Eller första? Även om Vejdemos kedja fick mest istid senast.
Hursomhelst är det kul att se Knuts så pigg så tidigt på säsongen. Följer han samma kurva som de senaste säsongerna och blir bättre sista tredjedelen kan han mycket väl bli tungan på vågen om vi får direktplats eller behöver gå via play-in till slutspelet.
Sug på den alla losers därute
Knuts kan få ettårskontrakt framöver om han ska vara kvar, så han har en morot att spela för. Förutsatt att han fortsätter att se pigg ut. Sista säsongerna har visat varför han inte ska ha kontrakt över flera säsonger.
Varför inte prova något nytt, Spelande Assisterande Tränare. Knuts är ombytt, men står bakom spelarna i båset under match. Sen kastar han in sig själv genom sporadisk byten när han vill få till en förändring i matchen.
– Jag tycker att det gör det. Vi är inte det mest skillade laget i ligan, det vet vi om, så vi får bara spela hårt och jobba mer. Vi måste pressa motståndarna och skapa därifrån. Nu har vi inte gjort så mycket mål på slutet och det ligger på mig och våra andra toppspelare, vi måste leverera bättre. Men systemet passar vår grupp, helt klart.
Självinsikt är väl bra - med går det inte att utveckla något som gränsar till skills eller kompensera det med begåvat samspel? Är hårt spel och mer jobb enda vägen? Gillar inte sånt där undergivet snack.
Tur då att vi får in en spelare med skills idag (visserligen inte i full blom senaste säsongerna - men ändå).
Hursomhelst är det kul att se Knuts så pigg så tidigt på säsongen. Följer han samma kurva som de senaste säsongerna och blir bättre sista tredjedelen kan han mycket väl bli tungan på vågen om vi får direktplats eller behöver gå via play-in till slutspelet.
Jag håller med. Det går att få fart på gamla hästar
Alltså, det här var en sugig jävla skitmatch som vanligt men den här nya fjärde hade en märklig kemi och liksom flög fram. Väldigt oväntat och förhoppningsvis ingen engångsföreteelse
Alltså, det här var en sugig jävla skitmatch som vanligt men den här nya fjärde hade en märklig kemi och liksom flög fram. Väldigt oväntat och förhoppningsvis ingen engångsföreteelse
Tyst stör inte en pågående illusionen om att det finns något bra
Kemin i 4:e är uteslutande Fortiers förtjänst. Han skulle lira i första kedjan istället för Zaki.....
Både Lang och Vejdemo skulle behöva någon som lyfter deras prestationer...
Det är när klubban finns i isen som det blir mål!!!
"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
- Tio minuter har Växjö på sig att avgöra så vi slipper gå till match på kvalplats.
- 3p i kväll betyder i alla händelser att vi klättrar till en tiondeplats.
* * *
Där kom Växjös 2-3.
Och där 2-4 i öppen bur.
* * *
Det är viktigt av flera skäl att Leksand placerar sig på den där tiondeplatsen, då Pastis lovat ställning i tabelltipset efter dagens omgång och jag har LIF just som 10:a.