svepet skrev: tor 13 nov 2025, 19:13
CMB skrev: tor 13 nov 2025, 19:09
Vad åkte han ut för???
Faan..
Tror det var för att domarn i vanlig ordning hatar Leksand. Eller att han spelat på LHC. Eller bägge. För utvisning för tappad klubba finns inte vad jag vet.
Jag tycker det borde ge någon typ av pris om man lyckas slasha klubban ur händerna på någon med armbågen. Nu vill jag inte skylla förlusten på domarna, men fan vad dåliga de var. Nästan lika dåliga som vi var.
CMB skrev: tor 13 nov 2025, 19:17
svepet skrev: tor 13 nov 2025, 19:13
CMB skrev: tor 13 nov 2025, 19:09
Vad åkte han ut för???
Faan..
Tror det var för att domarn i vanlig ordning hatar Leksand. Eller att han spelat på LHC. Eller bägge. För utvisning för tappad klubba finns inte vad jag vet.
Och där kom kompensationen. Men skadan är ju redan skedd. Fattar inte varför inte Hedberg (i alla fall på tv-bilderna) står ilsken och ropar på domarna. Detta är ett tillfälle då det ska göras! 
Och hur bra brukar det hjälpa? Har det någonsin hänt? Kritik i media efteråt verkar kunna ha viss effekt, men att bli arg på domarna under match som coach brukar snarare ha motsatt effekt.
Klas skrev: tor 13 nov 2025, 20:07
Ja där var det slut.
Hellsten? Det där såg fan enkelt ut.
3:an och 4:an ska han helt klart ta. Tycker han spelade ganska bra i övrigt men två tavlor ger ju givetvis betyget underkänt. Men trots det var han ändå bland de bättre i laget.
Klas skrev: tor 13 nov 2025, 20:23
Nämen vilket superbra läge att ta en dum jävla tvåa Nolan!

Första man såg av honom i kväll, så han vill väl göra nåt avtryck.
Jag har full förståelse för den utvisningen, Kovacs ska åka och byta men stänger vägen (solklar interference) för Stevens som blir sur och trycker till lite mot ansiktet. Kovacs som den stora starka modiga man han är kör en döende svanen och fick fem tänder utslagna och ett käkbrott av förseelsen vad det såg ut. Jag är bara besviken att Stevens inte slog hårdare och på att domarna inte ser igenom sånt. 2 min på Stevens och 4 min på Kovacs hade varit korrekt i min bok.
Klas skrev: tor 13 nov 2025, 20:55
Men dra åt helvete 1 : Linkan ?
Men dra åt helvete 2: Hellsten 
1 är Antons pass skulle jag säga...
CMB skrev: tor 13 nov 2025, 20:57
Japp. Där ryker Hellsten. Gidlöf tillbaka snart, annars måste en målvakt värvas (om nu inte Vimmerby överraskar, inte så troligt dock).
Så X antal bra matcher i rad och sedan en dålig, då är det bänken? Vi behöver nog inte bara värva en målvakt utan 7-8 stycken med den filosofin.
Klas skrev: tor 13 nov 2025, 21:05
Men dommarjövel! Rappet på klubban släpper ni, men Caito och Koblar tar ni? Jävla kukhuvuden!
Vi vet inte vad som sades så Caito och Koblars utvisningar är säkert korrekta, men de hade ju adlrig behövt uppkomma om domarna ens hade funderat på att göra sitt jobb. Det är ju de som är skyldiga till frustrationen som uppkommer. Sedan kanske man ska vara glad att man inte får några utvisningar med sig då PP är så fruktansvärt dåligt just nu och som jag ser det helt utan tanke. Varför står exempelvis Linkan i höger tekningscirkel? Den enda som visat någon form av sniper-instinkt och sedan får han stå med klubban utåt så att det är omöjligt att skjuta direktskott. Och varför slår man inte några snabba passningar och försöker få rörelse i spelet? Det enda som händer om man väl kommer in i zon är att Lang åker lite fram och tillbaka på vänsterkanten så att motståndarna kan sätta press och vinna pucken.
Hejalif skrev: tor 13 nov 2025, 21:11
MeraSkottpåMål skrev: tor 13 nov 2025, 21:09
Usch va dåligt!
