2023-11-16 Torsdag 19:00 Örebro - Leksand 1-2

Matchtrådar för alla matcher.
harfager
Inlägg: 96
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:27

Re: 2023-11-16 Torsdag 19:00 Örebro - Leksand

Inlägg av harfager »

Ingen Knuts eller Kloos på dagens träning enligt FK.
Bagarn
Inlägg: 159
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 21:57

Re: 2023-11-16 Torsdag 19:00 Örebro - Leksand

Inlägg av Bagarn »

Det var väldigt otypiskt Leksand att följa upp med 2 stabila hemmasegrar efter succén i Norrland.
Det vore lika otypiskt att Leksand öppnar med en svår bortavinst efter ett uppehåll.
Så man får hoppas att det "nya" Leksand fortsätter överraska.

Nu står vi med ena foten över tröskeln att lämna bottenland.
Ta chansen när det blåser medvind! Vilket vore otypiskt....
Mycket grupp psykologi när media börjar nämna oss som topplag, då blir allting mer avslappnat.

Vad gäller Printz så är han ju väldigt oerfaren som coach på seniornivå.
Om nu Almen föll på det, så har de ju liknande profiler.
Vad jag hört så har han bra tankar/idéer men lyckades inte få ut detta till Rögles backar, vilket tyder på orutin.
Kanske har han lärt sig och får mer luft under Challe/Challe......
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2023-11-16 Torsdag 19:00 Örebro - Leksand

Inlägg av Sniper »

harfager skrev: tis 14 nov 2023, 11:52 Ingen Knuts eller Kloos på dagens träning enligt FK.
Jag återsåg en gammal bekant idag.
Solen.
Lika kortvarig som Kloos?

Bild

Men nu läser jag det här:
skärpning
14 november 2023, 15:56

Han hade en annan sak sa siiken han är tillbaka till matchen på torsdag
Även god prognos att solen är tillbaka torsdag-lördag.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1847
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2023-11-16 Torsdag 19:00 Örebro - Leksand

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: tis 14 nov 2023, 17:33
harfager skrev: tis 14 nov 2023, 11:52 Ingen Knuts eller Kloos på dagens träning enligt FK.
Jag återsåg en gammal bekant idag.
Solen.
Lika kortvarig som Kloos?

Bild

Men nu läser jag det här:
skärpning
14 november 2023, 15:56

Han hade en annan sak sa siiken han är tillbaka till matchen på torsdag
Även god prognos att solen är tillbaka torsdag-lördag.
Kloos – som är nybliven pappa – fick ledigt av privata skäl och är således spelklar till veckans roadtrip med bortamatcher mot Örebro och HV71.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: 2023-11-16 Torsdag 19:00 Örebro - Leksand

Inlägg av Mats_ume »

Härligt att få sätta sig på bussen och glida igenom platser som Bastkärn och Fanthyttan :X Och direkt därefter få åka igenom Askersund och Motala!
Eastis
Inlägg: 157
Blev medlem: lör 14 okt 2023, 19:16

Re: 2023-11-16 Torsdag 19:00 Örebro - Leksand

Inlägg av Eastis »

En tydlig akilleshäl. Ja så får man väl se på Örebro. Jag tyckte mig se i hemmapremiären att Björn såg matchen mot Örebro som extra viktig. Jag ser det likadant, vi måste bryta den dåliga serien mot Örebro, det kommer att vara direkt påverkande på vårens slutspelsmatcher. Nu vinner vi resten av matcherna mot Örebro så ska ni se att slutspelet blir en solskenshistoria utan motsvarighet! :d
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: 2023-11-16 Torsdag 19:00 Örebro - Leksand

Inlägg av Sundsvalll »

Bagarn skrev: tis 14 nov 2023, 15:49
Mycket grupp psykologi när media börjar nämna oss som topplag, då blir allting mer avslappnat.

Vad gäller Printz så är han ju väldigt oerfaren som coach på seniornivå.
Om nu Almen föll på det, så har de ju liknande profiler.
Vad jag hört så har han bra tankar/idéer men lyckades inte få ut detta till Rögles backar, vilket tyder på orutin.
Kanske har han lärt sig och får mer luft under Challe/Challe......
Han är ju mer erfaren än Almen som spelare?
Vi är inget topplag och det ska präntas in vi är laget som gör jobbet varje dag vi är laget alla vill slå för vi är så populära vart vi än kommer så vi kan inte slappna av utan varje skär varje tanke tänker på hur vi gör vår medspelare bättre och vi är laget som vinner. Men vi är inte ett topplag. Vi är LIF!!
Varför jag säger så är att varje gång det nämns lif och topplag så verkar spelarna köpa myten och bli lite bekvämare och vilja spela snyggt inte smart. Där håller jag med Wikegård att snyggt kan man spela när man leder med 5-0 och det är minuten kvar annars spela smart.

