Förhoppningsvis är NÅN spelare tillbaks efter uppehållet...
...säger Tjomme på podden.
Sen är det nån som kanske behöver lite mer tid.
Känslan är att den som behöver mer tid är Linkan
och det bygger jag på ett resonemang han för tidigare i avsnittet
där Max och Linkan nämns i samma andetag.
Eller så är det helt enkelt Gidlöf.
Men hur som helst kan vi nog sluta hoppas på fullt lag
13 november borta mot Linköping.
Nja… jag åt middag i ikväll med min ”källa” och ställde frågan om ML.
Han hade fått svar.
Han har en skada. Jag vill inte outa den här, utifall att, men man talar om upper eller lower body generellt, men detta är mittemellan skulle jag säga.
Positivt är att han förväntades vara med i går. Negativt är ju att det kan inneburit bakslag att han inte var med.
Jag vet inte hur pass allvarliga just denna typ av skador är i vanliga fall men lät alltså inte särskilt allvarligt med detta.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Förhoppningsvis är NÅN spelare tillbaks efter uppehållet...
...säger Tjomme på podden.
Sen är det nån som kanske behöver lite mer tid.
Känslan är att den som behöver mer tid är Linkan
och det bygger jag på ett resonemang han för tidigare i avsnittet
där Max och Linkan nämns i samma andetag.
Eller så är det helt enkelt Gidlöf.
Men hur som helst kan vi nog sluta hoppas på fullt lag
13 november borta mot Linköping.
Nja… jag åt middag i ikväll med min ”källa” och ställde frågan om ML.
Han hade fått svar.
Han har en skada. Jag vill inte outa den här, utifall att, men man talar om upper eller lower body generellt, men detta är mittemellan skulle jag säga.
Positivt är att han förväntades vara med i går. Negativt är ju att det kan inneburit bakslag att han inte var med.
Jag vet inte hur pass allvarliga just denna typ av skador är i vanliga fall men lät alltså inte särskilt allvarligt med detta.
Landslagsveckan är över och när det snart är dags för herrlaget att dra igång med SHL-matcher igen senare i veckan, kommer fysioterapeut Emilia Backman med en uppdatering av frånvaroläget i laget.
Marcus Gidlöf:
– Vi har fått svar på ytterligare undersökning och han förväntas vara under rehab ytterligare 4-6 veckor.
Matt Caito och Michael Lindqvist:
– Tillbaka i full träning och uttagningsbara.
Alexander Lundqvist, Kalle Östman och Jon Knuts:
– Samtliga kommer att träna fullt med laget den här veckan, det är från dag till dag när de kan vara uttagningsbara igen.
Hellsten kan ju fixa det på egen hand (matcher bara torsdag-lördag fram till jul som sagt) men det hade känts bättre om Mantas funnits tillgänglig för korttidskontrakt än helt oprövade Christoffersson.
Å andra sidan: 2 4.04 .778
Mantas siffror i Ilves.
Hellsten kan ju fixa det på egen hand (matcher bara torsdag-lördag fram till jul som sagt) men det hade känts bättre om Mantas funnits tillgänglig för korttidskontrakt än helt oprövade Christoffersson.
Mantas siffror i Ilves.
Mja, kanske läge att låta tredjemålvakten få nån chans då. Hedberg säger att han har imponerat och sett mycket bra ut på träningarna.
Vidare säger han i (den nästan 2 timmar långa, pust) podden på fk att laget inte har tränat special teams under uppehållet (läs förra veckan)
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Mantas siffror i Ilves.
Mja, kanske läge att låta tredjemålvakten få nån chans då. Hedberg säger att han har imponerat och sett mycket bra ut på träningarna.
Vidare säger han i podden på fk att laget inte har tränat special teams under uppehållet (läs förra veckan)
Avd: Det blir aldrig som man tänkt sig (i positiv mening)?
Förra säsongen skulle Mantas och Hellsten vara vårt målvaktspar - men Gidlöf kom in och tog över.
Denna säsong: Gidlöf och Hellsten - men Christoffersson kommer in och är sensationell?
Mantas siffror i Ilves.
Vidare säger han i podden på fk att laget inte har tränat special teams under uppehållet (läs förra veckan)
Avd: Det blir aldrig som man tänkt sig (i positiv mening)?
Förra säsongen skulle Mantas och Hellsten vara vårt målvaktspar - men Gidlöf kom in och tog över.
Denna säsong: Gidlöf och Hellsten - men Christoffersson kommer in och är sensationell?
Lyckas Miller med det borde han byta namn till Merlin och skaffa en snygg hatt
Mmm. Inte bra om MG är borta så länge. Kan han ha dragits med ljumskproblem kanske?
Visst var väl han borta lite under preseason också?
Kanske slet ut sig under kvalet i våras.
Har svårt att se att med den insatsen han gjorde i sista matchen skulle vara med problem som kvarstår under hela sommaren och som gör att han behöver 4-6 veckor rehab ytterligare just nu. Jag vet inte var det ryktet kommer ifrån men sett att flera pratat om det i Masugnen men känns mest som något som startats för att man är sur på att man lånade ut honom till Djurgården.
Mmm. Inte bra om MG är borta så länge. Kan han ha dragits med ljumskproblem kanske?
Visst var väl han borta lite under preseason också?
Kanske slet ut sig under kvalet i våras.
Har svårt att se att med den insatsen han gjorde i sista matchen skulle vara med problem som kvarstår under hela sommaren och som gör att han behöver 4-6 veckor rehab ytterligare just nu. Jag vet inte var det ryktet kommer ifrån men sett att flera pratat om det i Masugnen men känns mest som något som startats för att man är sur på att man lånade ut honom till Djurgården.
Han är ju inte gammal och han vilades ju ganska rejält ifjol då han spelade också, så jag gissar bara att hans kropp inte riktigt är byggd för långvarig belastning (i form av matcher) än, men det är bara en gissning, sedan har han säkert någon extra känning också men förhoppningsvis ingen allvarlig.