BERGMAN: Därför går det tungt för Cehlarik - HockeyNews https://share.google/VjYJKhzQuPzSq7WhC
Någon som kan dela? Tackar i så fall på förhand
BERGMAN: Därför går det tungt för Cehlarik - HockeyNews https://share.google/VjYJKhzQuPzSq7WhC
Någon som kan dela? Tackar i så fall på förhand
Jag kommer hädanefter inte dela något mer från de abonnemang jag har utan göra som andra skribenter och hänvisa till att betalar man så får man också läsa. Jag har haft Expressen, Aftonbladet, FK samt Hockeynews och delat allt som haft med Leksand att göra. Kan kanske tyckas ogint från mig men lessnar lite när det blir ännu en tjänst som behöver betala för och just den var det tydligen otroligt mycket viktigare att hålla sig till att inte dela.
Det har gått bra att leva på att andra betalar tidigare men det är tydligen slut med det nu för jag hoppas att det är en linje vi ska hålla rakt över.
harfager skrev: sön 05 okt 2025, 13:31Jag kommer hädanefter inte dela något mer från de abonnemang jag har utan göra som andra skribenter och hänvisa till att betalar man så får man också läsa. Jag har haft Expressen, Aftonbladet, FK samt Hockeynews och delat allt som haft med Leksand att göra. Kan kanske tyckas ogint från mig men lessnar lite när det blir ännu en tjänst som behöver betala för och just den var det tydligen otroligt mycket viktigare att hålla sig till att inte dela.
Det har gått bra att leva på att andra betalar tidigare men det är tydligen slut med det nu för jag hoppas att det är en linje vi ska hålla rakt över.
Pms?
harfager skrev: sön 05 okt 2025, 13:31Jag kommer hädanefter inte dela något mer från de abonnemang jag har utan göra som andra skribenter och hänvisa till att betalar man så får man också läsa. Jag har haft Expressen, Aftonbladet, FK samt Hockeynews och delat allt som haft med Leksand att göra. Kan kanske tyckas ogint från mig men lessnar lite när det blir ännu en tjänst som behöver betala för och just den var det tydligen otroligt mycket viktigare att hålla sig till att inte dela.
Hehe. Jag retas lite med dem som sa att vi nog inte borde dela på Näsmans levebröd och har hållt inne med det materialet. Och tycker nog även att det är rätt så.
Däremot har jag inga problem att hålla en något hypokritisk Robin Hood linje och dela med mig av stormogulers likt Bonniers material.
Hejalif skrev: sön 05 okt 2025, 13:34harfager skrev: sön 05 okt 2025, 13:31Jag kommer hädanefter inte dela något mer från de abonnemang jag har utan göra som andra skribenter och hänvisa till att betalar man så får man också läsa. Jag har haft Expressen, Aftonbladet, FK samt Hockeynews och delat allt som haft med Leksand att göra. Kan kanske tyckas ogint från mig men lessnar lite när det blir ännu en tjänst som behöver betala för och just den var det tydligen otroligt mycket viktigare att hålla sig till att inte dela.
Pms?
Ja kanske det. Skulle det nu vara så att jag har det så kanske det påverkar. Säger dock en del om dig när det är svaret du går till.
Vad gäller det jag skrev innan så var det inte direkt riktat till dig. Jag har ingen aning om du delat något innan men oavsett om du gjort det eller inte så har jag inte haft några problem med att vare sig du eller någon annan läser det som jag betalar för och hade inte haft det i framtiden heller men nu i och med att den hållningen gäller från andra och ingen yttrade några ord om pms eller liknade så håller jag mig också.
Gösen skrev: sön 05 okt 2025, 13:47harfager skrev: sön 05 okt 2025, 13:31Jag kommer hädanefter inte dela något mer från de abonnemang jag har utan göra som andra skribenter och hänvisa till att betalar man så får man också läsa. Jag har haft Expressen, Aftonbladet, FK samt Hockeynews och delat allt som haft med Leksand att göra. Kan kanske tyckas ogint från mig men lessnar lite när det blir ännu en tjänst som behöver betala för och just den var det tydligen otroligt mycket viktigare att hålla sig till att inte dela.
Hehe. Jag retas lite med dem som sa att vi nog inte borde dela på Näsmans levebröd och har hållt inne med det materialet. Och tycker nog även att det är rätt så.
Däremot har jag inga problem att hålla en något hypokritisk Robin Hood linje och dela med mig av stormogulers likt Bonniers material.
