningen, speciellt om den nu är så bra som de ger sken av. Siljannews känns betydligt mer seriös än tex FK.
Personligen tycker jag därför inte vi ska fiska efter, och framförallt inte lägga ut de artiklarna. Möjligen viktiga blänkare.

Det är ju precis detta som många har efterfrågat. Vill vi ha kvar det så bör man stötta upp det.

Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Stjärnan skrev: tor 18 sep 2025, 11:29

Personligen tycker jag därför inte vi ska fiska efter, och framförallt inte lägga ut de artiklarna. Möjligen viktiga blänkare.

I sin helhet ska det nog direkt avrådas i detta fall.

Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: tor 18 sep 2025, 11:31
Stjärnan skrev: tor 18 sep 2025, 11:29

I sin helhet ska det nog direkt avrådas i detta fall.

Nu tror jag iofs att FKs murvlar även de hämtar sin inspiration på färjan. Däremot spelar det antagligen väldigt lite roll om ett hundratal får läsa en artikel gratis jämfört med Siljan News.
Själv prenumererar jag enbart på FK just för att läsa LIF nyheter och lägger mer än gärna de pengarna på SN istället.

“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Om det varit LIF själva som satt pris på prenumerationen hade det kostat 299 i månaden.
Och detta för en många gånger blank sida, som "våra fantastiska fans" kunnat sitta och stirra på
medan de låtsats att de ätit en korv.

79 kr MED INNEHÅLL - som hittat.

Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Sniper skrev: tor 18 sep 2025, 12:55

Om det varit LIF själva som satt pris på prenumerationen hade det kostat 299 i månaden.
Och detta för en många gånger blank sida, som "våra fantastiska fans" kunnat sitta och stirra på
medan de låtsats att de ätit en korv.

79 kr MED INNEHÅLL - som hittat.

De har även varit smarta och hållit det gratis till en början och visat på att de verkligen gör själ för vad det kommer kosta. Ifall jag kommer betala för att läsa det är väl tveksamt, men fullt förståeligt och fortsätter de som nu eller kanske till och med förbättrar sig ytterligare är det ju pengar väl spenderade. Jag har dock FK genom prenumeration på DN så kommer inte byta från FK till SN av den enda anledningen, hade bytt direkt om det bara var FK jag haft.

Pain is temporary, glory is forever
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Nu har det gått typ en vecka sedan de implementerade Plustjänsten på Siljannews.
Är det någon som testat? Håller Rasmus vad han lovade? Är den värd att följa? Kommer det dagliga rapporter?

Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Stjärnan skrev: ons 24 sep 2025, 10:52

Nu har det gått typ en vecka sedan de implementerade Plustjänsten på Siljannews.
Är det någon som testat? Håller Rasmus vad han lovade? Är den värd att följa? Kommer det dagliga rapporter?

Jag avvaktar. Näsman känns lite som en hovskribent för Leksands IF. Hur fri känner han sig att vara kritisk eller förmedla eventuella värvningsuppgifter (och därmed få Tjomme på sig)? Vad handlade det där om Max om? Ställde han inte ens frågan eller svarade musslan "inga kommentarer"?

Säga vad man vill om FK men de skriver i alla fall vad de vill. Låter sig inte stoppas av något.

Men jämfört med Katharina Dalmalm är Näsman naturligtvis badass. LIF:s egna artiklar är både få och menlösa.

Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Stjärnan skrev: ons 24 sep 2025, 10:52

Absolut. Köpte abonnemang.
Om du gör detsamma kommer du få svar på dina fråg5 :d

“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

https://www.dn.se/sport/surstromming-oc ... r-ut-2025/

DN: Surströmming och uppträdanden – så ser hockeyns ”inkilningar” ut 2025

Mycket tyder på att inkilningar med förödmjukande inslag på senare år har försvunnit på elitnivå, men var drar man gränsen och hur ser det ut när SHL-lagen välkomnar ny spelare nu för tiden?

Vilka traditioner och ritualer lever kvar och vilka har plockats bort? DN hörde med ligans 14 lagkaptener:

Peter Cehlarik, 30, Leksand
– Vi tillbringade en del tid ihop i Strömstad under en försäsongsturnering. Jag tror inte att vi gjorde något speciellt.

Är det mer aktiviteter för hela laget och inte bara de nya?

– Ja, mer så. Vi har en rolig dag på golfbanan tillsammans. Vi tävlar mot varandra i lag, avslutar med en middag och lite drinkar. Det är ingen press på de nya att göra något alls.

