Sett till hur matchen såg ut så är det ingen vild gissning att det blir och slåss för överlevnad för bägge lagen. Riktigt bottenmöte.
Nyförvärven gör det helt ok. Lindqvist i spetsen men även Stevens o Fortier tycker jag gör det ok. Kaderli gillar jag. Lunkan o Fred bästa backpar.
PC o Caito riktigt svaga idag. Gidlöf skakig. Knuts o Karlberg har det svårt som vanligt.
Vi måste ju få tillbaka Mackan från förra säsongen. För,oss räcker det ju inte med en OK målvakt, vi behöver ha den bästa, i varje match, för att kunna vinna.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Missen påminner om matchen i stort. Miserabel puckbehandling med svaga mottagningar, missade stötar och dåliga passningar. Lägg därtill Jon och Karlberg som ramlar ihop i högar minst en gång varje byte. Fyfan vilken jävla skitmatch.
Vi måste ju få tillbaka Mackan från förra säsongen. För,oss räcker det ju inte med en OK målvakt, vi behöver ha den bästa, i varje match, för att kunna vinna.
Jag tror att det skulle räcka med en medelbra målvakt faktiskt. Jag ser oss inte som underlägsna offensivt även om målproduktionen över två matcher har varit för svag. Men nu är inte Gidlöf ”medel”. Han är för dålig just nu.
Jag tror att det skulle räcka med en medelbra målvakt faktiskt. Jag ser oss inte som underlägsna offensivt även om målproduktionen över två matcher har varit för svag. Men nu är inte Gidlöf ”medel”. Han är för dålig just nu.
Han var inte dålig idag. Släpper man bara in två mål, så ska vi vinna.
Inte alls förvånad kändes direkt vid första nedsläpp att HV skulle ta det här.
Det vi gjorde bra i säsongens första 7 perioder är helt försvunnet och vi är lika lättlästa som barnens pekbok.
Vi har inte målvakter, målskyttar eller brukbare nog för att spela Hedbergs hockey. Kolla bara Markus Karlberg, helt lost och bara åker snabbt jämfört med förra säsongen.
Gissar att vi är helt indragna i spelet om kvalplatserna om senast 5 omgångar.
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Om spelarna läser Sportbladet - och det tror jag de gör - blev det nog inte mycket kvar av den där vi mot världen-känslan inför match. Oj vad de rosades av SHL-panelen.
Nä, han var inte dålig. Men när forwards inte ens gör mål med öppen kasse 5cm från mållinjen, då räcker inte ens det…
Men klart som fan att vi måste göra mer mål.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Tyckte Mackan var bra idag. Riktigt grym till och med.
Det jag är mest orolig för är att vi inte spelar med den farten i åkning/passningsspel som vi tänkt spela och som vi visade upp första två matcherna. Senaste matcherna inklusive denna så går det som oftast rätt långsamt. Att vi tycker att juniorer gör det så bra är ju kul, men också lite skrämmande då jag anser att de jobbar som alla andra borde göra, men inte gör.
Har vi inte lag för att spela vårt eget system, eller är det något annat som gör spelare omotiverade? Som att Knuts, Karlberg och juniorer får så mycket speltid kanske?
Sen har vi ett gäng på skadelistan också och det syns.
Caito måste upp i år. Cehlarik också. Vejdemo gör en del bra men måste bryta in mer på mål (inte bara snacka om det). Fortier och Stevens måste tillbaka till match 1-2.
Vi saknar en klass-center och en Anton Lindholm-back tyvärr.
Vi döper om oss till innebandyklubb efter kvällens match tycker jag. Fort, fel, hafsigt och utan kroppskontakt summerar jag kvällen med och vi har tappat detta med att gå rakt på mål och komma till snabba avslut kan jag konstatera.
Släpper man den lama handledaren mitt i mål utan skymning med 10 min kvar av matchen är det en för dålig insats. Utöver det tog han inget som han inte skulle ta. En jättetavla mot Rögle och mot Skellefteå tog han inget extra. Han är svajig just nu.
Hellsten släppte in Luleås enda halvchans så han känns inte heller stabil. Oavsett vem som står på torsdag kommer man känna sig osäker.