2025-10-18 Lördag 18:00 Leksand - Färjestad 0-3

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
Aggeman

Re: 2025-10-18 Lördag 18:00 Leksand - Färjestad 0-3

Inlägg av Aggeman »

Spelarna är för veka och uthålligheten räcker inte till. Ett tuffare Leksand lovade Tjomme. Hur fan blev det med det?

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Blå gubbe startar nästa matchtråd, inte grön eller röd.
2025-10-23 Torsdag 19:00 Timrå - Leksand
Kommer visa förståelse om det dröjer, för vem längtar till nästa match?

Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

Många snackar nu om att sparka folk till höger och vänster.

Men vadå, det har vi testat en jävla massa gånger, och andra lag oxå. Vore en smula befriande om man faktiskt går den väg som vi valt. För man har ju visat att det går att spela hockey på det viset.

Andra pratar om att vi ska spela defensivt och tråka oss till poäng. Typ Örebro då eller?

Nej för fan, säger jag. Vi behöver kanske 1 (?) spets som faktiskt kan göra nåt jävla mål nån enstaka gång.

Vi behöver dessutom nån som klarar av att förklara på ett sätt så att våra PP-uppställningar förstår att VARJE JÄVLA PP ska spelas som det vore livets sista. Tempo och dödsförakt, för bövelen! Nu är vi ju så jävla mjuka så vi skulle fan inte göra mål på familjen Barbapappa ens.

I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Klas skrev: Igår, 20:41

Andra pratar om att vi ska spela defensivt och tråka oss till poäng. Typ Örebro då eller?

Nej för fan, säger jag. Vi behöver kanske 1 (?) spets som faktiskt kan göra nåt jävla mål nån enstaka gång.

I fem senaste förlustmatcherna - fyra efter Frölunda och en i matchen före - har vi släppt in tre mål*.
Det här är inte fotboll så med en någorlunda potent offensiv ska vi kunna ta poäng i mer än häften av matcherna (3p eller oavgjort vid full tid).
Göra tre eller fyra mål per match är verkligen inte för mycket begärt i ishockey.

*Mot HV i början på Frölunda-veckan t.o.m. bara två insläppta - ändå förlorar vi.

MeraSkottpåMål

Inlägg av MeraSkottpåMål »

Kanske dags att inse att formationerna är FEL!
Kör på följande..
Fortier, Stevens, Linkan
Lang, Östman, Kaderli
WN , Vejdemo, Cehelarik
Lissel, Koblar ,Karlberg
Sluta dumpa puck!
Kom samlade!
Dra ner på tempot!

Utan motgång, finns inte framgång.
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

MeraSkottpåMål skrev: Igår, 21:02

Kanske dags att inse att formationerna är FEL!
Kör på följande..
Fortier, Stevens, Linkan
Lang, Östman, Kaderli
WN , Vejdemo, Cehelarik
Lissel, Koblar ,Karlberg
Sluta dumpa puck!
Kom samlade!
Dra ner på tempot!

I den här ytterst märkliga uppställningen finns det 6 eller 7 spelare som jag utan tvekan hade satt som extraspelare före Knuts.

Tror även de flesta kan peka ut vilka jag menar.

“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
MeraSkottpåMål

Inlägg av MeraSkottpåMål »

Tyvärr så är Knuts slut.
Caito och Cehelarik också.

Utan motgång, finns inte framgång.
Hejalif

Inlägg av Hejalif »

Men vadå, det har vi testat en jävla massa gånger, och andra lag oxå. Vore en smula befriande om man faktiskt går den väg som vi valt. För man har ju visat att det går att spela hockey på det viset.

Vi behöver dessutom nån som klarar av att förklara på ett sätt så att våra PP-uppställningar förstår att VARJE JÄVLA PP ska spelas som det vore livets sista. Tempo och dödsförakt, för bövelen! Nu är vi ju så jävla mjuka så vi skulle fan inte göra mål på familjen Barbapappa ens.

Jag fattar poängen, men för det första – att spela som vi gör nu och hamna i allsvenskan, är det verkligen ett bättre alternativ? På dig låter det nästan som att det vore "värt det" bara för att hålla fast vid spelsättet.

För mig handlar det snarare om att bita i det sura äpplet och spela det spel som faktiskt passar den trupp vi har just nu. Det är inte fegt – det är realistiskt. Vi har inte materialet för att spela den typen av offensiva hockey du pratar om, och någon som gör hattrick match efter match finns inte på marknaden.

Sen det där med att "någon i båset ska väcka spelarna" – det går ju helt emot ditt första stycke om att inte sparka folk och stå fast vid vägen vi valt. Antingen tror man på ledarskapet och filosofin, eller så gör man inte det. Men man kan inte både säga "vi ska inte ändra något" och samtidigt kräva att någon i båset ska in och piska liv i laget.

Ludde

Inlägg av Ludde »

Vi slapp iallafall vara arga på Red Bull också, alltid något.

Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

Hejalif skrev: Igår, 21:39

Jag fattar poängen, men för det första – att spela som vi gör nu och hamna i allsvenskan, är det verkligen ett bättre alternativ?
.

Klart jag inte vill åka ur….men jag tror ändå någonstans på JH’s mantra, gör vi rätt saker över tid så kommer resultaten.
Klart det finns en gräns någonstans, men där är vi inte än.
Bortsett från idag har vi ju stundtals spelat bra hockey.

Men vi är beroende av de få spetsar vi har. Och dom har inte levererat. Ska man sparka och köpa nytt? Finns ju inga pengar, tack vare ett par djärva drag samt några snilleblixtar uppe på kontoret tidigare år. Vi kan väl säkert må gott av lite mer kvalité i laget, för hur jävla bra Lucky Luc och hans vapendragare är så kan dom inte driva leget ensamma.

Och PP måste upp som jag skrev. Det är ju skillnaden på vinst och förlust i snart sagt varje match vi spelar.
Klart man måste få fart på den spelformen! Tycker inte det är riktigt samma sak att sparka folk till höger och vänster, som att försöka väcka upp ett special team faktiskt…

I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
CMB

Inlägg av CMB »

Hejalif skrev: Igår, 21:39

Jag fattar poängen, men för det första – att spela som vi gör nu och hamna i allsvenskan, är det verkligen ett bättre alternativ? På dig låter det nästan som att det vore "värt det" bara för att hålla fast vid spelsättet.

För mig handlar det snarare om att bita i det sura äpplet och spela det spel som faktiskt passar den trupp vi har just nu. Det är inte fegt – det är realistiskt. Vi har inte materialet för att spela den typen av offensiva hockey du pratar om, och någon som gör hattrick match efter match finns inte på marknaden.

Sen det där med att "någon i båset ska väcka spelarna" – det går ju helt emot ditt första stycke om att inte sparka folk och stå fast vid vägen vi valt. Antingen tror man på ledarskapet och filosofin, eller så gör man inte det. Men man kan inte både säga "vi ska inte ändra något" och samtidigt kräva att någon i båset ska in och piska liv i laget.

Klas har rätt. Du har fel.

Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Lider lite med laget. Det måste ändå vara frustrerande när vi:
börjar matcherna bra, men ändå förlorar.
Spelar uppoffrande i tredje för att kvittera men inte lyckas.
T.o.m spelar bra i andra men inte räcker till.
Har ledningar med 1, 2 och tre mål utan att vinna. Femmålsledning i början av andra gick, men det var på håret ändå.

Inte så konstigt kanske att det ser ut som det gör nu senaste matcherna. Vi spelade tex ut DIF rejält i första. Mentalt måste det ju sätta spår.

Tränartrion har en tuff uppgift nu.

Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!