2025-10-25 Lördag 18:00 Leksand - Djurgården 1-3

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
Gösen

Re: 2025-10-25 Lördag 18:00 Leksand - Djurgården

Inlägg av Gösen »

Ludde skrev: Igår, 19:40

.

Byta tränare har dokumenterad effekt men då måste ju laget ha kvalitet nog, jag är inte övertygad om att vi underpresterar.

Yes.
Finns noga dokumenterat via avhandling från en rätt ingående analys från Linköpings universitet att det snarare har en motsatt effekt.

Det kan (40%) i vissa fall ge en kortvarig injektion , ungefär som att kissa i byxan och vara något att ta till inför ett kval till exempel.

“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

Gösen skrev: Igår, 21:03

.

Byta tränare har dokumenterad effekt men då måste ju laget ha kvalitet nog, jag är inte övertygad om att vi underpresterar.

Yes.
Finns noga dokumenterat via avhandling från en rätt ingående analys från Linköpings universitet att det snarare har en motsatt effekt.

Det kan (40%) i vissa fall ge en kortvarig injektion , ungefär som att kissa i byxan och vara något att ta till inför ett kval till exempel.

Precis. Spar det kortet i rockärmen tills inga andra finns.

I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Einar Berg

Re: 2025-10-25 Lördag 18:00 Leksand - Djurgården 1-3

Inlägg av Einar Berg »

Wittgenstein skrev: Igår, 20:25

Det är inte systemets fel, eller tränarnas för den delen. Det är bara det som ALLA sagt förutom Thomas Johansson, Johan Hedberg och en skock leksandssupportrar: att truppen inte alls räcker till.

Exakt så är det!

Hedberg ska vara kvar! Det är spelarna som är kassa på att göra mål. Om systemet hade varit fel, så hade vi inte vunnit skotten i var och varannan match.

Hejalif

Inlägg av Hejalif »

Einar Berg skrev: Igår, 21:14
Wittgenstein skrev: Igår, 20:25

Det är inte systemets fel, eller tränarnas för den delen. Det är bara det som ALLA sagt förutom Thomas Johansson, Johan Hedberg och en skock leksandssupportrar: att truppen inte alls räcker till.

Exakt så är det!

Hedberg ska vara kvar! Det är spelarna som är kassa på att göra mål. Om systemet hade varit fel, så hade vi inte vunnit skotten i var och varannan match.

Problemet är att alla har rätt
Spelarna är kassa för det här systemet
Då är systemet fel eftersom ett system som inte anpassar sig kommer att begå självmord.
Om systemet är fel så är det tränaren det är fel på som inte kan anpassa sitt system efter dom förutsättningar han har att ta hänsyn till. Och om nu tränaren är fel för att han inte kan anpassa systemet till det material han har är det sportchefen som gjorde fel som värvade ett material som inte fungerar till en tränare som är förändringsobenägen. Då är det styrelsens fel som värvat en sportchef som saknar förmåga att få till ett bra lag som passar den tränaren. Och då är det medlemmarnas fel som röstade fram en inkompetent styrelse

Ludde

Inlägg av Ludde »

Gösen skrev: Igår, 21:03

.

Yes.

Som sagt om det finns kvalitet i truppen vilket jag inte är övertygad om. Appelgren, Perra Jonsson och Roger Melin är tydliga exempel på när det funkar och vi har den kvalitet som krävs för en förändring. Uffe

Detta kan man ganska snabbt ta reda på med Carnbros statistik huruvida vi behöver ny tränare eller flera nya spelare så jag är övertygad om att Tjomme redan har svaret.

Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Jaha, kom hem för en timme sedan. Satte på eftersändningen och kände verkligen att här blir det seger ikväll.
Stängde av vid 0-2. Så vet inte hur matchen såg ut förutom i första. Och den perioden var inte direkt dålig men heller inget att hurra för.
Ändå kändes denna förlust betydligt bekvämare än torsdagens.