Är det hårdare tag i Slovakien där du kommer ifrån?

– Jag spelade bara juniorhockey där men i USA, när jag var i AHL och NHL så var det rookie-fester där du behövde betala för middagen och du måste antagligen sjunga eller dra ett skämt inför alla. Sedan måste du dricka upp allt de lägger upp på bordet. Det kunde vara hårda kvällar och en tuff morgon dagen efter.

– Jag tycker nog inte att det var något som var över gränsen. Jag tror att det håller på att försvinna, hur det var på den gamla tiden.

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
syd b.

Inlägg av syd b. »

Efter juniorsuccén – så tänker ”Tjomme” kring LIF:s truppbygge
30 september 2025 15:37

När skador och sjukdomar drabbade laget klev LIF:s juniorer fram och gjorde succé.
Nu berättar Thomas ”Tjomme” Johansson om hur han tänker kring truppbygget och bekräftar intresse för SHL-forward.
– Jag gillar det killarna har gjort hittills och det höjer konkurrensen i vårt gäng, säger sportchefen.

Inför årets SHL-säsong har en i stort sett enig expertkår tippat Leksands IF i botten av tabellen.
En av huvudanledningarna är den tunna trupp dalalaget sitter inne på.
Men redan under försäsongen manade nye huvudtränaren Johan Hedberg till lugn.

Anledningen?

Den stora talangbank klubben sitter inne på.
– En stor del av vår styrka ligger i djupet på juniorsidan, sade Hedberg.
Nu, efter sex spelade omgångar, ligger LIF åtta i tabellen och det stora utropstecknet har varit juniorernas prestationer när stjärnor saknats på grund av skador och sjukdomar.

När FK-sporten når sportchef Thomas Johansson under tisdagseftermiddagen hyllar ”Tjomme” sitt lag och ungtupparnas frejdiga framfart.

– Det som är roligast är att killarna har fått visa hur duktiga spelare de är, men också att alla vågar spela sitt spel. Det är ganska lätt att man kommer upp och blir mer orolig för att göra fel och misstag. Men vi har en trygghet, känsla och atmosfär i hela vår grupp som gör att man vågar. Då brukar det kunna bli ganska bra, säger han.

Tror du att många är ”chockade” över hur bra det har sett ut?

– Med tanke på hur alla ni runt omkring har tippat oss så kanske folk är det. På förhand lät det som att vi skulle vara glada om vi tangerade Väsbys bottenrekord i SHL. Men de som har varit nära laget är inte förvånade.

Bekräftar intresse för Frölundaspelare
Men trots juniorernas succéinträde på SHL-scenen sonderar Leksands IF terrängen för att kunna stärka upp truppen.

Under måndagskvällen avslöjade Expressen att LIF är i kontakt med Frölundas Wiktor Nilsson.

Nu bekräftar ”Tjomme” att intresse finns för Vendelsökillen:

– Vi tittade på honom redan när han skulle lämna Djurgården (för två säsonger sedan, red. anm.) och ta nästa steg från Hockeyallsvenskan. Det är en spelare vi har haft koll på under flera säsonger. Han har många roliga och spännande egenskaper. Sedan får vi se var det tar vägen.

23-åringen har tidigare imponerat i Hockeyallsvenskan med Djurgården där han bland annat gjorde 44 poäng (16+28) på 66 matcher säsongen 2023/24.
Men sedan han tog klivet till Frölunda säsongen därpå har den högerfattade skytten inte fått det att funka på den högsta nivån.

Vad är det som talar för att han ska funka på SHL-nivå?

– Alla som gör den här förvandlingen från Hockeyallsvenskan till SHL behöver ges lite tålamod. Nu har han dessutom haft lite otur med skador under sin resa i Göteborg, säger Thomas Johansson och fortsätter:

– Men Wiktor som spelare är en som vill vara i de heta ytorna, vill spela fysiskt och kanske inte är den som ska göra 50 poäng, utan har många andra kvaliteter som hjälper laget. Vi har fastnat för att det finns en poängproduktion, men också för att han är en kille som bidrar med saker som kan hjälpa många SHL-lag.

Hur tänker du kring truppbygget efter juniorernas prestationer?

