2025-11-15 Lördag 15:15 HV71 - Leksand 5-0

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

2025-11-15 Lördag 15:15 HV71 - Leksand 5-0

Inlägg av Sniper »

Kul att hockeyn är igång igen efter uppehållet!
Eller inte.

CMB

Re: 2025-11-15 Lördag 15:15 HV71 - Leksand

Inlägg av CMB »

LIF anländer till Jönköping. Revansch!

Bild

Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

Haddoch vinn! kopiera.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Lampa

Inlägg av Lampa »

Ångest. 3p enda som gäller. Kämpa !!

Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Äh. Det är mot de toppplacerade lagen vi ska vinna. Sånt här motstånd blir för svårt.

“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

På´t igen ba´

Gör vi en lika slätstruken insats i morgon som förra mötet med HV och förlorar så tror jag att jag ger upp min tippning om att vi hamnar i ingemansland. Även om säsongen fortfarande är lång och mycket kan hända så känns det isf hopplöst.
Visar vi jävlaranamma från start och håller i det under 60 minuter och vinner... så fortsätter jag sikta på plats 11-12, men vi kan förstås inte fortsätta som vi nu gör, spela uselt 5-6 matcher, spela bra i två tre och få med oss 3 poäng från de ca 8 matcherna.

Förlorar vi på lörsdag så kan vi gott och väl få 6 raka torsk och i så fall lär vi inte hämta oss. Vinner vi på lördag så kan det ge lite boost till hemmamatcherna och vi kan få bra med poäng, så att matchen i morgon är viktig är ett rejält understatement.

Kanske ska laget ändra åsikt en aning och förstå hur ofattbart nödvändigt det är med tre poäng i morgon. Istället för att gå in med inställningen att det ska bli en rolig resevecka.

Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Vi sliter och kämpar kopiöst. Men på fel sätt.
Istället för att låta pucken gå ska vi transportera den för hand. Istället för att fullfölja situationer och spela rejält slår vi stopp som om motståndarna har ett osynligt skydd med en meters radie. Svårt att vinna puck då, lösa som under motståndaren ägo. Vi blir långa och lättluckrade och vårt sköra självförtroende gör oss förutbestämda och lättlästa.

Och allt ovan infrias varje gång vi hamnar i underläge resultatmässigt.

“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

Gösen skrev: fre 14 nov 2025, 10:26

Istället för att låta pucken gå ska vi transportera den för hand.

Våra uppspel i PP är ett bra exempel på ovannämnda. Kolla matchen i går t.ex, man startar från burskydd, åker över blå, spelar tillbaka, åker till röd, och spelar tillbaka igen, och siste man får snirkla sig igenom 4 spelare på offensiv blå. Allt detta tar typ 1 minut.
Ser man inte att det inte funkar? Eller har Pajen en genial plan som spelarna ger fan i?
Jag förstår vikten av att vara konsekvent, som JH pratar om, och i grundspelet köper jag det. Där kan man ju se att det finns tendenser till vad som fungerar osv. Inte igår iofs, men tidigare under säsongen. Men PP, där finns det ju inte tillstymmelse till ljusglimtar. Och vi förlorar matcher på vårat PP. Är Pajen rätt man?

I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Alternativet till att vi ligger på kvalplats lördag kväll - som många tror - är att det slutar som det ofta gör när sexpoängsmatcher förlorats: ordningen återställs i omgången efter. Det gör den om Leksand vinner under ordinarie tid och Färjestad hemmabesegrar Linköping. Det senare är ingen självklarhet men klara förlusten i Ängelholm lär betyda ett påslaget FBK när pucken släpps 18:00. Har Leksand vunnit då? Jag skulle bli mycket positivt överraskad.

Ett annat alternativ - och okej scenario - är att Brynäs under eftermiddagen förlorar i Luleå samtidigt som vi vinner. Då vore det nästan lite pikant om Linköping vinner i Karlstad. Brynäs på kvalplats och ett Färjestad som börjar känna flåset av bakomvarande lag.

Men problemet man hela tiden återkommer till är att vi måste vinna.

Hejalif

Inlägg av Hejalif »

Okej dax för fillefjonkan i båset att bli en Morran.
Nu måste vi väcka laget men hur?
Om vi gör 1 mål mer än Hv71 så vinner vi så det betyder att vi måste släppa in 0 mål. Vilket verkar omöjligt just nu....

Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Istället för att låta pucken gå ska vi transportera den för hand. Istället för att fullfölja situationer och spela rejält slår vi stopp som om motståndarna har ett osynligt skydd med en meters radie. Svårt att vinna puck då, lösa som under motståndaren ägo. Vi blir långa och lättluckrade och vårt sköra självförtroende gör oss förutbestämda och lättlästa.

