Hockeyallsvenskan 2025/26

Lifstarsll

Re: Hockeyallsvenskan 2025/26

Inlägg av Lifstarsll »

Pastis skrev: fre 19 sep 2025, 21:58
Sniper skrev: fre 19 sep 2025, 21:45

Vilket skämt. Björklöven TAPPAR ut pucken ur offensiv zon under förlängningen och det bedöms (helt enligt regeln tydligen) på samma sätt som när man svänger ut i mittzon. Avblåst och tekning i Björklöven-zonen. Sen händer det igen - Björklöven fumlar ut pucken ur Mora-zonen - och drabbas av utvisning.

Ska lagen behöva vara livrädda för att tappa ut pucken när de anfaller? Vad händer om de felpassar, pucken rinner ut ur zon och motståndare snappar upp den och åker sig fri? Blåses det av och blir tekning i den zon han aldrig hann fram till?

Rena rama skämtet! Vad är det för dårar som bestämmer reglerna?

PS Det var en riktig skitmatch i alla fall enligt mig. DS

Ja det måste jag hålla med om, syfte att få till offensiv hockey!?! Kommer att sluta med att ingen vågar/vill åka in i anfallszon. Bör lätt kunna bli situationer där man småpressar till misstag för lag på offensiv blå. Märklig regel och mycket tydliga situationer som utmanar den.

Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Det lät som en bra regel på pappret.
Nu får de väl leva med regeln säsongen ut.

“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Gösen skrev: lör 20 sep 2025, 06:56

Det lät som en bra regel på pappret.
Nu får de väl leva med regeln säsongen ut.

Håller med, dock finns det inget som hindrar dem från att ändra reglerna under säsongen. Men för tidigt att utvärdera efter en omgång. Ge det några matcher till så att man kanske kan formulera om regeln så den passar bättre bara.

Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Robin Christoffersson har bara stått i en av Vimmerbys fyra matcher (Kalmar-Vimmerby 6-1).
Inte heller i kväll står han (hemma mot Karlskoga). En Pontus Eltonius går före.

* * *

Enligt Swehockey byttes emellertid Christoffersson in efter tjugo spelade minuter. Varpå det tog 44 sekunder för BIK att göra 0-3.

Så jag gick till sändningen för att studera Christoffersson lite grann. Amatören som kommenterar matchen fortsatte dock att kalla Vimmerby-målvakten Eltonius - trots att man vid flera tillfällen såg #1 på ryggen, Christofferssons nummer. Först efter elva minuters spel i andra upptäckte kommentatorn att det är "LIF-målvakten" som kommit in i kassen.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Efter att Christoffersson gjort en bra match i sitt inhopp senast - han höll tätt efter det tidigt insläppta i andra perioden - blev jag ju tvungen att kolla nu om han fick starta idag mot Modo. Till min förvåning fanns han inte med överhuvudtaget i laguppställningen. Så då kollade jag upp det också. Och eftersom Vimmerby Tidning inte låser sina artiklar fick jag snabbt svar.

Pontus Eltonius & Robin Christoffersson.

Det är Vimmerbys målvaktsbesättning säsongen 2025/2026. Det vet ni.

Trots det finns fortfarande Claes Endre med i bakgrunden som backup. Med tanke på Christofferssons situation där han inom kort ska bli pappa är det en vinstlott för Vimmerby.
https://www.vimmerbytidning.se/sport/is ... n/rmpme28r

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Sniper skrev: fre 03 okt 2025, 22:58

Efter att Christoffersson gjort en bra match i sitt inhopp senast - han höll tätt efter det tidigt insläppta i andra perioden - blev jag ju tvungen att kolla nu om han fick starta idag mot Modo. Till min förvåning fanns han inte med överhuvudtaget i laguppställningen. Så då kollade jag upp det också. Och eftersom Vimmerby Tidning inte låser sina artiklar fick jag snabbt svar.

Pontus Eltonius & Robin Christoffersson.

Det är Vimmerbys målvaktsbesättning säsongen 2025/2026. Det vet ni.

Trots det finns fortfarande Claes Endre med i bakgrunden som backup. Med tanke på Christofferssons situation där han inom kort ska bli pappa är det en vinstlott för Vimmerby.
https://www.vimmerbytidning.se/sport/is ... n/rmpme28r

Gjorde Christoffersson ett karriär-taktiskt misstag när han skrev på för Leksands IF? Ja, kanske. För Vimmerby hade väl knappast tagit in Eltonius om Christoffersson flaggat för en förlängning?