Skador

Stjärnan

Re: Skador

Inlägg av Stjärnan »

lil'masen skrev: ons 22 okt 2025, 13:55

Enligt FK så kan vi lägga till Linkan och Fred Nilsson på skadelistan.

Jahapp. Men men... det behöver ju inte per automatik betyda katastrof.

Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Lampa

Inlägg av Lampa »

Herregud vilket lag vi sätter på is. Världens tunnaste trupp och skador från start.

Användarens profilbild
syd b.

Inlägg av syd b. »

Lampa skrev: ons 22 okt 2025, 14:59

Herregud vilket lag vi sätter på is. Världens tunnaste trupp och skador från start.

Skador uppstår under en säsong, det hoppas jag även Tjommer förstår. Går liksom inte att chansa på att laget går skadefritt i flera månader. Det borde ingå i "planeringsbufferten". Men har man planerat intäkter för slutspel och köper spelare på kredit så ja, då vettefan vad man ska tro längre...

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

syd b. skrev: ons 22 okt 2025, 15:26
Lampa skrev: ons 22 okt 2025, 14:59

Skador uppstår under en säsong, det hoppas jag även Tjommer förstår. Går liksom inte att chansa på att laget går skadefritt i flera månader.

Häromåret sa han att man får räkna med att upp till fyra spelare är borta.
Så detta ska inte komma som någon överraskning.

Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

Herregud, vilken jävla skade-bonanza…. :?
Verkligen dax för ett par tre av våra lönekuvert att steppa upp och börja bidra. Annars får vi väl skicka iväg hela J20 på match framöver, är ju ändå mest dom som syns och gör nåt…

I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
LeftHook

Inlägg av LeftHook »

lil'masen skrev: ons 22 okt 2025, 13:55

Enligt FK så kan vi lägga till Linkan och Fred Nilsson på skadelistan.

Oj, då får vi hoppas på pigga juniorer

LeftHook

Inlägg av LeftHook »

Såg att en del vill ha hem Altörn från Mora nu när skadorna blivit fler

Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Emilia Backman ville inte lämna någon kommentar kring skadeläget.

Hur är det med Fred Nilsson?

– Ja, jag återkommer om det.

Veronneau?

– Fortsatt inga kommentarer där.

Lindqvist?

– Inget mer att säga där.

Ni har ingen information att bidra med om de spelarna?

– Nej. Du får fråga igen inför lördag.

Det är säkert Leksandssupportrar som undrar om deras prognos, varför kan ni inte säga något mer?

– Ja, det får man ta löpande. Jag har ingen status på dem nu eftersom vi har match.

Men ni utvärderar väl spelarna?

– Varje dag. Men just nu är det lite svårt eftersom att jag är här (Timrå). I morgon kommer vi göra en ny utvärdering.

Vad var utvärderingen i går då?

– Då var jag här också.

I tisdags?

– Utvärderingen är att de inte kunde spela i dag (torsdag). Vi får ta en ny utvärdering om lördag.

Musslan börjar faktiskt gå för långt. Undrar om hon säger det med sitt sammanbitna flin också? Bra att Expressens reporter inte bara köper hennes stängda "svar" rakt av utan pressar en del. Fortsätt så.

Musslan: Öppna upp dig! Du blir skämd annars.

Sun taught me,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Stjärnan skrev: fre 24 okt 2025, 07:18

Emilia Backman ville inte lämna någon kommentar kring skadeläget.

Hur är det med Fred Nilsson?

– Ja, jag återkommer om det.

Veronneau?

– Fortsatt inga kommentarer där.

Lindqvist?

– Inget mer att säga där.

Ni har ingen information att bidra med om de spelarna?

– Nej. Du får fråga igen inför lördag.

Det är säkert Leksandssupportrar som undrar om deras prognos, varför kan ni inte säga något mer?

– Ja, det får man ta löpande. Jag har ingen status på dem nu eftersom vi har match.

Men ni utvärderar väl spelarna?

– Varje dag. Men just nu är det lite svårt eftersom att jag är här (Timrå). I morgon kommer vi göra en ny utvärdering.

Vad var utvärderingen i går då?

– Då var jag här också.

I tisdags?

– Utvärderingen är att de inte kunde spela i dag (torsdag). Vi får ta en ny utvärdering om lördag.

Musslan börjar faktiskt gå för långt. Undrar om hon säger det med sitt sammanbitna flin också? Bra att Expressens reporter inte bara köper hennes stängda "svar" rakt av utan pressar en del. Fortsätt så.

Musslan: Öppna upp dig! Du blir skämd annars.

Jag tycker hon ska fortsätta vara tyst, vill journalisterna veta mer så får de jobba lite hårdare. De får skicka in en förfrågan om de får komma och kolla på träningen och se vilka som deltar ;-)

Pain is temporary, glory is forever
Lampa

Inlägg av Lampa »

Tror våra SHL motståndare ger fullständigt fan i om Arvid Eljas eller Fred Nilsson är med eller inte, men för oss som betalar, åker på matcher eller engagerar sig på annat sätt kan det vara roligt att få veta nåt. Smått patetiskt att hålla på såhär nu. Förståeligt om det hade varit slutspel eller liknande.

Hejalif

Inlägg av Hejalif »

Lampa skrev: fre 24 okt 2025, 10:35

Tror våra SHL motståndare ger fullständigt fan i om Arvid Eljas eller Fred Nilsson är med eller inte, men för oss som betalar, åker på matcher eller engagerar sig på annat sätt kan det vara roligt att få veta nåt. Smått patetiskt att hålla på såhär nu. Förståeligt om det hade varit slutspel eller liknande.

Precis och tycker sponsorer om den här radiotystnaden ?

Användarens profilbild
Einar Berg

Inlägg av Einar Berg »

Jag tvivlar på att våra motståndare ens vet vilka Arvid Eljas och Fred Nilsson är...

Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Einar Berg skrev: fre 24 okt 2025, 12:50

Jag tvivlar på att våra motståndare ens vet vilka Arvid Eljas och Fred Nilsson är...

Fast kanske mer intressant när Max är tillbaka och vilka problem han har haft. Nu är det väl ingen hemlighet att han haft problem med handen, men gör man lika med alla så blir det inga spekulationer om man mörkar någon men inte någon annan.

Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Masjavel_

Inlägg av Masjavel_ »

Jag tycker hon gör rätt som är helt tyst. Jag förstår inte intresset i skadade spelare, är de skadade så är de skadade. Vi på sidan av kan ändå inte göra något för att de ska bli mindre skadade. Låt de hålla rehab internt utan yttre inverkan ;)

Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Trams är vad det är!

Hon behöver inte gå in på detaljer men kan väl ge NÅNTING, tex:
Max är tillbaka i full träning och beslutas om uttagning dag till dag eller Max beräknas vara tillbaka i full träning på måndag.
Arvid Eljas har haft spökproblem med sin freakskada men är nära comeback. Kan inte idag svara på om det blir på lördag eller nästa vecka.

Vi har inte sådana extremt bra individualister att det tjänas på att mörka deras comeback. Inte ens Hedbeg vet ju hur femmorna formeras i förväg ändå.

Sun taught me,
Keep RISING!