Undrar när vi vinner igen. Januari?

Det här spelet eller framförallt spelsystemet kommer inte funka i ett kval. Hoppas Hedberg förstår det. Iofs kommer vi ju inte överleva ett kval oavsett. Börjar för första gången bli riktigt orolig över att åka ur, för så här dåliga har vi inte varit sedan -05/-06

Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Jag märkte att Leksands spelare blev väldigt frustrerade och började skrika lite på varandra.
https://hockeynews.se/nyheter/hellberg- ... ade-skrika

Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Sniper skrev: Igår, 22:01

Jag märkte att Leksands spelare blev väldigt frustrerade och började skrika lite på varandra.

Den gemytliga gruppkänslan snart ett minne blott?
Kanske bra isf.

Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

Stjärnan skrev: Igår, 22:24
Sniper skrev: Igår, 22:01

Den gemytliga gruppkänslan snart ett minne blott?
Kanske bra isf.

Borde väl vara ett rätt begränsat utrymme för gemytligt grupp-mys nu kan man tänka. Och det är kanske bra? Lite adrenalin och desperation?

I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
svepet

Inlägg av svepet »

Säsongens första (och sista?) Tegera-besök gav ju inte direkt mersmak. Brukar ha ganska bra träff på mina besök men det här var sämsta matchen på många år som jag varit på.

SteelSky

Inlägg av SteelSky »

MeraSkottpåMål skrev: Igår, 19:52

Ring hem Martin Karlsson!
Han vågar gå rakt på mål!

Fy fan, inget ont om Mr Karlsson såklart, men när man längtar efter honom för att lösa problem i vår offensiv... då förstår man hur jävulusiskt illa läget är!!!

Södra Siljan speglar vinnare
Ludde

Inlägg av Ludde »

Så dom stängde in sig efter matchen men ut kom Hedberg med fler floskler om att dom diskuterat att dom måste tro på det dom gör.

Nu hoppas jag ju att den interna diskussionen bestod av annat och Hedberg och Tjomme har ett möte idag om det.

Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Hejalif

Inlägg av Hejalif »

Ludde skrev: Idag, 09:42

Så dom stängde in sig efter matchen men ut kom Hedberg med fler floskler om att dom diskuterat att dom måste tro på det dom gör.

Nu hoppas jag ju att den interna diskussionen bestod av annat och Hedberg och Tjomme har ett möte idag om det.

Hedberg börjar påminna om Hitler som strategisk ledare.
Rigid in i det sista och kan inte se sina egna fel och brister. Eller att hans planer inte fungerar. Jag tror ett tränarbyte måste till så vi kan spela ett spel laget klarar av

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Klas skrev: Igår, 18:55

Men för i alla jävla kukars helveten!
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Har inte hört något liknande komma från hjärtats avgrund sen kulor rann vid flipperspelen i spelhallen på Noret eller när vi tävlingsspelade i par på minigolfbanan vid Leksands Isstadion. Stora 80-talspriset till Klas!

Pellefant

Inlägg av Pellefant »

Hejalif skrev: Idag, 10:15
Ludde skrev: Idag, 09:42

Hedberg börjar påminna om Hitler som strategisk ledare.
Rigid in i det sista och kan inte se sina egna fel och brister. Eller att hans planer inte fungerar. Jag tror ett tränarbyte måste till så vi kan spela ett spel laget klarar av

Min känsla är att Hedberg även tappat en hel del av sina egna fokuspunkter inför säsongen, hur var det med att gå rakt och rakare på mål? Vi har ju allt som oftast INGA spelare framför mål och ALLA nere vid kortsidans sarg och upp i hörnen av blålinjen, helt otroligt att det kan se ut som det gör om man har den eller haft den utgångslinjen.

Sedan var det detta med PP som det talades så mycket om under försäsongen, men det kan man bara sucka åt.