Jag betalar även för Näsmans alster så det har inget med pengarna i sig att göra egentligen och jag får läsa det ändå men jag tycker att det blir dubbelmoral i det då det handlar om forummedlemmars pengar och vilja eller ovilja att dela och inte. Som sagt jag kanske är ogin och har en dålig dag, som vissa tolkar som pms, vilket kanske blåser över till imorgon och jag delar igen. Vem fan vet.
Lyssnar/ser nästan aldrig på poddar i dess helhet.
Men jag tycker den här varit jättebra hittills.
Fast det här är ju inte riksdagen direkt (förutom möjligen i hur matchrubriken ska se ut, inkl veckodagen Apropå det.. går det inte att införa veckodag i den gula bannern också?
) så det är väl upp till var och en att göra som man vill.
Åtminstone jag har inga problem att alla inte gör som jag önskar eller tycker, bortsett veckodagarna förstås.
Sen har jag inte koll på vad den riktiga lagen säger om att dela låst material i sin helhet.
Stjärnan skrev: mån 06 okt 2025, 13:12Fast det här är ju inte riksdagen direkt (förutom möjligen i hur matchrubriken ska se ut, inkl veckodagen
Apropå det.. går det inte att införa veckodag i den gula bannern också?
Åtminstone jag har inga problem att alla inte gör som jag önskar eller tycker, bortsett veckodagarna förstås.
Problemet med veckodag även i den gula nedräkningen är bredden. På en datorskärm är det okej och skulle kanske kunna införas, men på en telefon blir det för brett på de 2 rader som finns idag. Blir inte snyggt.
Pastis skrev: mån 06 okt 2025, 15:50Stjärnan skrev: mån 06 okt 2025, 13:12Fast det här är ju inte riksdagen direkt (förutom möjligen i hur matchrubriken ska se ut, inkl veckodagen
Apropå det.. går det inte att införa veckodag i den gula bannern också?
Åtminstone jag har inga problem att alla inte gör som jag önskar eller tycker, bortsett veckodagarna förstås.Problemet med veckodag även i den gula nedräkningen är bredden. På en datorskärm är det okej och skulle kanske kunna införas, men på en telefon blir det för brett på de 2 rader som finns idag. Blir inte snyggt.
OK. Det får jag lov att acceptera! Utseendet är viktigast
Hittade det här på Expressen i nån chatt
9 okt 2025 kl 17.27
Peter Cehlarik har varit grym i år va Sanny? Givet att förlänga hans kontrakt va?
Ozze
Poängmässigt är det på en bra nivå. Jag tycker dock att han fortsatt är rätt trög i spelet och inte alls är driver Leksands offensiv eller spel. Jag vet dock att han är uppskattad i gruppen och alltid leder sig själv och laget genom att göra jobbet i vardagen. Men sett till framtid så lär han behöva gå ned rejält i lön för att vara kvar. Jag hade "budgeterat" mitt bud till Cehlarik utifrån att han var en spelare i en tredjekedja. Det hade samtidigt frigjort pengar för att värva in den spets som Cehlarik inte längre står för.
Sanny Lindström
Jag vet inte vilka frågor FK ställer i sitt quiz - men vi kan ju formulera egna med utgångspunkt i bilden på startsidan.
https://www.falukuriren.se/2025-10-10/h ... ksands-if/
Fusk beivras (som att exempelvis googla tiden för suddenavgörandet).
https://www.trottoarbiten.se/2025/10/ja ... mkQHg-5PxA
Nu är Emil igång igen och ordbajsar, utan att egentligen säga något nytt. Som vanligt...
Einar Berg skrev: lör 11 okt 2025, 20:02https://www.trottoarbiten.se/2025/10/ja ... mkQHg-5PxA
Nu är Emil igång igen och ordbajsar, utan att egentligen säga något nytt. Som vanligt...
Han kommer ju få som han vill fast inte som han tänkt det när vi åker ur och spelar i samma serie avdelning var försiktig med vad du önskar du vet inte vem som uppfyller
Einar Berg skrev: lör 11 okt 2025, 20:02https://www.trottoarbiten.se/2025/10/ja ... mkQHg-5PxA
Bristen på transparens resulterar till exempel i följande
att de som har störst ansvar för att ekonomin är skjuten i sank inte har exponerats. De har fortfarande spelrum och inflytande på föreningen medan de som såg till att sätta stopp för vansinnet fortfarande betraktas som skurkar.
Vad hände med din transparens Emil? Var är del 2 i the Sven Rosen story. Del ett publicerades i mars.