Var bor du?

Var bor du?

Storstockholm
8
23%
Skåne
0
Inga röster
Örebro Län
3
9%
Göteborg med omnejd
1
3%
Norr om Dalarna
0
Inga röster
Dalarna
11
31%
Leksands kommun
3
9%
Utomlands
0
Inga röster
Övriga Sverige
9
26%

Antal röster: 35

LeftHook

Re: Var bor du?

Inlägg av LeftHook »

Leksing i vargaland skrev: tor 11 sep 2025, 10:35
LeftHook skrev: ons 10 sep 2025, 20:48

Hej har hittat hit! Bor i munkfors men har rötter i dalarna. IFK munkfors har blått vitt och gult på tröjorna och även i klubbmärket

Bild

Gött mä en te Värmlänning, dä behövs :grin:

Fint dä

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Sniper skrev: tor 02 jan 2025, 19:02

Apropå attraktivt boende - vad händer med Mareks boende i Ejendals hus?

Han bygger just nu två lyxhus på Yttervägen på Hjortnäsheden i Leksand med utsikt över Siljan och vill skräddarsy ett av husen till Hrivik. Husen blir av typen enplan och anpassas efter en liten familj.

– Marek får gärna bo där. Han har gjort en bra säsong och får gärna flytta in i ett av husen, säger Per Olof Ejendal till Sportbladet.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... att-stanna

Så Cehlarik övertog landsmannens boende i somras (och är nu granne med Lyytinen)?

Uppe på vägen centrala Leksand <-> Tällberg bor sedan Prippen*, i vad som verkar vara barndomshemmet. I huset nedanför, vid genomfartsvägen där i Hjortnäsheden, bodde en klasskamrat till mig. Längre bort i kurvan, mot Leksand Strand-hållet, hittade man "Ägg-gubben". En man som kom med en påse ägg en gång i veckan, vare sig man behövde eller inte. Han bara ringde på dörren på Käringberget och klev in. Låst ytterdörr var endast aktuellt på natten eller när ingen var hemma.

Fransson har för övrigt sålt huset mittemot.

*Jag umgicks med hans lillasyster ett tag i början på 90-talet när hon bodde i Ropsten och jag vid Karlaplan. Jag har fortfarande inte återlämnat en bok som är hennes. Inte min stil - jag som är som The Library Cop i Seinfeld när det gäller mina egna böcker.

Bild

Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Nyhetsflash:

Italien utreder ”sniper-turism” i Sarajevo

Jag trodde sniper-turism var att inhandla en kebab "på rätt sida Gullmarsplan" och hänga över frysdisken på Matdax i Högdalen.

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.