Var bor du?

Var bor du?

Storstockholm
7
24%
Skåne
0
Inga röster
Örebro Län
3
10%
Göteborg med omnejd
1
3%
Norr om Dalarna
0
Inga röster
Dalarna
10
34%
Leksands kommun
3
10%
Utomlands
0
Inga röster
Övriga Sverige
5
17%
 
Antal röster: 29

Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Var bor du?

Inlägg av Gösen »

Tog med ytor jag vet det bor forumdeltagare på.
Norr om Dalarna och övriga Sverige är rätt stort så kommentera gärna var ni bor.

Kan också nämnas att den som startar omröstningar INTE kan se vem som röstat eller på vad.
Senast redigerad av Gösen den tor 16 nov 2023, 12:30, redigerad totalt 1 gång.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Var bor du?

Inlägg av Mats_ume »

Ni som kommer från den del av Örebro län som ligger i Västmanland, känner ni er som Örebrolänningar eller Västmanlänningar?
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Var bor du?

Inlägg av Wittgenstein »

Mats_ume skrev: tor 16 nov 2023, 12:24 Ni som kommer från den del av Örebro län som ligger i Västmanland, känner ni er som Örebrolänningar eller Västmanlänningar?
"Kära örebroare...."
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Var bor du?

Inlägg av Wiborg »

Mats_ume skrev: tor 16 nov 2023, 12:24 Ni som kommer från den del av Örebro län som ligger i Västmanland, känner ni er som Örebrolänningar eller Västmanlänningar?
Varken eller... Känner mig mer mas än örebroare efter 7-8 år norr om länsgränsen och västmanlänning har jag aldrig känt mig som.
Pain is temporary, glory is forever
Wibbe
Inlägg: 15
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:41

Re: Var bor du?

Inlägg av Wibbe »

Wiborg skrev: tor 16 nov 2023, 12:59
Mats_ume skrev: tor 16 nov 2023, 12:24 Ni som kommer från den del av Örebro län som ligger i Västmanland, känner ni er som Örebrolänningar eller Västmanlänningar?
Varken eller... Känner mig mer mas än örebroare efter 7-8 år norr om länsgränsen och västmanlänning har jag aldrig känt mig som.
Örebroare ville man absolut inte vara när man var hockeyspelare i Lindesberg, vet att dagens ungdomar ser på saken annorlunda (tyvärr). Om det fanns något större område som man hade anknytning till så var det snarare "Bergslagen" än något landskap.
Användarens profilbild
Ställbergarn
Inlägg: 68
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 08:03

Re: Var bor du?

Inlägg av Ställbergarn »

Mats_ume skrev: tor 16 nov 2023, 12:24 Ni som kommer från den del av Örebro län som ligger i Västmanland, känner ni er som Örebrolänningar eller Västmanlänningar?
Jadu, jag brukar nog uttrycka det som att det ligger i Västmanland, 10 mil norr om Örebro, men föredrar att kalla mig för Bergslagsbo. Även om jag sen 23 år är utflyttad. Men Bergslagsstålet går aldrig ur! Men att kalla mig själv för västmanlänning eller örebrolänning känns faktiskt lika fel båda två.

Idag fick man klicka "Övriga Sverige" då man bosatt sig i nordvästra Småland, ett par mil väster om Värnamo. Och det känns fortfarande lite fel, att se sig som en som bor i södra Sverige.. :))
Användarens profilbild
Pastis
Webbplatsadministratör
Inlägg: 321
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 18:22
Ort: Grövelsjön

Re: Var bor du?

Inlägg av Pastis »

Själv är jag infödd västmanlänning, långt från gnällbältet i Örebro trakterna! :)) ;) Född i Kungsör, via några år i Västervik (Småland) sedan uppväxt i Köping. Efter lumpen, en massa år i Stockholmstrakten och när jag blev förståndig nog flyttade jag längst upp i nordvästra hörnet av Dalarna, till Grövelsjön. Bara 4 km till mitt "andra" hemland Norge. ^#(^
Fjodor
Inlägg: 245
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:10

Re: Var bor du?

