Lampa skrev: Igår, 19:53
Wedin sämste huvuddomaren i serien.
Jag tycker att domarna över lag var bra i matchen, men tre tveksamma domslut där alla tre blir avgörande för matchen. Köper inte förklaringen om varför de inte blåste av för Cehláriks skada alls. Pucken studsade på honom och sedan ut ur zon, där kunde de blåst av. Istället hittar de på att det skulle vara en icingsituation och att man då inte ska blåsa av men nu blev det ju inte icing så även då när de slog av den hade de kunnat blåsa av. Utvisningen före målet samt sista utvisningen blir ju väldigt avgörande och är väldigt väldigt petiga och sånt som de släpper annars i matchen. Tre tveksamma domslut under matchen och alla påverkar matchen stort, tråkigt.
SteelSky skrev: Igår, 20:20
Att äckliga LHC fortsätter spela med skadad motspelare hade jag väntat mig. Men att domaren inte blåser fattar jag inte.
Har inget med att LHC är äckliga att göra, sedan barnsben har man fått lära sig att spela till domaren blåser så det är klart att de fortsätter spela. Det är domarens uppgift att blåsa av spelet.
Har inte mycket till övers för deras argument. Har rivaliteten försvunnit mellan Brynäs och Leksand eller Mora och Leksand? VI har haft Masken och Jacob Blomqvist, vi har haft Mats Lusth och Mora har haft Hedberg och Lunkan. LTC om någon borde väl förstå att rivaliteten sitter i klubbmärken, inte i individer.
Hejalif skrev: Idag, 06:39
Djävla lallare har vi inte viktigare saker att bry oss om än om vi lånar ut en spelare till Mora?
Saker vi måste fundera över är är Tjommen rätt sportchef? Han har inte lyckats nämnvärt med sina värvningar, utan byggt ett felbygge år efter år
Är tränarna rätt personer? Dom verkar inte kunna tända laget eller få laget att prestera på en jämn nivå.
Det är viktigare frågor än om nån spelare blir utlånad till Mora. Det stör inte våran kamp för överlevnad, men en skit förlust där vi spelar som knattteligan i 2.5 perioder är ett större problem. Jag har sagt det under hela försäsongen vem fan ska göra målen..
Det är Tjommens misstag
Att dom lallar i 2.5 perioder och skiter i att göra jobbet framför mål och bara åker runt och är sköna är tränarnas
Så någon måste ta på sig ansvaret för att laget inte fungerar
Lik förbannat ligger vi i mitten på tabellen och högre än alla experters tips. Alla som tippat oss på topp 6 kan jag förstå har dessa tankar, men mig veterligen var det få om ens någon som trodde att vi skulle ligga högre i tabellen än vad vi gör just nu. Visst såg det inte skitbra ut stora delar av matchen igår, men någon typ av sans borde man väl ändå kunna ha?
Första perioden var ganska dålig. Däremot tycker jag man lyfter spelet i andra och är bättre där än LHC trots att man släpper in två mål. Sedan i tredje ger man det en chans och är bra nära att kvittera men när värsta puschen ska komma så åker Linkan ut för att han ramlar i en närkampssituation. Man gör ett riktigt bra BP men sedan kommer man inte riktigt in i det innan de sätter trean i tom kasse. Över lag inte en godkänd match, men sista perioden är bra och det får vi försöka bygga vidare på. Det finns ändå hopp om framtiden trots utlåning till Mora.