2023-11-16 Torsdag 19:00 Örebro - Leksand 1-2

Matchtrådar för alla matcher.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2023-11-16 Torsdag 19:00 Örebro - Leksand 1-2

Inlägg av Stjärnan »

Wittgenstein skrev: fre 17 nov 2023, 09:28 Vid tillfället för presskonferens igår så visste iaf inte Karlberg vad felet var med Hrivik, och skulle han veta så skulle han ändå inte få säga något... (som han själv påpekade).

Beslutet att han skulle avstå verkar ha fattats bara minuten innan nedsläpp. Tomas Ros uppgav i morse att han uppfattat Hrivik som en spelare som "känner efter" lite extra och att han isf lika gärna kan spela på lördag, men detta var bara en spekulation.
Var väl en ny Freak-skada. Noterbart är att den förra kom också 2 dagar innan match mot HV.
Marek Hrivík skadad i "en riktig 'freak' grej"
30 november, 14:28, 2022

Hanna Thompson
Reporter
Contact Twitter
FÖLJ HOCKEYSVERIGE:
Facebook Instagram Twitter
Efter två matchers frånvaro fanns Marek Hrivík med i truppen igen när Leksand skulle möta Färjestad under gårdagen. Men matchspel blev det inte, då en ny skada satte stopp för stjärncentern.
– Han skadade sig precis i slutet av uppvärmningen. Jag vet knappt vad som hände, säger Leksandstränaren Björn Hellkvist till Avesta Tidning.

Återkomsten till laguppställningen blev en kortvarig sådan för Leksands Marek Hrivík. Stjärncentern hade inte kommit till spel under det två senaste matcherna på grund av en underkroppsskada, men ansågs under gårdagen i spelklart skick inför matchen mot Färjestad.

Men i samband med att spelarna skulle kliva av isen efter uppvärmningen, slog olyckan till, och Hrivík blev skadad på nytt enligt Avesta Tidning.

– Det är en ny skada, en riktigt "freak" grej, säger tränaren Björn Hellkvist till lokaltidningen och fortsätter:
– Han skadade sig precis i slutet av uppvärmningen. Jag vet knappt vad som hände. Jag vet var han är skadad men det tänker jag inte gå in på.

Efter att tränaren hade pratat med lagläkaren och fysioterapeuten, stod det klart att Leksandscenterns comeback skulle få dröja, då det inte fanns någon chans att Hrivík skulle komma till spel under matchen.

“Då får jag veta mer”
Det är i nuläget oklart hur länge den nya skadan kommer tvinga Hrivík att sitta vid sidlinjen.

– Vi har träning imorgon och då får jag veta mer. Vi får se, det är två dagar till nästa match, säger Hellkvist och syftar på torsdagens match då Leksand gästas av HV71 i Tegera Arena.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: 2023-11-16 Torsdag 19:00 Örebro - Leksand 1-2

Inlägg av Sundsvalll »

Men bäst var ju När Berglund raljera bort hivriks frånfälle.
Ni har helt rätt att han var med och sen inte men jag vet inte vad som hände.

Men vi gör vår en stabil match ändå. Tycker Karlberg fungerar bra att knuffa rullator åt Zacke😉 vi hittade en roll åt den pajasen med😁 men tycker synd om Karlberg lite all den viljan och noll arv från farsan.
Men vi gör det bra som grupp och det är det största. Vi vinner inte tack vare enskilda individer utan det är en n laginsats
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2023-11-16 Torsdag 19:00 Örebro - Leksand 1-2

Inlägg av Sniper »

- Sällan har jag sett Lang bli så neutraliserad som igår.
- "Inte varit med om det tidigare" samt "Det är lite nytt att komma in i här och det tar ett tag att lära sig", sa Eddie Larsson i slutet på augusti. Han syftade på sättet att spela, Leksand i allmänhet och backarna i synnerhet. Har han nu hittat nyckeln för sin personliga del? Printz-effekten?
Användarens profilbild
Ställbergarn
Inlägg: 68
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 08:03

Re: 2023-11-16 Torsdag 19:00 Örebro - Leksand

Inlägg av Ställbergarn »

Wiborg skrev: fre 17 nov 2023, 09:12
Klas skrev: tor 16 nov 2023, 18:38 Match i soffan, ännu en gång. Fan, man börjar bli gammal och bekväm. Bär även emot att kliva in i den sminkade fula Toyota-hallen och se de självgoda wannabe-hockeyfansen sjunga sina fula ramsor, allt andas ekorrar och sockermunkar.

Vinn! För bövelen, vinn!
Alla ramsor var ju inte fula, de hade ju snott några melodier från våra klassiska ramsor. Så länge man inte hörde vad de sjöng så kunde man ju sitta och nynna med i huvudet och då var det ju direkt leksandsramsor även från hemmaklacken. Daladans t.ex. körde de ju flera gånger även om det inte var så många mål.
Örebro måste vara laget som snott mest melodier från Leksand, eller som iaf kör samma melodier som Leksand i störst utsträckning om man ska vara mer politiskt korrekt. :?