Inlägg av Fjodor »

Sedan 25 år i en liten ort några mil söder om Linköping i Östergötland, dvs. Övriga Sverige för den geografiskt okunnnige. :mrgreen:
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
Användarens profilbild
Pastis
Webbplatsadministratör
Inlägg: 321
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 18:22
Ort: Grövelsjön

Re: Var bor du?

Inlägg av Pastis »

Fjodor skrev: tor 16 nov 2023, 15:45 Sedan 25 år i en liten ort några mil söder om Linköping i Östergötland, dvs. Övriga Sverige för den geografiskt okunnnige. :mrgreen:
Gjorde lumpen på T1 i Linköping! :YMALIEN:
Fjodor
Inlägg: 245
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:10

Re: Var bor du?

Inlägg av Fjodor »

Pastis skrev: tor 16 nov 2023, 16:10
Fjodor skrev: tor 16 nov 2023, 15:45 Sedan 25 år i en liten ort några mil söder om Linköping i Östergötland, dvs. Övriga Sverige för den geografiskt okunnnige. :mrgreen:
Gjorde lumpen på T1 i Linköping! :YMALIEN:
Stackars sate :d
Jag kommer aldrig känna mig som en östgöte, men byn där jag bor är helt ok. Linköping och särskilt LHC är dock en annan historia.....
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 216
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: Var bor du?

Inlägg av SteveY »

Tycker vi ska vända på det, ”Vem bor här?” Istället.
Alla skickar en bild på sitt hem till Pastis, som i sin tur lägger ut bild för bild och sen får man gissa vem som bor var :-B
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Var bor du?

Inlägg av Gösen »

SteveY skrev: tor 16 nov 2023, 16:55 Tycker vi ska vända på det, ”Vem bor här?” Istället.
Alla skickar en bild på sitt hem till Pastis, som i sin tur lägger ut bild för bild och sen får man gissa vem som bor var :-B
Då skulle Lillgud få hjärnblödning.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Leksing i vargaland
Inlägg: 119
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 20:25

Re: Var bor du?

Inlägg av Leksing i vargaland »

Övriga Sverige, fnys :twisted: Tycker att Värmland borde få ha ett eget alternativ :lol:
I en byhåla utanför Karlstad.
Och innan det kastas skit om mitt kära Värmland så tar vi det med en gång. Karlskoga ligger INTE i Värmland [-X
Hangovers are temporary
Drunk stories are forever
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Var bor du?

Inlägg av Mats_ume »

Leksing i vargaland skrev: fre 17 nov 2023, 18:28 Övriga Sverige, fnys :twisted: Tycker att Värmland borde få ha ett eget alternativ :lol:
I en byhåla utanför Karlstad.
Och innan det kastas skit om mitt kära Värmland så tar vi det med en gång. Karlskoga ligger INTE i Värmland [-X
Bor du i Skoghall alltså?
Nu ligger ju Karlskoga i Värmland men inte i Värmlands län. 8-)
Användarens profilbild
Leksing i vargaland
Inlägg: 119
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 20:25

Re: Var bor du?

Inlägg av Leksing i vargaland »

Mats_ume skrev: fre 17 nov 2023, 18:33
Leksing i vargaland skrev: fre 17 nov 2023, 18:28 Övriga Sverige, fnys :twisted: Tycker att Värmland borde få ha ett eget alternativ :lol:
I en byhåla utanför Karlstad.
Och innan det kastas skit om mitt kära Värmland så tar vi det med en gång. Karlskoga ligger INTE i Värmland [-X
Bor du i Skoghall alltså?
Nu ligger ju Karlskoga i Värmland men inte i Värmlands län. 8-)
Skoghall :( Nej för bövulen. Det går en skarp linje genom Värmland om man är öststatare eller tillhör den fria värden, linjen följer Norsälven och Fryken och då gäller det att bo på rätt sida älven :mrgreen:
Hangovers are temporary
Drunk stories are forever