MeraSkottpåMål skrev: lör 11 okt 2025, 18:34Vi kan spara massor av pengar på att bryta med Tjomme och at ta in Ollas som SC....
Ja faktiskt.
22 spelare med ingångslön 30 tusen.
MeraSkottpåMål skrev: lör 11 okt 2025, 18:34Vi kan spara massor av pengar på att bryta med Tjomme och at ta in Ollas som SC....
Ja faktiskt.
22 spelare med ingångslön 30 tusen.
Ingångslön för juniorer när de spelat 100 minuter i shl.
Det jag menar är att han hittar bättre spelare än Tjomme.
MeraSkottpåMål skrev: lör 11 okt 2025, 18:56Det jag menar är att han hittar bättre spelare än Tjomme.
Jaså.
Vem hittade Ollas?
Blir det nån Hermodsson som VD eller? Hoppas.
![]()
Sniper skrev: tis 07 okt 2025, 18:00Malkin 66
7 oktober 2025, 17:18Hörde (vet) en siffra på 5 miljoner i slutet av september, dom funderade på förlänga tiden
Så siffran är bekräftad nu? https://www.siljannews.se/leksands-if/s ... inbringat/
2016 räddade banken Mjällby AIF.
Nio år senare är laget svenska mästare.
– Bli bäst på det som är gratis, säger ordföranden och Leksands IF-supportern Magnus Emeus i en intervju med Falu-Kuriren.
https://www.falukuriren.se/2025-10-24/4 ... ar-gratis/
Är det omstart i ettan likt KHK fick göra om vi skulle åka ut eller?
Lampa skrev: sön 26 okt 2025, 11:57Är det omstart i ettan likt KHK fick göra om vi skulle åka ut eller?
HA om vi åker ur, lägsta divisionen om det är konkurs. KHK miste väl bara elitlicensen om jag minns rätt
Vad gäller för vår del för att klara av elitlicensen, nu när vi gick så kraftigt minus ifjol?
Stjärnan skrev: mån 27 okt 2025, 14:47Vad gäller för vår del för att klara av elitlicensen, nu när vi gick så kraftigt minus ifjol?
SHL har sänkt nivån till 5% (?) I eget kapital.
Vad som gäller för HA vet jag inte.
Rent teoretiskt lever vi ju ett år till då framtida bortfallna intäkter syns först vid nästa Bokslut. Däremot så är det ju tämligen svårt att se någon som helst annan lösning än en konkurs som ett rimligt utfall om det centrala TV avtals stödet försvinner.
Licenskravet är nog av underliggande betydelse.
Gösen skrev: mån 27 okt 2025, 15:03SHL har sänkt nivån till 5% (?) I eget kapital.
Rent teoretiskt lever vi ju ett år till då framtida bortfallna intäkter syns först vid nästa Bokslut. Däremot så är det ju tämligen svårt att se någon som helst annan lösning än en konkurs som ett rimligt utfall om det centrala TV avtals stödet försvinner.
OK. Så att så länge det egna kapitalet uppnår den procenten av... omsättningen antar jag, varje år (eller varannat kanske?) så är det lugnt ang licensen? Ingen hänsyn tas till resultatet i sig? Eller andra kriterier?
Vi lär väl ligga nära gränsen oavsett gissar jag.
Stjärnan skrev: mån 27 okt 2025, 15:16Gösen skrev: mån 27 okt 2025, 15:03Stjärnan skrev: mån 27 okt 2025, 14:47Vad gäller för vår del för att klara av elitlicensen, nu när vi gick så kraftigt minus ifjol?
SHL har sänkt nivån till 5% (?) I eget kapital.
Rent teoretiskt lever vi ju ett år till då framtida bortfallna intäkter syns först vid nästa Bokslut. Däremot så är det ju tämligen svårt att se någon som helst annan lösning än en konkurs som ett rimligt utfall om det centrala TV avtals stödet försvinner.OK. Så att så länge det egna kapitalet uppnår den procenten av... omsättningen antar jag, varje år (eller varannat kanske?) så är det lugnt ang licensen? Ingen hänsyn tas till resultatet i sig? Eller andra kriterier?
Vi lär väl ligga nära gränsen oavsett gissar jag.
Jo. Med minskad omsättning (HA) krävs ju också ett mindre kapital i reda pengar för att uppnå 5% eller 8 eller 10. Vad som nu gäller där?
Ja la till i det tidigare inlägget att just elitlicensen är nog rätt obetydlig i det stora sammanhanget. Att klara av betalningar för arena och nödvändig personal kommer fälla oss när det inte finns någon buffert utan snarare skulder som behöver betas av.