Övrig sport

Användarens profilbild
Wiborg

Re: Övrig sport

Inlägg av Wiborg »

Sniper skrev: sön 09 nov 2025, 18:12

Det är mycket wittgensteinskt som fångas här - gul mössa respektive "totalt jävla mörker" (LIF:s och matchtröjornas kommande öde).

Bild

16. Hank's Heaven
4 Apr 2023 · Happy Ladies Pubcast
00:44:38
Peder och Patrik testar Hank's Heaven i Högdalen. Det pratas om ryssar, kineser, men inte pattar och säkert något som var inne eller ute.
https://podtail.com/podcast/happy-ladie ... -s-heaven/

Total jävla mörker är för övrigt helt klart lyssningsvärt de dagar man är på punkhumör:

Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: sön 09 nov 2025, 09:07
Wittgenstein skrev: lör 08 nov 2025, 12:52

Går det att buda över en stor stark och en kebab från Hanks? Inte det? Då får du nog pinna dit själv.

Wittgenstein pratar ofta om Hank's Heaven (vet inte varför) så för läsare som är obekanta med stället https://www.google.com/search?sca_esv=0 ... =633&dpr=1

Själv har jag aldrig varit där - eller druckit öl överhuvudtaget i Högdalen - men jag brukar passera på min väg till Matdax eller förskola. Härom sommaren bytte de veranda, från en större till en mindre. Kanske för att reducera gästernas herravälde i passagen.

Däremot har jag en gång tagit en öl i närliggande Rågsved (2014, tror jag). Säger jag med anledning av:

Falu BS spelar kvalfinal mot Rågsved på söndag – då storsatsar FK-sporten med en supersändning före, under och efter kvalrysaren.

– Vi bjuder på en härlig fotbollsfest med start 12.40 för alla som inte kan ta sig till Kopparvallen på söndag, säger Falu-Kurirens sportchef Markus Bäckström.
https://www.falukuriren.se/2025-11-07/f ... rsandning/

I Falu Bs hittar vi en bekant som Styrelseordförande. Håkan Åman.

Man vann förövrigt mot Rågsved och spelar nu ett Gävle-Dala derby om en plats till Ettan.

“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Nu finns Värsta gänget, filmklassikern från 1989 att bevittna via Netflix. Min enda relation till den märkliga brännbollsliknande sporten. Den nyheten gjorde mig så glad att jag återuppväckte denna sött slumrande tråd. Någon kväll ska jag resa tillbaka till barndomen och se om den. Och då kanske jag släpper en recension i recensionstråden som väl annars dinglar av konstiga maträtter. Men inte ikväll.

Bild

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Gösen skrev: mån 10 nov 2025, 10:43

I Falu Bs hittar vi en bekant som Styrelseordförande. Håkan Åman.

Man vann förövrigt mot Rågsved och spelar nu ett Gävle-Dala derby om en plats till Ettan.

Ska man fördjupa sig något inom ämnet Falu BS och Leksandsprofiler hittar vi under Jepordyfliken 500, han är avgående tränare för bandysektionen, med frågan -Vem är Johan Hedberg-

Frågar man istället Mats_umes polare AI får man detta svar;

Johan "Daggen" Hedberg var nyligen huvudtränare för Falu BS bandy, men har nu lämnat den positionen för att bli ny tränare för Leksand i SHL. Han är känd för sin bakgrund som målvakt i NHL och tar nu över som tränare för Leksand. Hedberg fortsatte som huvudtränare för Falu BS under 2023.

Förövrigt har de traditionsenligt fått skjuta på sin planerade hemmapremiär i helgen då alla vet att det inte går att lägga is utomhus i 7-8 plusgrader. Hemmapremiären skjuts istället till nästa helg och spelas i Rättvik Arena.

“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Vad står det Falu BS-Gefle? Hittar ingen målservice (Flashscore meddelar bara slutresultat idag) och FK avslöjar inget i liverubriker utan det är endast förbehållet betalande. Som det senaste i den slutna LIF-regimen med Kim Tjom-un.

Edit: Inget svar på 45 minuter. Apati råder. Men här är slutresultatet https://www.flashscore.se/match/fotboll ... -jkdD94El/