Tänk om det hände hos oss. Som att gå bakom Emilias rygg.
Robin Salo har precis som laget inte haft sin bästa tid. Under förra veckan basunerade dessutom hans sambo ut en bild på Robin Salo tillsammans med parets hund, där det stod att han skulle få vila så att ryggen kan läkas. https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... aga-trend/
Vi är en poäng ifrån kval och en poäng ifrån jumbo. Tur att HV och LHC har svåra matcher på lördag för det har även vi.
Möjligt att vi klarar oss från att ”fira” Halloween på kvalplats pga deras tuffa matcher. Men långt ifrån säkert.
Vi har väl i sanningens namn inte mycket att hoppas på längre. Det är återigen bevisat att vi inte räcker till. Vi kommer tillhöra botten4. Visserligen där jag tippat oss men botten2 vore förödande. Rimligt men förödande.
Vårt enda hopp är att vi plockar några poäng här och där och att två lag av HV, LHC och Malmö går ÄNNU sämre än oss.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Vi är en poäng ifrån kval och en poäng ifrån jumbo. Tur att HV och LHC har svåra matcher på lördag för det har även vi.
Möjligt att vi klarar oss från att ”fira” Halloween på kvalplats pga deras tuffa matcher. Men långt ifrån säkert.
Vi har väl i sanningens namn inte mycket att hoppas på längre. Det är återigen bevisat att vi inte räcker till. Vi kommer tillhöra botten4. Visserligen där jag tippat oss men botten2 vore förödande. Rimligt men förödande.
Vårt enda hopp är att vi plockar några poäng här och där och att två lag av HV, LHC och Malmö går ÄNNU sämre än oss.
Halloween är idag, så det får vi fira på säker mark oavsett morgondagens resultat.
Vi är 4 poäng ifrån 8:e pats och hemmaplansfördel i play in, man kan se glaset halvtomt eller halvfullt. Det är tight i tabellen just nu på nedre halvan med 5 poäng som skiljer 7 lag. Det ena laget har mer kris än det andra. Vi kommer behöva öka på poängproduktionen givetvis, men det är samtidigt långt kvar på säsongen och jag tycker fortfarande att vi har ett spel som borde ge mer poäng framöver än det har gjort hittills. Jag tycker vi är på rätt väg ändå.
En mycket bra lördag! Äckelbrynäs åker på torsk, HV åker på torsk Linköping åker på en mardrömstorsk som kommer hänga kvar i minnet hela uppehållet och Leksands IF nollar serieledarna i hemmaborgen. Synd att Örebro nöp en pinne och att Malmö tog tre, men å andra sidan har vi Luleå i sikte.
Ja, efter 100 tusen simulationer av förväntade resultat i alla matcher resten av serien baserat på avancerad statistik osv, så hamnar Leksand på plats 13 och Malmö plats 14.
” Leksand gör det helt ok, för att inte säga bra, spelmässigt i lika styrka. Man saknar dock spets, vilket inte minst visar sig i deras hopplöst svaga PP-siffror. Man hade verkligen behövt fylla på truppen med någon eller några klass-lirare. Då tror jag att laget hade kunnat avancera högre upp i tabellen. Tyvärr lär det inte finnas resurser till det och då får nog Leksand istället rikta in sig på en bottenstrid.”
Å andra sidan:
Slutade som bekant 1-4.
* * *
Motiveringen gällande Leksand då?
Man saknar dock spets, vilket inte minst visar sig i deras hopplöst svaga PP-siffror.
Spets har aldrig hjälpt Leksand i det avseendet - vi har nästan alltid svaga PP-siffror.
Man hade verkligen behövt fylla på truppen med någon eller några klass-lirare. Då tror jag att laget hade kunnat avancera högre upp i tabellen.
Vi får hoppas på två raka vinster, 6 p, nu vid omstarten för sen ser det jobbigt ut nästföljande 4. Hemmamatcher mot topplaget Frölunda och svårspelade Växjö följt av norrlandsturne. Dock oddsmässigt borde nästan chanserna till seger vara högre i de 4.
Malmö ligger och hotar strax under oss men de har haft en match mindre spelad en längre tid. Denna matchen, hemma mot Växjö, spelas dock ikapp den 25/11, tisdagen efter vår hemmamatch mot frölunda lördag 22/11. Då spelar också Dif-Fbk ikap sin haltande match. Sedan är det bara Frölunda-Växjö som har en hängmatch kvar, ända till 10/2.
Vi ska också få en hängmatch att spekulera i under nästan en månad i februari.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Finns ju ett löst - och väldigt obekräftat - rykte i Masugnen att Gidlöf gick sönder mot AIK* (hittar inte originalinlägget från oktober). Men hur det än är med den saken är jag trött på Djurgården och deras målvaktsturer. Först lånar de vårt stjärnskott till SHL-kvalet, och sen ställer de slipsen i mål mot vår bottenkonkurrent HV x2.