- Får Wiktor Nilsson sitt namn på tröjan till den här matchen? Om inte annat en provisorisk blå lapp.
- Huvudmatch i TV4:s Hockeylördag. Senast gick det inte så bra (Rögle-Leksand 4-0).
2025-10-04 Lördag 15:15 Frölunda - Leksand 1-2
-
- Intendent
2025-10-04 Lördag 15:15 Frölunda - Leksand 1-2
-
Re: 2025-10-04 Lördag 15:15 Frölunda - Leksand
Det ska tydligen regna. Och blåsa på lördag så man kan lika väl sätta sig i soffan mitt på dan.
Ser ingen särskild anledning till varför vi inte ska vinna den här matchen. Koblar och Kaderli får visa vägen. Den sistnämnda gjorde en fantastisk andraperiod senast med fysiskt och uppoffrande spel.
-Ben Hogan
-
Gösen skrev: fre 03 okt 2025, 06:20Koblar och Kaderli får visa vägen. Den sistnämnda gjorde en fantastisk andraperiod senast med fysiskt och uppoffrande spel.
Nästan precis vad jag nyss skrev i Växjö-matchtråden. Jag har dessutom redan bestämt sedan tidigare att Wictor Nilsson ska avgöra mot Frölunda, varför inte efter att Kaderli proppat Tömmernes och forecheckat fram pucken till Koblar som trollar bort andra backen och frispelar Nilsson som trycker till direkt upp i första krysset?
-
Men något är snett när en junior gör jobbet bättre än många välbetalda spelare i laget.
Men jag ställer mig till 10-1 lika bra att låta det gå åt fanders rejält på en gång.
-
Dags att stoppa blödningen nu, Frölunda bort i ett fullsatt Scandinavium är en utmaning men här har vi ju inget att förlora då oddsen för en hemmavinst lär vara låga, bara att gasa!
Ett Frölunda som går som tåget...3 raka vinster, totalt 7 vinster av 8, 13 mål insläppta på 8 matcher.
41,8% i PP och 91.30% i BP.
Lasse Johansson 95,35 i räddningsprocent.
Frölunda är i skrivande stund ruggigt starka. Vilken härlig uppgift vi har framför oss, här kan vi verkligen rycka åt oss en fin fjäder å sätta i mas-hatten. Hoppas vi kommer upp i våran energi för det känns på förhand som att det kommer bli en fartfylldmatch och intensiv match.
-
syd b. skrev: fre 03 okt 2025, 08:49Dags att stoppa blödningen nu, Frölunda bort i ett fullsatt Scandinavium är en utmaning men här har vi ju inget att förlora då oddsen för en hemmavinst lär vara låga, bara att gasa!
Ett Frölunda som går som tåget...3 raka vinster, totalt 7 vinster av 8, 13 mål insläppta på 8 matcher.
41,8% i PP och 91.30% i BP.
Lasse Johansson 95,35 i räddningsprocent.Frölunda är i skrivande stund ruggigt starka. Vilken härlig uppgift vi har framför oss, här kan vi verkligen rycka åt oss en fin fjäder å sätta i mas-hatten. Hoppas vi kommer upp i våran energi för det känns på förhand som att det kommer bli en fartfylldmatch och intensiv match.
Härligt energigivande inlägg!
-Ben Hogan
-
Vi torskar givetvis med tre eller fyra puckar tyvärr.
När tog vi en trea i Scandinavium senast? Slutspelet borträknat.
Hittade nu, 1/10 2022. Den som har bra minne minns iallafall en av målskyttarna.
-
- Intendent
Lampa skrev: fre 03 okt 2025, 09:37När tog vi en trea i Scandinavium senast? Slutspelet borträknat.
Hittade nu, 1/10 2022. Den som har bra minne minns iallafall en av målskyttarna.
* * *
1 dag kvar.
AIK-forwarden Thomas Sjögren spelar i tröja nummer ett i vinter.
Det har gjort gamle stormålvakten Leif "Honken" Holmqvist förbannad och besviken.
I Globens tak hänger nämligen legendarens tröja med samma nummer.
- Antingen tar de bort min tröja - eller hans, säger "Honken".
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... hans-troja
-
Jag tror enda chansen till poäng öht är att hemmalaget är felaktigt förberedda och kommer ut utan minsta gnista och vilja. Men hur troligt är det när de möter Leksand.
