Kommer aldrig att komma någon del 2. Han är för feg för att namnge dem som han anser vara skyldiga.
LIF i media
-
Re: LIF i media
De va då ett jävla gnällande från allt och alla..
Jävla kärringar.
Bu-hu-hu, folk är dumma på möten..
Fuck möten.
Skrik högre. Svettas. Blöd. Ge jävla järnet. Ge fan i bry i er i saker ni inte har något med och göra. Vet Er plats.
Vi ligger inte tvärsist. liksom. Vi är inte ett lag för topp6. liksom. Vad är en supporters uppgift? Jo, supporta, hela vägen ner i skiten.
Gör då de.
Sluta gnäll på att nån gammal gubbjävel har för mycket inflytande på nått jävla bank-konto. Jävla gnäll. Offerkofta. Kärringar.
De här går och ta i så många nivåer så vi är snart inne på kvantfysik, men de finns ingen som helst anledning och ta de så långt. Man kan göra de enkelt för sig, och enkelt är;
Låt högre, syns mer och SLUTA KLAGA PÅ SAKER. Huvu'n ner, ge järnet, så får de bära eller brista.
Vi är Leksand och ingen är som oss.
Från Dalarna, från Norra stå, vi är Masarna, dom vita blå, cha la la la la, cha la la la...
-
Nyhetssajten Siljan News inleder en ny satsning på bevakning av Leksands IF. En del av prenumerationsintäkterna kommer samtidigt att gå till att ekonomiskt sponsra klubben.
Den reporter som ansvarar för bevakningen har tidigare arbetat som pressansvarig för LIF. Klubben har samtidigt kritiserats för att bojkotta medier som ställer kritiska frågor.
Men Siljan News ansvarige utgivare, Thorbjörn Carlsson, avfärdar kritiken.
-
Något som möjligtvis kan vara problematiskt är väl att en handfull individer valsar runt mellan att kommentera LIF från utsidan och att vara anställda av LIF. Det är ibland svårt att veta om de är en del av LIFs officiella kommunikation eller inte. Ännu mer problematiskt blir det så klart om individerna dessutom tjänar pengar på poddar eller via låsta artiklar.
-
- Intendent
-
Finns det folk som ser ett helt avsnitt undrar jag?
Om en hockeymatch kan vara lång så är det där nästan en hel period till. Finns ju långfilmer som är kortare.
-Ben Hogan
-
Gösen skrev: Igår, 20:42Finns det folk som ser ett helt avsnitt undrar jag?
Om en hockeymatch kan vara lång så är det där nästan en hel period till. Finns ju långfilmer som är kortare.
Det tror jag inte att det finns. Man pallar typ 20 minuter.
-
Gösen skrev: Igår, 20:42Finns det folk som ser ett helt avsnitt undrar jag?
Det är inget för dagens TikTok ungdomar, eller knappt ens för YT ungdomar i alla fall. På tok för långsamt, till och med för mig. Men annars rätt intressant och bra i vissa stycken. I dagens avsnitt ger framförallt Emil en känga till Hedberg och TJ samtal supportrarna som inte håller med den där vuxendrickat, och tycker -med all rätt enl mig- att Tegera påverkar domarna för lite. Vidare säger Mårten att de spelare som ska producera hamnar i skymundan av Tinus och Andro, vilket nog många håller med om.
Sen tillkom lite snack om förra veckans matcher och framförallt Lunkans utvisning som släppte in DIF i matchen.
Det var allt, typ.
Tempot drar ner betyget till ett mittbetyg från mig = Hyfsad.
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
-
Stjärnan skrev: Igår, 21:15Gösen skrev: Igår, 20:42Finns det folk som ser ett helt avsnitt undrar jag?
Det är inget för dagens TikTok ungdomar, eller knappt ens för YT ungdomar i alla fall. På tok för långsamt, till och med för mig. Men annars rätt intressant och bra i vissa stycken. I dagens avsnitt ger framförallt Emil en känga till Hedberg och TJ samtal supportrarna som inte håller med den där vuxendrickat, och tycker -med all rätt enl mig- att Tegera påverkar domarna för lite. Vidare säger Mårten att de spelare som ska producera hamnar i skymundan av Tinus och Andro, vilket nog många håller med om.
Sen tillkom lite snack om förra veckans matcher och framförallt Lunkans utvisning som släppte in DIF i matchen.Det var allt, typ.
Din 20-sekunders sammanfattning däremot får toppbetyg.
-Ben Hogan
-
Gösen skrev: Igår, 21:20Stjärnan skrev: Igår, 21:15Gösen skrev: Igår, 20:42Finns det folk som ser ett helt avsnitt undrar jag?
Sen tillkom lite snack om förra veckans matcher och framförallt Lunkans utvisning som släppte in DIF i matchen.Det var allt, typ.
Din 20-sekunders sammanfattning däremot får toppbetyg.
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
-
- Intendent
Stjärnan skrev: Igår, 21:15Emil tycker -med all rätt enl mig- att Tegera påverkar domarna för lite.
I det här fallet för att publiken fråntogs möjligheten att se repris av Lunkans utvisning* eftersom reklam för 50/50-lotteriet gick före på jumbotronen. En chans att piska upp stämningen gick förlorad.
*Den mot Djurgården som ledde till att bortalaget reducerade i pp och kom in i matchen.
bender skrev: lör 11 okt 2025, 16:29Otroligt töntig utvisning. Och naturligtvis så ringer det direkt. Synd att vi är sämst i special teams.
-
- Intendent
Dörren låst för FK - men artikeln olåst.
Edit: Nej, runt 16:00 låste FK också.
Beslutet – Leksand stänger sina träningar: ”Vår arbetsplats”
Leksands IF stänger ute medier från sina träningar.Endast på onsdagar är Tegera arena öppen för allmänheten.
– Vi värnar om att det är vår arbetsplats, säger sportchef Thomas ”Tjomme” Johansson.
https://www.falukuriren.se/2025-10-14/b ... betsplats/
Tur då att Hockeynews sammanfattar artikeln https://hockeynews.se/nyheter/stanger-n ... rbetsplats
Följt av Hockeysverige, Expressen, Aftonbladet.
-
- Intendent
Och medan det mullras på X
säger Tjomme tittut på TikTok:
-
Det är ju kanon att man kommunicerar via diktaturmedia Är det Kocken som kokat ihop det här för att förhindra att "jobbiga" supportrar ska hållas borta?
-
Sniper skrev: Idag, 15:06Dörren låst för FK - men artikeln olåst.
Edit: Nej, runt 16:00 låste FK också.
Beslutet – Leksand stänger sina träningar: ”Vår arbetsplats”
Leksands IF stänger ute medier från sina träningar.Endast på onsdagar är Tegera arena öppen för allmänheten.
– Vi värnar om att det är vår arbetsplats, säger sportchef Thomas ”Tjomme” Johansson.
https://www.falukuriren.se/2025-10-14/b ... betsplats/Tur då att Hockeynews sammanfattar artikeln https://hockeynews.se/nyheter/stanger-n ... rbetsplats
Följt av Hockeysverige, Expressen, Aftonbladet.
Och hur gör fjanten med siljansnews då? Visst glömde dom betala ju för att vara där. Men falukuriren drar folket