– Vi är fortfarande bara 13 seniorforwards i truppen. Det är en enorm skillnad för de här unga killarna att spela som de har gjort i 52 omgångar – match ut och match in. Det är tufft. De har kanske inte den hårdheten och erfarenheten ännu. Men att de kan stötta upp i ett fåtal matcher här och där och göra det jättebra känns såklart väldigt skönt. Jag gillar det killarna har gjort hittills, och det höjer konkurrensen i vårt gäng.

Användarens profilbild
syd b.

Inlägg av syd b. »

Carter Camper lägger av – hyllar Leksand: ”Skulle ge vad som helst”
Publicerad 3 okt 2025 kl 23.38
Uppdaterad 4 okt kl 00.13
Efter ett sista år i Oskarshamn står det klart att Carter Camper avslutar karriären.

Då skickar han en extra känslosam hälsning till Leksand.

”Jag skulle ge vad som helst för att spela en sista match i Tegera arena”, skriver han i ett meddelande på sociala medier.

Efter nästan tio år i AHL kom Carter Camper till Sverige 2020.

Där blev det till en början tre år Leksands organisation, där han växte ut till en firad stjärna. Mycket tack vare sina 128 poäng på 143 grundseriematcher.

Men nu, efter att Carter Camper hunnit med spel i så väl Schweiz som Finland och ett avslutande år i IK Oskarshamn, står det klart att den 37-årige amerikanen avslutar ishockeykarriären.

”Nu stänger jag det här kapitlet – det enda livet jag har känt till och det jag alltid drömt om”, skriver han bland annat i ett meddelande på X.

Camper beskriver tacksamheten gentemot sina tidigare lagkamrater och hur han efter sin NHL-debut för Boston Bruins aldrig fick chansen i världens bästa liga igen.

”Snälla, ta mig tillbaka till Leksand”
Framför allt tackar han sin familj.

”Min fru – min största stöttepelare – tack. Att flytta otaliga gånger, ofta gravid och ensam med våra pojkar medan jag jagade sporten, var nog inte det liv du tänkt dig när vi träffades i Miami. Ändå stod du vid min sida, hejade på mig, och bar oss igenom allt. Mina fyra pojkar – de största välsignelserna i mitt liv – att se er på läktaren, höra era hejarop och känna er glädje höll mig i gång mer än ni någonsin kan ana. Jag drömde om att få ta er med in i omklädningsrummet och dela de här upplevelserna med er. Det var allt jag någonsin drömde om – och så mycket mer”, skriver han bland annat.

Bland annat skickar han en uppmaning till sina barn inför framtiden, den där han gärna får en anledning att återvända till Dalarna.

”Nu är det er tur. Jag längtar efter att få stötta er fyra i vad ni än väljer att göra. Men snälla, en av er måste ta med mig tillbaka till Leksand!”

Carter Camper: ”Skulle ge vad som helst”
Just Leksand skickar han lite extra kärlek till i sitt farväl till ishockeyn. Mer exakt beskriver han de tre åren där som sina bästa i karriären.

”Till Leksand – den enda platsen som verkligen kändes som hemma, utanför vårt ”hem”. Vi kom dit med två småpojkar och en hund. Ingen aning om vart vi var på väg eller vad vi skulle förvänta oss. Självklart fanns det växtvärk för oss alla. Men vi lärde oss snabbt vilken unik och otrolig plats det var. Det här var, utan tvekan, mina favoritår som professionell hockeyspelare. De tog in min familj som om vi hörde hemma där. Människorna, kulturen och gemenskapen gav oss några av våra bästa minnen”, skriver Camper.

Han avslutar:

”Jag skulle ge vad som helst för att spela en sista match i Tegera arena – men i stället hoppas jag att en av mina pojkar får den möjligheten!”

Nu kommer han att jobba ekonomisk rådgivare.

Carter Camper, Marek Hrivik och Peter Cehlarik denna kedja, X factor kedja, anno 20/21 är en av de absolut mest dominerande kedjorna i SHL (inte bara i Leksand, sug på den lite..) den senaste 20 åren. En fröjd att bevittna detta, tyvärr inte på plats (pga pandemin) men desto mer i detaljnivå genom TV-rutan, totalt överlägsna i allt från smartness, fysik och uthållighet till puckkontroll, intelligens och skicklighet oavsett motstånd under den här säsongen. Visst borde vi kunna hylla Carter Camper vid något tillfälle?

Hejalif

Inlägg av Hejalif »

Fan va vackert man blir gråtfärdig. Det där är något att ta fasta på. Vill ni ha en referens om hur det är att vara här Camper, han kan berätta om att det är jättebra bra här.