Pellefant skrev: mån 27 okt 2025, 19:04Wiborg skrev: mån 27 okt 2025, 09:03Jag skulle väl säga att det typ står 0-0 i den fighten, experterna tippade oss ännu lägre och vi är fortfarande högre upp än de sagt så ingen har rätt.
Klas skrev: lör 25 okt 2025, 22:38Borde väl vara ett rätt begränsat utrymme för gemytligt grupp-mys nu kan man tänka. Och det är kanske bra? Lite adrenalin och desperation?
Sen ska man väl kanske ta motståndarnas målvakts kommentar med en nypa salt.
I övrigt håller jag inte med om det nattsvarta som kommit fram när jag nu läst igenom matchtråden. Jag tycker inte alls vi är så dåliga som experterna påstår. Jag tycker vi för matchen och är det bättre laget. Vi har också spelare som kan trycka dit pucken i krysset likt Hudon gör vid 0-3. Vi är i total avsaknad av självförtroende, både individuellt och kollektivt och klarar vi att ta oss ur den mentala svackan så ser det klart ljusare ut. Vi är fortfarande bara två poäng från slutspelsplats. Visst, kval ännu närmre men vinst imorgon och sedan kunna ta några poäng till innan uppehållet så ser det genast bättre ut.
Tillägg, oavsett om det finns likheter eller inte så är det jävligt smaklöst att jämföra Hitler och Hedberg.
Vem och i synnerhet HUR i hela friden jämför denne någon Hedberg med *itler???!
Nummer ett: jag ifrågasätter ibland den genomsnittliga läsförståelsen här.
Jag jämför inte Hedberg med Hitler som person – det borde vara uppenbart.
Jag jämför deras ledarskapsförmåga, eller snarare bristen på den.
Hitler är det mest dokumenterade exemplet på en ledare som vägrade se verkligheten, som trodde att hans plan var felfri även när allt rasade.
Hedberg uppvisar samma rigiditet och verklighetsförnekelse – inte samma ondska, men samma typ av strategiskt tunnelseende.
Det är alltså inte en moralisk jämförelse, utan en analytisk.
Men jag inser att för vissa är allt som kräver mer än två tankeled triggande