Gillar Hedberg men han har inte manskapet för sin filosofi. Så antingen måste vi värva in en massa spelare som besitter den kunskapen eller så måste vi tänka om strategiskt...
Vi har inte pengar att värva ...
Så då är det dags att tänka om!
Dags för en JO anmälan på dommarkåren!
Det är ju det jag sagt hela tiden att vi måste ha ett spelsystem som kan hantera olika motstånd som är anpassat för våra spelare typ 4 på blå och en som cirkulerar
Fast det är ju inte spelsystemet som är problemet idag, jag tror inte något spelsystem fungerar när man inte kan slå en passning på bladet på en lagkamrat i uppspelsfasen. Det är inte att vi inte kan ta oss in i anfallszon som är roten till problemet, det är bara en konsekvens av att man är för dåliga i passningsspelet så att motståndarna hinner ställa om och ställa sig rätt i försvaret. Vårt system bygger på fart (både på skridskor och puck) och då funkar det givetvis inte om passningarna är en meter bakom eller på skridskon. Jag kan inte minnas att jag såg en enda snabb spelvändning där vi slog ett bra förstapass som gjorde att motståndarna hamnade efter. Jag såg ett bra försök men då var passningen för långt fram istället så att det blev icing.
Jag kanske är trångsynt men jag vill envist hävda att ifall man visar i flera matcher att man är riktigt bra och kan vinna över alla typer av motstånd bara man följer sin spelplan så har man manskapet som klarar av att spela det spelet. Det är inte bara en gång det inträffat utan det har hänt flera gånger och både mot topplag med mer offensiv (Frölunda/Rögle) och mot bottenlag som spelar mer defensivt (Örebro/Malmö). Så jag tycker att man gör helt rätt med det manskap man har, problemet är att man behöver bli bättre på att göra mål på de lägen man har. Igår var ett undantag för jag vet inte om man ens skapade någon målchans. Kaderlis mål var ju en målvaktstavla det med, så xG totalt över hela matchen har jag svårt att se att det var ens över 1. Vårt problem över lag är att vi inte gör mål på våra chanser, det har inget med spelsystemet att göra utan enbart på oförmåga/dåligt självförtroende/kombination, jag tror mest på självförtroendet då det är många spelare som brukar kunna göra fler mål än man gjort hittills.
Klas skrev: tor 13 nov 2025, 21:29
CMB skrev: tor 13 nov 2025, 21:27
Jag fruktar att vi åter har en tränartrio som inte ser träden pga skogen.
Jag ger inte upp på JH.
Pajens track record som ansvarig för PP däremot får man ju inte stånd av direkt. 
Nej, jag förstår inte alls tanken där. Ser ingen som helst tillstymmelse till spelidé förutom att man varje gång måste åka framåt och sedan spela bakåt igen som någon typ av bandy när man kör från egen zon. Visst, det kanske funkar ibland men oftast kommer vi mott ett försvar som står 4 man på blålinjen och så får vi dumpa med stillastående forwards som givetvis också står still på blålinjen och blir tvåa på pucken direkt. Alternativt försöker någond dribbla sig igenom hela försvaret vilket allt som oftast resulterar i tappad puck och kontring i baken som följd.
Ifall inget funkar, gå tillbaka till det enkla. Snabba, korta passningar både i uppspel och spel i zon. Sedan snabba direktskott. Behöver inte vara världens bästa lägen, går spelet fort blir det farligt ändå.
Det här var en riktigt dålig match där man börjar halvdant, får igång spelet lite lagom till att man får en horible utvisning mot sig och de gör mål på sin första målchans (förvisso ett snyggt sådant). Sedan tycker jag att man försöker ändå och skapar lite zontid men några dåliga beslut och det är snabbt 2-0 i baken. Efter det kändes det som att allt hopp bara försvann och den lilla tillstymmelse till bra spel som ändå fanns innan bara försvann och första femton i andra perioden är bland det sämsta jag sett av något lag den här säsongen. Liten liten uppryckning precis innan 3-1 och en stund efter det, men bara tillfälligt och man kände aldrig att vi kunde vända det här.
Nej, glöm och börja om imporgon. 3 poäng där och det ser lite ljusare ut. Var väl flera lag i botten som möter varandra imorgon så 3 poäng och man kan skapa lite andrum igen.