Nu spelar vi smart och vinner
Användarens profilbild
Ställbergarn
Inlägg: 68
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 08:03

Re: 2023-11-16 Torsdag 19:00 Örebro - Leksand

Inlägg av Ställbergarn »

Mats_ume skrev: tis 14 nov 2023, 18:45 Härligt att få sätta sig på bussen och glida igenom platser som Bastkärn och Fanthyttan :X Och direkt därefter få åka igenom Askersund och Motala!
Passera igenväxta Gillersklack och nästa resa få njuta av utsikten över Vättern när man passerar Gränna och Brahehus. :)

Rent krasst föredrar jag nog Bastkärn, men det är nog bara för att man saknar Bergslagen (Bastkärn och Ställberg är ju bara ett stenkast från varandra). :lol: som en kollega sa, det finns inga som är som hemma-patriotiska som de som flyttat. :grin:

Blir banne mig inte lätt i morgon. Uppehåll med stark avslutning innan uppehållet. Örebro på andra sidan rödlinjen. 4 raka segrar i ryggen. Spontant känns det som att det inte finns nåt som talar för seger i morgon. Och det är nog det som gör att en gnutta hopp tänds. :))
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2023-11-16 Torsdag 19:00 Örebro - Leksand

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: tis 14 nov 2023, 10:46 Hur är statusen i Örebro?
En av Örebros bästa backar har dragit på sig en skada.
Samuel Johannesson kan som tidigast vara tillbaka efter jul, skriver klubben på sin hemsida.

23-årige Johannesson har hittills gjort 11 poäng på 16 matcher för sitt Örebro, men nu kommer Närkeklubben få klara sig utan honom de kommande veckorna.
Han riskerar att missa resten av året, men kan också göra comeback i mellandagarna, enligt Örebro.
– Under tisdagens träning ådrog sig Samuel en skada som kommer hålla honom borta från spel den närmsta tiden. Går allt som planerat är Samuel tillbaka i spel efter jul, säger Örebro Hockeys rehabansvarig Sam Masih.
När SHL återupptas efter landslagsuppehållet under torsdagen tar Örebro emot Leksand på hemmaplan.
Då sitter Johannesson, som ligger trea i backarnas poängliga, på läktaren.https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... n-av-aret/
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: 2023-11-16 Torsdag 19:00 Örebro - Leksand

Inlägg av Mats_ume »

Det hade ju varit enklare att mentalt klara av uppehållet ifall vi hade spelat CHL-åttondel igår.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1847
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2023-11-16 Torsdag 19:00 Örebro - Leksand

Inlägg av Gösen »

Mats_ume skrev: ons 15 nov 2023, 11:11 Det hade ju varit enklare att mentalt klara av uppehållet ifall vi hade spelat CHL-åttondel igår.
[-X :grin:
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
SteelSky
Inlägg: 56
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:10

Re: 2023-11-16 Torsdag 19:00 Örebro - Leksand

Inlägg av SteelSky »

Skönt att avbryta vår härliga trend med underbara landslagsuppehåll som verkligen bidrar till hockeyintresse. Ungefär lika intressant som att se på gång.
Självklart förlorar vi här och det håller i sig några matcher innan vi har fnurlat ut vad vi gör för fel. ~X(

4-2 till Öjebjo. Pass upp på Bromé som avslutar matcherna starkt
- Ni har inte en challe
Användarens profilbild
Ställbergarn
Inlägg: 68
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 08:03

Re: 2023-11-16 Torsdag 19:00 Örebro - Leksand

Inlägg av Ställbergarn »

Mats_ume skrev: ons 15 nov 2023, 11:11 Det hade ju varit enklare att mentalt klara av uppehållet ifall vi hade spelat CHL-åttondel igår.
Personligen tycker jag det var det bästa med att inte hamna högt i tabellen, vi slapp CHL. Det enda jag läst om CHL i år är att isen i Finland inte hann frysa tillräckligt innan match, efter bytet till CHL-specifik reklam. Och i mina ögon det mest spännande som hänt i den ligan med.

Risken med åttondelsfinal är ju att vi återstartat SHL med några extra skador, nåt som inte varit helt ovanligt under föregående säsonger av CHL.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: 2023-11-16 Torsdag 19:00 Örebro - Leksand

Inlägg av Wiborg »

Mats_ume skrev: tis 14 nov 2023, 18:45 Härligt att få sätta sig på bussen och glida igenom platser som Bastkärn och Fanthyttan :X Och direkt därefter få åka igenom Askersund och Motala!
Så jäval tråkigt bara att riksvägen passerar utanför Lindesberg och inte går igenom ;)

Viktigt med seger imorgon för mitt eget välbefinnande under arbetsdagen på fredag!
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: 2023-11-16 Torsdag 19:00 Örebro - Leksand

Inlägg av Mats_ume »

Wiborg skrev: ons 15 nov 2023, 14:05
Mats_ume skrev: tis 14 nov 2023, 18:45 Härligt att få sätta sig på bussen och glida igenom platser som Bastkärn och Fanthyttan :X Och direkt därefter få åka igenom Askersund och Motala!
Så jäval tråkigt bara att riksvägen passerar utanför Lindesberg och inte går igenom ;)

Viktigt med seger imorgon för mitt eget välbefinnande under arbetsdagen på fredag!
Tur att Lantmäteriet tillhandahåller kartor från det gyllene året 1975 då "Förbifart Lindesberg" inte var färdigställd!