Vad gör Yström? Robin S jobbar på, det vet vi, men Erik Yström har inte satt något synligt avtryck sedan han tillträdde. Förutom när han anställde Robin S (om det nu var han).
Vad gör Sniper? Återställer dagligen, ibland stundligen, besöksräknaren. Vi har falska onlinerekord orsakade av attacker (eller "attacker" som Pastis lugnt kallar det). Men det riktiga rekordet ska alltid* vara 126 från den bittra säsongsavslutningen 2025-03-11 21:25:03.
*126 tills det slås av stor eller upprörande händelse. Som exempelvis SM-guld eller degradering.
Ser att podden previously known as Blåvita masar nu släpper en intervju med Alexander Lindqvist. Jag är ingen lyssnar av nämnda podd (den är väl fortfarande bara tillgänglig för betalande prenumeranter?), men den drivs väl fortfarande av Robin som numera är anställd av LIF. Föreligger det inte någon typ av intressekonflikt kopplat till att arbeta för LIF och samtidigt sälja egenproducerad kommunikation med spelare? Hamnar slantar som skulle kunna hamna hos LIF istället i Robins ficka? När spelarna tillfrågas vet de då att de deltar i en privat podd och inte i föreningens officiella kommunikation?
Vad gör Sniper? Återställer dagligen, ibland stundligen, besöksräknaren. Vi har falska onlinerekord orsakade av attacker (eller "attacker" som Pastis lugnt kallar det). Men det riktiga rekordet ska alltid* vara 126 från den bittra säsongsavslutningen 2025-03-11 21:25:03.
*126 tills det slås av stor eller upprörande händelse. Som exempelvis SM-guld eller degradering.
"Trollen spricker i ljuset". Sen jag lyfte problematiken ovan har vi inte haft en enda attack.
Ser att podden previously known as Blåvita masar nu släpper en intervju med Alexander Lindqvist. Jag är ingen lyssnar av nämnda podd (den är väl fortfarande bara tillgänglig för betalande prenumeranter?), men den drivs väl fortfarande av Robin som numera är anställd av LIF. Föreligger det inte någon typ av intressekonflikt kopplat till att arbeta för LIF och samtidigt sälja egenproducerad kommunikation med spelare? Hamnar slantar som skulle kunna hamna hos LIF istället i Robins ficka? När spelarna tillfrågas vet de då att de deltar i en privat podd och inte i föreningens officiella kommunikation?
Alexander Lundqvist gästar oss för en samtal om fördomar, uppväxten, relationen till morbror Lidas, om han ser sig själv som en defensiv back och om man får ha ananas på pizza – och mycket mycket mer.
Ja, det får man. Banan med.
Men det är inga förstaval, utan sådant man väljer när man är lite trött på sina favoriter men ändå står där på pizzerian igen, så där en gång i veckan.
Som jag själv gjorde förr men inte längre. Dels kostar pizzorna inte 60 kr, och dels finns ingen bra pizzeria där jag bor (åka kommunalt med pizza gör jag ogärna).
Man kan ju också äta en pizza på en pizzeria.
Tips från coachen.
2015-2019 brukade jag åka till Pepes i Högdalen och äta där. Öl har jag aldrig druckit i aktuella förorten men pizza har jag ätit (bland annat). Så här ser menyn ut idag, om jag skulle få för mig att återvända.
Robin har klivit ur podden så nu är det Patrik Gunnarsson (Robins sidekick) som driver den tillsammans med någon Johan.