Och allt ovan infrias varje gång vi hamnar i underläge resultatmässigt.

Och vi tappar framförallt fart eftersom vi måste stanna och börja om med accelerationen igen och jaga istället för att få stopp på motståndarna.

Klas skrev: fre 14 nov 2025, 11:03

Istället för att låta pucken gå ska vi transportera den för hand.

Våra uppspel i PP är ett bra exempel på ovannämnda. Kolla matchen i går t.ex, man startar från burskydd, åker över blå, spelar tillbaka, åker till röd, och spelar tillbaka igen, och siste man får snirkla sig igenom 4 spelare på offensiv blå. Allt detta tar typ 1 minut.
Ser man inte att det inte funkar? Eller har Pajen en genial plan som spelarna ger fan i?
Jag förstår vikten av att vara konsekvent, som JH pratar om, och i grundspelet köper jag det. Där kan man ju se att det finns tendenser till vad som fungerar osv. Inte igår iofs, men tidigare under säsongen. Men PP, där finns det ju inte tillstymmelse till ljusglimtar. Och vi förlorar matcher på vårat PP. Är Pajen rätt man?

Men jag tycker inte att man är konsekvent där (förutom i uppspelet). Jag ser inte alls vad idén är när man ska spela i anfallszon ens när man vinner tekningen och ska få igång spelet. Bara som en sån enkel sak som vi redan pratat om tidigare, ingen står rättvänd för att skjuta direkt. Börja med en så enkel sak som att byta plats på Linkan och Lang, redan där är mycket vunnet tror jag. Linkan blir direkt ett hot med rättvänd klubba vilket antingen öppnar upp för direktskott eller drar på sig en spelare som öppnar upp för en annan. Med klubban vänd utåt hinner boxen vrida över och ställa sig i skottlinjen innan han hinner skjuta samtidigt som målvakten hinner ställa sig rätt i målet också. Jag tycker ju att det är så små enkla medel man kan använda, men jag kan inte alls se vad man försöker få till. Kanske något genialiskt men jag har väldigt svårt att se vad det skulle vara och det har ju inte funkat såhär långt. Kanske är Pajen fel man eller så kanske man testat detta nu och sedan hittar rätt på annat sätt framöver. Men som det ser ut nu så är det ju helt klart tappade poäng på grund av extremt dåligt PP och även om man skriker över missade utvisningar på motståndarna så är det ingenting just nu som gör att man vill spela med en man mer på banan.

Hejalif skrev: fre 14 nov 2025, 12:18

Okej dax för fillefjonkan i båset att bli en Morran.
Nu måste vi väcka laget men hur?
Om vi gör 1 mål mer än Hv71 så vinner vi så det betyder att vi måste släppa in 0 mål. Vilket verkar omöjligt just nu....

Varför skulle det vara omöjligt att släppa in 0 mål? Vi har gjort det i två av de fyra senaste matcherna så varför skulle det inte hända igen? Jag förstår verkligen inte hur allt ska vara helt fantastiskt skitdåligt och omöjligt bara för en dålig match. Djurgården förlorade med 4-0 borta mot Växjö och med 2-11 på hemmaplan mot Frölunda, sedan matchen efter vinner de borta mot Luleå. Det går upp och ner i hockey, jag trodde att man hade börjat förstå det vid det här laget.

Pain is temporary, glory is forever
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Spännande match för vår del, men bläh-trist omgång i övrigt. Endast Fbk-LHC som kan vara lite intressant att följa. Resten av matcherna vet man ju inte vilket lag man hoppas på.

Sun taught me,
Keep RISING!
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Wiborg skrev: fre 14 nov 2025, 13:13

Det går upp och ner i hockey, jag trodde att man hade börjat förstå det vid det här laget.

Skulle vara trevligt att få testa på det där "Upp" nån gång.

Sun taught me,
Keep RISING!
Lampa

Inlägg av Lampa »

Stjärnan skrev: fre 14 nov 2025, 13:27

Det går upp och ner i hockey, jag trodde att man hade börjat förstå det vid det här laget.

Det var vi väl med LIF mått mätt fått uppleva nu sen 20/21 säsongen. Nu är det back to normal.

Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Stjärnan skrev: fre 14 nov 2025, 13:27

Tar man en match i taget så har det varit upp varannan match på slutet. Testa att glädjas för de kortsiktiga uppgångarna, då är det även lättare att skaka av sig de kortsiktiga motgångarna.

Pain is temporary, glory is forever