Inte mig emot!
Silly season 25/26
-
-
Re: Silly season 25/26
Vad kan vi ha nästa år förutsatt SHL spel? Två, tre fw platser? Givet att man försöker signa Stevens och Lang. Cehlarik känns tveksam. Nilsson blev ju signad för nästa år med.
X - X - Lindqvist
Nilsson - Stevens - Fortier
Lang - Vejdemo - Veronneau
Karlberg - Eljas - Östman
Juniorerna får ett helt år i HA. Kaderli garanterat förlorad till Schweiz, skulle inte förvåna mig om han redan var signad.
-
Spelar han hockey med käften!?
-
Lampa skrev: fre 03 okt 2025, 09:13Vad kan vi ha nästa år förutsatt SHL spel? Två, tre fw platser? Givet att man försöker signa Stevens och Lang. Cehlarik känns tveksam. Nilsson blev ju signad för nästa år med.
X - X - Lindqvist
Karlberg - Eljas - ÖstmanJuniorerna får ett helt år i HA. Kaderli garanterat förlorad till Schweiz, skulle inte förvåna mig om han redan var signad.
Koblar och Kaderli känner jag som givna att förlänga med om det är möjligt. Cehlárik behöver höja sig och fundera på lägre lön ifall man ska förlänga, inte helt omöjligt. Knuts har jag svårt att se att han skulle få en förlängning.
På backsidan vill jag i princip förlänga med alla som har utgående kontrakt.
Han har en del hockey-skills också...
-
Wiborg skrev: fre 03 okt 2025, 10:48Lampa skrev: fre 03 okt 2025, 09:13Vad kan vi ha nästa år förutsatt SHL spel? Två, tre fw platser? Givet att man försöker signa Stevens och Lang. Cehlarik känns tveksam. Nilsson blev ju signad för nästa år med.
X - X - Lindqvist
Karlberg - Eljas - ÖstmanJuniorerna får ett helt år i HA. Kaderli garanterat förlorad till Schweiz, skulle inte förvåna mig om han redan var signad.
Koblar och Kaderli känner jag som givna att förlänga med om det är möjligt. Cehlárik behöver höja sig och fundera på lägre lön ifall man ska förlänga, inte helt omöjligt. Knuts har jag svårt att se att han skulle få en förlängning.
Kaderli som Schweizare i SHL lär dra till sig massivt intresse från deras inhemska liga, dom lär vara stenkåta på att få in honom, ser våra chanser att behålla honom som närmast noll.
-
Lampa skrev: fre 03 okt 2025, 12:47Wiborg skrev: fre 03 okt 2025, 10:48Lampa skrev: fre 03 okt 2025, 09:13Vad kan vi ha nästa år förutsatt SHL spel? Två, tre fw platser? Givet att man försöker signa Stevens och Lang. Cehlarik känns tveksam. Nilsson blev ju signad för nästa år med.
X - X - Lindqvist
Kaderli som Schweizare i SHL lär dra till sig massivt intresse från deras inhemska liga, dom lär vara stenkåta på att få in honom, ser våra chanser att behålla honom som närmast noll.
Vill han till NHL är SHL en bättre språngbräda vilket gör att jag tror att vi har stora chanser att behålla honom.
-
Jupp den nya stilen, får deras målvakt att känna att han behöver samtalsterapi och när han lägger sig ner för vi mål
Man har är djäkla bra på att käfta sen är han en duktig spelare.
-
I senaste avsnittet av Sillynews så ryktades det om att Elias Rosén var i samtal med Tjomme om en eventuell återkomst till Leksand. Vad tror vi om det? Skulle vara en nyttig PP back för Leksand.
Framåt Masar!
-
lil'masen skrev: lör 04 okt 2025, 11:50I senaste avsnittet av Sillynews så ryktades det om att Elias Rosén var i samtal med Tjomme om en eventuell återkomst till Leksand. Vad tror vi om det? Skulle vara en nyttig PP back för Leksand.
Klart Johans grabb ska spela i Leksand!
Enligt EP så har han dock kontrakt över 26/27, men går kanske att lösa..
-
Flera klubbar är intresserade av Lunkan till nästa säsong.
Enligt vad Expressen erfar så har konkurrerande klubbar aviserat att han är intressant och finns med på deras listor.
-
Vi är tidigt in på säsongen, men jobbet med trupperna för säsongen 26/27 och framåt är i full gång.
Spelarna med utgående kontrakt har agenter som ser över möjligheterna för sina spelare när kontrakten går ut i vår.
Alexander Lundqvist i Leksand är inget undantag.
Särskilt inte efter sin fina start på säsongen.
I SHL-sammanhang har Lundqvist bara representerat Leksands IF och det finns ett intresse från klubbens sida att fortsätta samarbetet.
Det kommer dock finnas konkurrens om hans signatur.
Enligt vad Expressen erfar så har konkurrerande klubbar aviserat att han är intressant och finns med på deras listor.
Kommer intensifieras
Under den närmsta perioden kommer det gå in i ett mer intensivt läge. Leksand ska då få chansen att inkomma med sina tankar, och de övriga klubbarnas intresse kommer att gås igenom och eventuella bud plockas in.
Alexander Lundqvist är redan välbetald. Efter succén för ett antal år sedan fick han ett välavlönat kontrakt i Leksand, som är en bra bit över medellönen i SHL.
Fortsätter hans fina spel så står han förmodligen med ett antal lockande bud från både Leksand och konkurrerande SHL-klubbar under hösten.
Vad Expressens skriver om det
-
Även Altörn lånas ut, denna gång är det Mora som får in en bra junior
-
SteveY skrev: mån 06 okt 2025, 09:40Flera klubbar är intresserade av Lunkan till nästa säsong.
Lunkan som redan ligger på ca 150.000/mån, bör få erbjudanden på runt 200.000/mån med den här säsongsinledningen. Bara 24år.
Frågan är då, är han en 200-tusen-back att satsa på? Vad tycker ni?
Jag tycker det. Vill se ett långt kontrakt på Lunkan.
Optimal lösning för Altörn, oss och Mora.