Och jag inväntade att den hamnar på YT.
Men jag orkade faktiskt inte se mer än 2/3. Precis som laget inte orkar spela längre än 2/3.
Snackades en del om tankarna hos fansen att bänka och skeppa spelare som dock förkastades. PC och Caito är inte bra men laget blir inte bättre av att bänka dom (annat än sporadiskt möjligen)
Alla tre ifrågasatte om det var klokt av JH att "kritisera" PC och om kaptensollen kan verka betungande. Pinsam tystnad uppstår när Emil svarar att han skulle vilja se Östman som Kapten.
Emil snuddade lite på "sanningsämnet" han hintar om i trottoarbits-texten, utan att för den delen avslöja ett dugg mer.
En stor del av avsnittet handlade om det som vi skrivit om i TIK tråden, om spelsätt och varför vi inte kapitaliserar och svaren är ganska lika våra svar.
Gidlöf hamnar strax under förväntningarna hittills medan Hellsten motsvarar dessa.
AJ är den enda spelare som inte verkar ha oket på axlarna utan spelar helt bekymmersfritt.. (själv kan jag tycka det finns ett par till, juniorer mest)
Som dagens extrainlägg sa tydligen Svartvadet att det är bättre att täcka skott på nära håll eftersom pucken inte hunnit få upp farten ännu.
Är Kolan Leksing nu? Han säger alltid Vi när han refererar till laget.
Även ohälsan bland supportrar om vi fortsätter förlora.
#depression
Kronisk melankoli är en djup och långvarig form av depression som kännetecknas av ihållande nedstämdhet, hopplöshet och brist på glädje.
Detta fenomen är även känt som Leksands supporter sjuka
En lagkapten som inte levererar, en sportchef som helt verkar tappat verklighetsförankringen och ett lag som sjunker som en sten i tabellen. Leksands hopp är att man spelmässigt är ganska bra i nästan varje match. Johan Hedberg har fått ut mycket av lite, men visst märker man att spetsen saknas. Som svar på frågan så mår väl inte laget kanon. Men i det långa loppet vill jag ändå tro att den här hockeyn kommer räcka till förnyat kontrakt.
När kör vi igång podden ”Leksandsfärjan”? Sniper bjuder in två forum-medlemmar åt gången där vi surrar om Leksand och finlandsfärjor ca 1 timme
Ibland har jag svårt att somna, då önskar jag det fanns ett avsnitt där Sniper och Gösen diskuterar övrig sport. Jag skulle somna efter 10 minuter.
Men annars röstar jag nej. Jag har redan bildat mig en uppfattning om hur mina medresenärer här lever sina liv och den uppfattningen vill jag inte ha krossad av någon verklighet.
Wennerholm har alltid rätt när han skriver med facit i hand, men det betyder inte att han kommer ha rätt över tid. Det här var ju det bästa som kunde hända oss.
Problemet med Tjommens krig mot falukuriren är att:
Företag sponsrar LIF för att de vill förknippas med:
glädje, öppenhet och folklighet
en klubb som är hela Dalarnas lag
positiv synlighet i media
När klubbens företrädare går till attack mot pressen, eller försöker styra bevakningen, ser det oetiskt och kontrollerande ut.
Det rimmar illa med den “öppen och inkluderande” profil som många företag själva vill signalera.
När klubbens företrädare går till attack mot pressen, eller försöker styra bevakningen, ser det oetiskt och kontrollerande ut.
Det rimmar illa med den “öppen och inkluderande” profil som många företag själva vill signalera.
Öppen och rakryggad, det är bättre än motsatsen alla dagar i veckan! Klart som fan det är obekvämt för Leksand mellan varven, men hade vi inte skött vår förening som ett jävla företagsekonomiskt svamprökarexperiment, så hade man ju sluppit en massa dryga frågor. Blir inte ett dugg bättre av att gömma sig.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Öppen och rakryggad, det är bättre än motsatsen alla dagar i veckan! Klart som fan det är obekvämt för Leksand mellan varven, men hade vi inte skött vår förening som ett jävla företagsekonomiskt svamprökarexperiment, så hade man ju sluppit en massa dryga frågor. Blir inte ett dugg bättre av att gömma sig.
Nej verkligen. Det har du helt rätt i. (antar jag)
Men det vore intressant att få veta skälet till det. Jag är ju tämligen övertygad om att det hör ihop med fjolårssäsongens avslöjande och kanske lite mer onödigt hård vinkling av framförallt lokalpressen samtidigt som andra klubbar får slinka genom det nätet bekymmersfritt. Och den hårda vinklingen tror jag har förankring i det som klubben utsattes för av Janne Josefsson eller vad han nu hette, vilket kanske var orättvist på ett sätt och rättvist på ett annat.
Sedan kan jag även förstå TJ i bojkotten. Återger tidningen verkligheten i citaten istället för att dra egna påhittade slutsatser i det mesta som sägs -oavsett skäl till det- så hade jag med tröttnat. På så vis tycker jag det är förståeligt agerat att markera. Men snart kanske läge att släppa lite på graden igen, knyta nya vänskapsband och börja lite om på nytt. För media är viktig.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Varje misstag kostar ju ett mål i baken, och så blir de uthängda av allt och alla. Jag kan inte sitta bland Leksandsfolk på läktaren i Timrå, det går inte. De kastar bara skit på sina egna spelare och jag orkar inte höra hur de pratar skit om min son.