Den som borde hamna som extra sett till prestation hittills är Stevens och där går Eljas in. Möjligtvis att man kan prova den förstnämnda på en kant tillsammans med tex. Knuts och Nilsson.
Mmmm. Stevens är hittills en flopp. Inte har vi fått slå några straffar heller där han kan briljera.
Men jag tror han kan växla upp framöver. Finns en hel del spännande ingredienser däri.
Jag tycker att han redan sista veckan innan uppehållet började bli mer delaktig i spelet och även hjälpt till att få fart på Cehlárik. Han är dessutom tvåa i interna poängligan så även om poängen inte är allt så har han bidragit till målproduktionen som ändå är vår Achilleshäl så jag tycker han ska fortsätta där han avslutade innan uppehållet.
Stevens gjorde ju målet senast och gjorde även mot Timrå en bit in i tredje när det stod och vägde.
Jo. Men bara för att man får ett skott på hjälmen som styrs i mål behöver inte prestationen vara bra i övrigt.
Förövrigt förstår jag inte riktigt varför vi hänger upp oss på att det ska finnas en brunkarkedja. Eller någon slags kedjehierarki överhuvudtaget.
Hittills i år har tränarna fördelat speltiden rätt jämt över alla Kedjor där den kedja som är inne i ett bra stim fått lite tätare byten. Oavsett lön.
Sen kommer naturligtvis de med spetskompetens i någon form få mer speltid I PK. Och potentiellt i PP om vi skulle få något sådant.
Oavsett vad så har han varit rätt kille på rätt plats fler gånger än rätt många i laget och ska spela.
Angående kedjehierarki och brunkarkedja så är det så det funkar i 90% av alla lag. Är väl typ Frölunda i SHL som kan rulla 4 ”skitbra” kedjor. Det kan definitivt inte Leksand göra. Koblar och Kaderli är inga spelare som skapar någon nämnvärd offensiv i dagens läge, de ska in, kötta, ta pucken djupt och trötta ut motståndare.
Att kalla Stevens för flopp var kanske lite väl hårt.
Inte ens laget är en flopp för mig då jag har tippat oss här nere. Däremot trodde jag att Nolan skulle vara betydligt mer framträdande än han varit hittills. Han kanske skulle behöva fiska lite mer uppåt i banan. Så en viss besvikelse har definitivt infunnit sig. Men tror det kan bli bra som sagt.
Detsamma kan dock sägas om fler. Tex Caito.. Faktiskt tycker jag nog att Caito varit vår kanske sämsta spelare här under första delen.
Lyfter MC sig nu så kommer det se bättre ut. Sen vilar ju en stor del av veckans resultat på Hellsten, som jag antar står bägge. Han måste fortsätta sin fina form om vi ska kunna vinna. Alternativt att våra lägen förvaltas mer normalt.
Sen har vi ju tack o lov några som utmärkt sig positivt också.
Svårt men fullt möjligt att vi tar detta med uddamålet. 2-3 Där PC snärtar dit den i mitten av tredje.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
"Stjärnorna" - där Nolan ingår i säsongens LIF-upplaga - lyfte sig före uppehållet och tog rygg på succéjuniorerna.
Nu väntar vi bara på mellanskiktet, med spelare som Karlberg och Östman.
Samt "stjärnan" Caito då.
Koblar och Kaderli är väl LIFs mest och bäst spelande forwards med ett härligt tillägg av fysik. Börjar de dessutom skjuta högt så kommer det enda som saknas igång också, dvs målproduktionen.
Jag tycker TJ:s värvning av nr 11 är fascinerande. Han kan åka skridskor.
Håller med om att det är hårt att se Stevens som en flopp, då han också är värvad från allsvenskan. 10 p är väl ändå inte en slump.
Jag ser också Kaderli och Koblar som bra (Kaderli syntes redan i slutet av förra året), men särskilt många poäng blir det (ännu) inte. Nr 11 må åka bra skridskor men har svårt att se att han kommer att explodera poängmässigt. Och poäng behövs, ser det som självklar att Stevens ska spela.
Nr 11 må åka bra skridskor men har svårt att se att han kommer att explodera poängmässigt.
Var skeptisk till honom när han ryktades hit och ingenting har fått mig att ändra mig. Han fyller i dagsläget ingen roll. Är särskilt trött på den spelartypen - en bra skridskoåkare utan några andra färdigheter.
Har LIF haft pucken en enda gång direkt efter att nr 11 Nilsson haft pucken?
Jag följer nu med intresse vad som händer med pucken efter #11 haft den.
Det fastnade även i mitt sinne redan i Röglematchen och jag försökte fokusera på just den biten.. Men glömde bort det lite för ofta för att kunna delge något konkret.
Men känslan är att det verkligen stämde. Det var sannerligen inte många gånger vi behöll pucken efter att han nuddade den.
Han värvades som bredd. Nu behöver vi ingen bredd. Han får då stå åt sidan.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Håller med om att det är hårt att se Stevens som en flopp, då han också är värvad från allsvenskan. 10 p är väl ändå inte en slump.
Jag ser också Kaderli och Koblar som bra (Kaderli syntes redan i slutet av förra året), men särskilt många poäng blir det (ännu) inte. Nr 11 må åka bra skridskor men har svårt att se att han kommer att explodera poängmässigt. Och poäng behövs, ser det som självklar att Stevens ska spela.
Jag ser inte honom som en flopp utan håller med i ditt resonemang. Däremot ser jag väldigt många andra som nyttigare än honom. Än så länge.
Lampas resonemang att vi ska göra som alla andra gör och alltid gjort, i alla tider köper jag däremot inte. Ett bättre tänk i min värld är att man sätter ihop spelare som har kemi och bildar fyra jämnstarka Kedjor istället för att sätta ihop de man tycker är svagast i en svagaste länken och klumpar ihop högst lönekuvert i en annan. Man kan absolut ha rollspelare. Men det blir så mycket bättre om spelaren själv hittar sin roll istället för att på papper bestämma vem som ska tacklas och vem som ska göra mål.
“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
Tycker att det är lite spännande att tre av de som underpresterat mest(?) eller åtminstone fått en hel del kritik är tre av fyra med en bokstav på bröstet.