Nej, detta blir en solklar förlust även om det målmässigt inte drar iväg förrän i sista minuten. 4-1. Sista i öppen kasse. Och vi kan läsa och höra att vi gör en bra match men att vi måste sätta chanserna. Dock, anser jag, för att sätta dessa så måste vi skapa fler än tre per match. Vi är ju på tok för tama i anfallszon, framförallt på borta is.
Men SEN... kommer vi igen.
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
-
Ser fram emot att spela om det och dags att första målet inte studsar in i vårt!
-
Lifstarsll skrev: fre 03 okt 2025, 19:11Ser fram emot att spela om det och dags att första målet inte studsar in i vårt!
Om vi kan vara med ifrån start och inte lämna över pinnen till hemmalaget bara för att, så finns åtminstone chansen att vi får första.
Undrar om den avvaktande spelstilen numera beror på gameplanen eller att orken är slut?
Vi har ikväll spelat 5 matcher på 11 dagar och de två första flög vi fram. Mot hv och senast var det inte direkt så. Kan vara så att vi medvetet spar på krafterna (fantastiskt agerat av tränarna isåfall) eller så tryter orken.
Vi måste tydligen ha vår höga fart om vi ska vara framgångsrika och kanske….. är tre matcher i veckan inte vår väg dit.
Får se hur det ser ut from torsdag då schemat dras i sär.
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
-
Mot Växjö hade vi totalt överdrivet respekt i första innan Koblar och Kaderli satte fart på hela laget i andra. Därifrån var det två jämna lag på isen. I 5 mot5. Tyvärr tror jag det mer beror på det kollektiva självförtroende än tips från coachen då det sistnämnda är betydligt lättare att ändra på.
Som sagt tidigare så är det några av de etablerade spelarna som behöver komma upp i nivå. Kanske inte hela vägen upp till juniorernas nivå men väl till Knuts-nivå för att vinna ikväll.
-Ben Hogan
-
Stjärnan skrev: lör 04 okt 2025, 08:17Lifstarsll skrev: fre 03 okt 2025, 19:11Ser fram emot att spela om det och dags att första målet inte studsar in i vårt!
Om vi kan vara med ifrån start och inte lämna över pinnen till hemmalaget bara för att, så finns åtminstone chansen att vi får första.
Undrar om den avvaktande spelstilen numera beror på gameplanen eller att orken är slut?Vi har ikväll spelat 5 matcher på 11 dagar och de två första flög vi fram. Mot hv och senast var det inte direkt så. Kan vara så att vi medvetet spar på krafterna (fantastiskt agerat av tränarna isåfall) eller så tryter orken.
Vi måste tydligen ha vår höga fart om vi ska vara framgångsrika och kanske….. är tre matcher i veckan inte vår väg dit.
Får se hur det ser ut from torsdag då schemat dras i sär.
Om LIF sätter i sin defensiv med press eller stänger till bakåt på ett smart sätt får man välja efter situation (och kanske motstånd), det är inte den "passiviteten" jag irriterade mig på . Det är att man har slutat passa spelare i bra åkning med fart i mittzon och istället dumpar in pucken i offensiv zon. Och när man söker pass så stannar den egna aktiviteten av, dvs det här med tugga tuggummi och röra sig på samma gång. Samt att backarna inte lika ofta rörde och spelade sig till för att komma med fart framåt i mitten vid uppspel (för mer alternativ att passa, höger-vänster-och allt där emellan).
Mer aggressiv attackerande rörelse och pass när man har pucken.
Lär av ungdomarna som gör det excellent!
Främja Lundqvists (och övriga backars) offensiva rörelser mot mål för skott i anfallszon. Fram och tillbaka likt en jojo. Och testa Lundqvist i pp.
Vi möter Frölunda, inte guds gåva till hockeyn. Kör över fanskapet. Skjut högt!!
-
Cehlarik, 8 poäng på lika många matcher. Ändå får han kritik från många håll, ”han gjorde ju 5 av poängen mot Skellefteå”, OCH? Han om någon bar oss till tre poäng i den matchen.
När vi summerar säsongen så kommer ingen hänvisa till hur eller när han gjorde sina poäng, alla kommer som vanligt titta på vart han hamnat i poängligan.
Jag säger, bra start på säsongen av kapten Cehlarik! Förra året hade han nämligen blyga 21p på 39 matcher.
-
Vore otroligt skönt med en vinst idag. Dock så brukar vi ha svårt när vi är i tv4s huvud akt...
Men plattan i mattan och kör bara!