Apropå attraktivt boende - vad händer med Mareks boende i Ejendals hus?
Han bygger just nu två lyxhus på Yttervägen på Hjortnäsheden i Leksand med utsikt över Siljan och vill skräddarsy ett av husen till Hrivik. Husen blir av typen enplan och anpassas efter en liten familj.
Så Cehlarik övertog landsmannens boende i somras (och är nu granne med Lyytinen)?
Uppe på vägen centrala Leksand <-> Tällberg bor sedan Prippen*, i vad som verkar vara barndomshemmet. I huset nedanför, vid genomfartsvägen där i Hjortnäsheden, bodde en klasskamrat till mig. Längre bort i kurvan, mot Leksand Strand-hållet, hittade man "Ägg-gubben". En man som kom med en påse ägg en gång i veckan, vare sig man behövde eller inte. Han bara ringde på dörren på Käringberget och klev in. Låst ytterdörr var endast aktuellt på natten eller när ingen var hemma.
Fransson har för övrigt sålt huset mittemot.
*Jag umgicks med hans lillasyster ett tag i början på 90-talet när hon bodde i Ropsten och jag vid Karlaplan. Jag har fortfarande inte återlämnat en bok som är hennes. Inte min stil - jag som är som The Library Cop i Seinfeld när det gäller mina egna böcker.